Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Fru sy skrev 2010-10-14 12:44:25 följande:
    Hej Hvidis! Hur är det med dig? (Opps nu frågar jag samma sak som jag är så irriterad på när någon frågar mig, du får snäsa tillbaka om du vill) Funkar det bra på jobbet?

Fru Sy-dra ur kontakten och meddela de som måste lugnas att DU ringer om det är något. Jag har haft långa perioder då jag inte orkat telefonpassning. Det har man rätt att välja.

Allmänt;

Det här med att man ska "stråla och må bättre än någonsin", det tror jag faktiskt är ens egna fantasibilder av det man sett så mycket fram emot-att bära sitt barn.
    För faktum är att HUR många som än beklagat sig över illamående, foglossning, sömnlöshet, hemmorjder, halsbränna, ömma revben och trötthet, järnvärden osv, så fattar man faktiskt inte det innan man upplever det själv.

Man har målat upp en bild av en madonnalik modersgestalt med underbar mage och pysslande och boande, en kärleksfull , stolt och lite gulligt orolig make, smått avundsjuka vänninor, längtansfulla och stolta far och morföräldrar och så tänker man lite-obs lite-på det läskiga och ofattbara med förlossning och skjuter raskt detta åt sidan till förmån för söta minikläder och vaggor.

Att vara less, uttråkad, ha ont, känna sig ful, inte vilja ha beröring, inte orka nånting alls-allra minst boa och andra sådana missklädsamma känslor, passar inte alls in i ens dröm om att bära sitt barn närmast sitt hjärta.

Och nöjda är vi aldrig. För talar andra kvinnor om hur bra de mår så har "ALLA andra drömgraviditeter och allt är så orättvist" och talar de om sina krämpor och hur de verkligen haft det så "drar ALLA bara skräckhistorier och hur fan kan de med det?"

Sanningen är ju, att det mest påfrestande "naturliga" en kvinna kan genomgå är ju naturligtvis att vara grvid och föda barn. Det är juingen liten sak precis.
    Och jag är inte alls så säker på att det egentligen passar vidare väl ihop med våra övriga ideal om ett innehållsrikt kvinnoliv, med allt annat man ska underhålla, prestera och åstadkomma för att räknas som en som lever ett riktigt och självförverkligande, fullvärdigt liv.

• passionsblomman

Bruttan, den där sk kommunikationen skulle man kunna göra en jäkligt rolig filmscen av. Rena rama Pistvakt eller något ditåt.

• passionsblomman

Hvidis, jaså du, du är genomskådad! Jamen det låter ju som att du har jättegulliga kvinnor runt dig på jobbet! Gött!

Du kan få samla karaktärer åt mig om du vill. En dag, när jag blivit lite mer livserfaren, ska jag skriva en bok.

• passionsblomman

Ninnis, visst ÄR det coolt att se embryot på TV?!

Helt spejsat!

Kanon att alla de andra fem ser så fina ut också!
    Tänk vännen, att ni är här nu!
    Så himla många steg innan resan nådde hit. Nu är det inget mer ni kan göra.
    Nu ligger det i handen på själva Livet. Stanna där nu lilla embryo och lyssna till universum som viskar "bliv".

• passionsblomman

Fjällbruttan skrev 2010-10-14 18:53:24 följande:
      Det blir ännu roligare om man får veta att.....Tadaaaaaaa....DE ÄR PISTVVAKTER BÅDA TVÅ

Jamen det visste jag ju! Om jag tänkt efter.

• passionsblomman

Fru E skrev 2010-10-14 18:54:55 följande:
    Ninnis-TD redan efter 11 dagars ruvning inte illa! På vår klinik är det TD 15 dagar efter insättning eller 17 vid FET. Testen skulle kunna visa fel så tidigt eftersom ÄL sprutan kan ge fel resultat på stickan eftersom hormonerna kan hänga kvar, därför är blodprov säkrare skulle jag tro. Konstigt det kan vara så olika. Då ligger du en bra bit framför mig

Ja varför gör alla så olika?
    jag fick med mig ett grav-test hem och dag 16 efter ET hade jag TD.
    De sa att paren själva sagt till så de ändrat rutinerna, för att det var flera som först fått plus och sedan minus när de hade tidigare TD.

• passionsblomman

Fjällbruttan skrev 2010-10-14 18:56:23 följande:
    Ehhh... en liiiiiiten fråga Blomman, varför ska du vänta med att skriva en bok??Tycker att du ska göra det  nu!! Du är så himla bra!

Jooo föratt...föratt...
    Jo föratt jag måste ha levt lite mer så det finns något att skriva tänkte jag.
    Jag vet så lite här i världen än.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans