Inlägg från: lanovia 08 |Visa alla inlägg
  • lanovia 08

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Jag vill bara säga att om jag missar att kommentera på något viktigt så är jag ledsen, det är inte för att jag inte bryr mig om er utan för att jag kanske inte ens har läst det. jag får aldrig ro att sitta här riktigt.
    Just nu sover E men vem vet när hon vaknar? Alltså läser jag snabbt igenom vad ni skrivit för att hinna svara lite också, men det gör nog tyvärr att jag missar något här och där också. Av slarv inte av något annat.

så skickar en kram till alla bara för att inte missa någon

• lanovia 08

Egentligen borde jag inte sitta här alls nu utan gå och träna mina handleder och baka tårtan inför kalas. Men vill ju hänga lite med er också

• lanovia 08

Villemoa skrev 2010-11-12 10:39:30 följande:
      Hon är allt en liten spillevink, lilla söta E!

• lanovia 08

Daa hur jobbar du nu när du jobba halvtid? Är det halva dagar eller halva veckan?
    Du har förmodligen redan skrivit detta, men som sagt jag hänger med så där.

Du fick bra svar om SF och midjemått igår så det bryr jag mig inte om att svara på.

Tänk att du är i v 30 nu. Det är nära nu.
    Hur känns det?

• lanovia 08

Förlåt men jag var bara tvungen att le åt detta för det var en så klokren beskrivning.

passionsblomman skrev 2010-11-12 02:02:52 följande:
     Men ni borde få vara hemma, klaga över sömnbrist pga nattmatning, oroa er över magknip, röd liten rumpa, mjölkstockning och hur många lager kläder det behövs för att sova ute i vagnen.Ni borde få reta er på förnumstiga svårföräldrar som vet bäst, som väcker när lillan just somnat och som lägger sig i hur ni bär, lyfter, matar och håller.Ni borde få vela om hur många besök man orkar ta emot och hur mycket man ids åka iväg på.Ni borde få gräla lite om vems behov som är störst av lite egen tid och hur svårt det kan vara att fatta att man kanske behöver duscha eller få lite backup i hemmet när man varit hemma. Eller att man kanske kan vara trött efter en arbetsdag när man inte sover så bra, och tusen andra vanliga, jobbiga och energikrävande saker som kommer med paketet att ha blivit mamma och pappa.
  • lanovia 08

Ingis hoppas du inte behöver jobba lika mycket idag? Men det verkar så eller?

• lanovia 08

och Heloise, Blommis har så rätt i det hon skriver. Både du och Panzer måste nog hitta något ni kan göra, kanske en aktivitet som återkommer en gång i veckan, så att ni har något att se fram emot och att samla krafter ifrån. Elise behöver er och att ni har krafter.

Sedan skulle jag skriva något mer men det blev helt tomt i min hjärna...

• lanovia 08

Vad bra Daa att du ringde. Helt rätt! Förlossningen är till för att ringa till.
    Jag vet att jag hade jättesvårt för att ringa dit med frågor, för vaddå dit ringer man väl bara när vattnet har gått? Men de är jättebra och villiga att svara på alla möjliga frågor.

• lanovia 08

Åh snart är Puerto här! Lycka till nu Villemoa!
    Och skicka hit lite värkar, jag skall dricka vin ikväll så jag kan sitta och pimpla och profylaxandas.

• lanovia 08

Ikväll skall vi iväg ut och lämna E hemma med svärisarna. känns riktigt lyxigt.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans