I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
Börjar med att hälsa Ellie välkommen till världen även här.
Börjar med att hälsa Ellie välkommen till världen även här.
Aleta varför har du inte jobbat? Arbetslös eller föräldrarledig eller annan anledning? (bara nyfiken av mig)
Spännande att jobba igen. Är det nytt jobb eller samma "gammla"?
Makens överaskning som han fifflat med, var en fest. Så den festen jag trodde vi skulle på igår var inte den vi åkte till. Utan vi åkte till MIN egna fest med massa underbara vänner som tatt sig hit från olika delar av stan OCH landet. jag blir så glad när jag tänker på alla underbara.
Min man är verkligen helt underbar.
Tyvärr innebär det att den middag vi planerat på tu man hand på stan imorgon fryser inne. Pengarna räcker visst inte riktigt till det just precis för stunden.
Det hade varit skönt med en sådan middag. Men jag är så sjukt nöjd och glad ändå.
Istället blir det frukost på stan. En farsdagspresent som vi passar på att utnyttja imorgon.
Ninnis skönt att det inte kommit mer hemskt blod. Fy för kroppens förmåga att skrämmas. Hoppas det håller sig så.
Det där låter inget bra. Vad är det han gnäller om då?
Inboxa om du behöver skriva av dig.
Skönt att sammandragningarna lugnat sig o att du fått sova lite mera i natt. Hoppas samma gäller inatt? men du skall ändå in med urinprov imorgon?
Ja just det ja, det där med kuddar mellan bena, bakom ryggen, under magen etc etc det hade jag förträngt.
Fru sy tänkte på en sak. Om det någonsin händer att du är i Götet utan att ha helgen fullbockad med vänner att träffa så kan du väl höra av dig.
Känner starkt att jag har en monolog här. Kanske borde gå o lägga mig istället...
Blommis vilket störigt besök ni hade i trädgården.
Fyfasiken för den veckan du går in i nu. Värre mardröm är väl svår att hitta. Men du, känns det för jobbigt kan du nog fråga sambon hur hans skinka mår. Finns alltid någon som har det värre. (skrattade gott när jag läste det inlägget )
Hej Ninnis.
Fru E du har haft en intensiv helg. Kul att handla lite gravidkläder.
jag glömde kudden under huvudet.
Exakt vad gör en chocolatier?
Oh var det blodprov Daa skulle lämna imorgon jag fick för mig att det var urinprov. Ähh jag är lika snurrig som vanligt.
jaja jag borde verkligen lägga mig nu. Maken sover, E sover om dock oroligt, undrar vad hon drömmer? Själv sitter jag här och njuter av ensamheten.
Men vi sov värdelöst inatt så egentligen är jag svintrött.
E sov för första gången i ett annat rum än vårat. Hon sov mer farmor och farfar i gästrummet. (inatt är hon tillbaka hos oss) Vet inte om det var därför eller vad det var men varken jag eller maken kunde sova något vidare. Låg vakna massor.
Jag sa det inatt det här är ironiskt. Om man bortser från Es första vecka i livet, så har jag nog inte sovit så här dåligt en enda natt som denna natt då vi inte har henne i rummet och meningen är att vi skall få sova ordentligt.
Ja Ninnis han är otrolig! Och höra hur han kämpat för att lista ut vilka han skall bjuda eller inte. Han har ju inte haft stenkoll på alla nya mammor jag lärt känna och så, så det har varit långa öron när jag pratat om vilka jag träffat på dagarna.
Gullig present till maken, väluppfostrat embryo ni har.
Flamman innan jag går till kudden, som jag numera bara behöver under huvudet, vill jag bara säga att jag tycker du gjorde rätt som berättade hur läget är för dottern. Hon bor ju i samma hus och hör ju vad som händer. Skulle du inte sagt sanningen skulle hon undrat och oroat sig ännu mer, det tror jag.
Barn är smartare och förstår mer än vad man många gånger tror.