I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
Tur att du klarade svanskotan!
Tur att du klarade svanskotan!
Uppdatering från HeliPanzer:
De fick ställa in muskeltestet idag, så nu vet de fortfarande inte ett skit.
men Panzer är tillbaka hos sina tjejer och dessutom är Elise-stumpan piggare idag än igår.
Det är en ganska vissen blomma idag. jag har haft migränanfall inatt och hela förmiddagen. det har inte släppt och jag släpade mig nyss upp ur sängen för att försöka se om lite kaffe kan ge en liten skjuts åt rätt håll. jag har blivit förkyld och är helt öm i alla muskler också, så jag känner mig väl inte så käck precis.
Men att ta första sprutan gick bra när jag väl rett ut alla delarna som skulle användas.
Undrar varför de inte kan blanda till det i färdig flytande ampull redan från fabriken?
Jag tar 300 enheter, alltså 4 ampuller. Hur många tog du Ninnis?
Var det förresten Menour du fick för attt få igång din mens och ägglossning Fru Sy?
Flamman, i den här familjen vet vi allt om magknip, oro, bråk och ångest för ekonomin.
Jag var sjukskriven hela min graviditet, föräldraledig och studerande efter det, och min dåvarande SGI var beräknad på en 7-eleven lön, som var på fantastiska 14 000 kr i månaden inkl OB trots att jag jobbade enbart natt. Sambons väktarlön är iofs högre idag än den var då, men väktare tjänar inte bra. Inte florister heller. och nu är jag ju arbetslös igen, iofs med bättre SGI än för tio år sedan, men nu är dagarna snart slut.
Du vet ju hur våra bilar pajjat, diskmaskinen som nu ska köpas ny, alla kostnader för flytten, saker vi behövt skaffa till huset, ved och gud vet allt. ja och så har vi ju gjort det strålande valet att göra 5 inseminationer och 2 IVF:er och ett FET för precis alla pengar vi (inte) hade. En riktigt hit, särskilt nu när vi har kommit så långt med våra funderingar om värmesystemet i detta hus, att vi insett att det faktiskt inte går att hålla på med dethär gamla ursliga härket till panna, uatn vi måste byta. Och byta NU. Fast det är vintersäsong. Och igår var en gubbe här med kostnadsberäkning och besiktning. Det kommer att kosta 160 000 ungefär att få allting nytt och gjort.
Då återstår bara frågan, kommer banken att kunna tänka sig att lägga upp de pengarna på vårt huslån? För annars går det bara inte.
Varför drar jag allt det här? Jo, för att jag vill att du ska veta att jag förstår. Och jag förstår det där att det liksom känns skämmigt också. so att man borde ha lyckats bättre i sitt liv. Det tar skithårt på ffa min sambo, för så känner han verkligen. Som att hur han än gör så blir det inte mer än att det precis klarar sig. Eller inte ens det.
Fru Sy, jo vi eldar med ved och -trots vad alla förståsigpåande (karlar) som hälsar på oss säger-så har vi faktiskt tänkt fortsätta med det.
Problemet med vårt system är att det är ett gammalt härke till panna som både varit ved och sedan oljepanna och på den är det satt en sk vedförugn. Dels blir vägen till skorstenen väldigt lång för röken att gå och dessutom är det gammal SKIT som behöver bytas. Förutom de så är det helt värdelöst att inte ha ackumulatortankar så man kan lagra värme i dem. Vi får ju för bövelen elda HELA tiden nu, och kan inte ens åka bort några dagar utan att allt skulle frysa ihop.
Vi ska byta till en ny vedpanna med möjlighet att koppla på kombinationer som pellets och sol tex framöver-ifall vi skulle vilja det. Men i nuläget är en bra vedpanna med tre acktankar det viktiga. Och en elpatron till systemet som kan användas ifall vi åker bort.
Ninnis,
Flamman, det är nog vår räddning att vi ser ganska lika på ekonomi och prioriteringar.
Vi har stort förtroende för varandra just när det kommer till att ingen av oss gör totalt dåraktiga saker. Jag kan nog hellre vara den som ibland säger att "ja men vaffan nu VILL jag tända mässingsljusplåtar i salen i vinter även om vi både IVF:ar och måste byta värmepanna" och så har vi ångest en stund över de tusenlapparna, men bestämmertillslut att NÅN glad sak måste man också göra mitt i allt.
Jag brukar också försöka få sambon att tänka att vi har det ju iallafall bättre nu än när vi träffades och att allt ordnar sig på något vis. Men ibland tappar man ju tilltron själv och sambon är en mycket änsligare själ än jag. Det är därför det är så synd att han inte fick det där jobbet han ville ha.
Och så får jag dåligt samvete för att jag inte jobbar och dessutom inte kastar mig ut och rycker varenda vik.timme jag kunde hittat som vad som helst, utan sitter och försöker göra en mer långsiktig plan för mitt yrkesliv.
Dessutom blir ju alla tankar på att ev göra ytterligare barnförsök helt absurda i det ekonomiska perspektivet. Jag önskar verkligen att vi slapp tänka på det alls i det sammanhanget, men det måste vi.
Ninnis, 60 sprutor???
Jag ska ta mina i 10 dagar nu är det meningen. Hade du nedregleringen också som sprutor eller hur fasen jkunde det bli så många???
Vad har hänt?
*sviiiid*
Usch!
Nä, de här dagarna är mer lagom. Och så är jag glad att det är den lilla nålen man sticker med, och inte blandarkanylen...
Jag har den där efterhuvudvärken som blir efter ett migränanfall. Ont men inget mot anfallet liksom. Men man känner sig ju som att man gått genom en köttkvarn eller så.
Daa, du ska ringa FK och förvandla dig själv till en terrier. En som inte ger dig förrän de fattar galoppen och S-K-Y-N-D-A-R sig, eftersom du inte gärna kan gå hem retroaktivt och heller inte utan att veta att det är beviljat. Du har precis hamnat i telefonköernas och tjatandets värld. Du måste stå på tills de hellere betalar än får ett samtal till från dig.
Det är enda sättet!
Dessutom kvarstår det jag sa till Heloise innan allt plötsligt blev som det blev fölör dem: Sjukskriva sifg kan man göra själv en vecka. Du sjukskriver dig, ringer läkaren och får en tid om en vecka då du behöver läkarintyg. Fram till dess kan du faktiskt avgöra själv om du är arbetsför eller ej. och det är EJ märker du väl?
På blanketten skriver du ryggont eller vad som nu passar bäst på hur du är hindrad. Sedan kräver du av läkaren att bli tagen på allvar och säger inte "det är ju lite svårt att..." utan "Det är nu helt omöjligt att..."
Okej?