Inlägg från: Norrskensflamman |Visa alla inlägg
  • Norrskensflamman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

God morgon!

Heloise; du är helt fantastisk som orkar kika in till oss. Och fina, lilla, starka Elise , så härligt att ni får vara nära varandra och känna banden. Det är en helt otrolig känsla. Jag minns när vår schäfertik fick valpar, hur orolig och nervös hon blev så fort EN av åtta (!) valpar var på avvägar. Paniken, ångesten. Och sen, när hon hittade sin valp... Lycka, lugn, harmoni. När jag själv blev mamma så kände jag helt plötsligt igen mig i min hunds beteende. Nu menar jag inte att människan är som en hund, men nog fasiken har mödrar av olika slag i vår Herres hage ett liknande beteendemönster när det kommer till att föda, amma, uppfostra och vårda sina barn...
    Det är precis som du beskriver Heloise, man är som en knarkare. Och ju mer man får av sitt barn, desto mer beroende blir man Att knyta an tror jag det kallas.
    Pussa Elise från mig och töserna (de har beundrat den lilla, lilla flickan minsann på bilderna i ditt galleri och tycker hon är bedårande) ♥

• Norrskensflamman

Ninnis; tummar hålls här uppe i norr också!

Blomman: Hoppas du har bättre i ryggen nu. Och här hålls tummar för att ert IVF ska lyckas nu äntligen. Solde, ta ett snack med din chef också! För nu är det faktiskt Blommans tur att få ett positivt besked. Och Ninnis!

Ingis; små steg i rätt riktning för dig och maken. Fantastiskt roligt att höra Heja er!

Hvidis: Så skönt att Batman tar tag i saken på dagis. Heja Batman!

Solde: Skitdomare. Glöm henne och blicka framåt. Du vet ju att du har världens finaste kissar

Daa: Kram!

T hade feber igår också och det blev inget kalas. Hon var jätteledsen men tillslut torkade hon tårarna och gick och gjorde ett jättefint halsband till kompisen. Vi kom överens om (tillsammans med kompisens mamma) att hon ska få komma till oss och sova över, innan de drar utomlands. Så T och hon får umgås ordentligt.

T är hemma med pappsen idag och K har fått gå på dagis, få se hur det går. Hon var lite hostig fortfarande.

Jag är lite småkär i min nya bil. Hoppas den inte gör mig besviken bara... Bilar är, om möjligt, ännu mer opålitliga än karlar.

• Norrskensflamman

Andbeyond: Spännande med RUL. Lycka till

Fru E: Åh, ännu en som vi ska hålla tummarna för

På tal om att förlora förståndet... här har ni en till...
    Maken ballade ur idag. Skitvrång och tvär och båg. Som värsta trotsungen. Det stör mig enormt att han slänger på luren i örat, vägrar svara, låter T svara när jag ringer och vägrar prata med mig, när jag har saker jag måste fråga om.
    Sen avslutar han med ett vredesutbrott på lunchen (när jag inte lät honom komma undan bara utan frågade vad problemet är, varför det blir så här) om att jag ska lämna honom ifred och den där psykiatikern kan jag avboka för han går inte dit mer bla-bla-bla Det här kommer aldrig funka känns det som. Går han inte dit så då vet jag inte vad jag ska ta mig till. Jag orkar inte ha det så här.

• Norrskensflamman

Girlpower!!!!! Bra jobbat Andbeyond

"Att göra flickor är juvlerararbete" brukar min make säga. "Flickor är juveler" säger han.

Synd att han inte är lika älskvärd mot sin stora juvel här hemma, MIG...

Lite mindre surt ikväll, men han försöker låssas vara sur/sårad/likgiltig. Ja men Gud så jävla barnsligt. Jag orkar faktiskt inte gullegulla och lirka med en fullväxt karl. Har inte tid med det.

Godnatt!

*går och ber aftonbön och inkluderar Elise, alla övriga trådbebisar och trådbarn, Ninnis ägg, alla bebisar i trådmagarna och så Fru E och Blommans kommande äggblåsor och bravader*

• Norrskensflamman

Ninnnis skrev 2010-10-12 10:02:18 följande:
    7 av äggen har blivit befruktade De vill avvakta till imorgon med att bestämma återföring, så jag ska ringa imorgon igen.

Iiiiiiiiiih! Strålande

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans