Inlägg från: Norrskensflamman |Visa alla inlägg
  • Norrskensflamman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

T har löst lunch och middagsproblemet. Till lunch (sen lunch) blir det Pelmeny (ryska små degknyten med köttfyllning, som ravioli utan tomatsåsen bara). De behöver jag bara ta ut ur frysen och slänga i kokande vatten några minuter.

Till middag vill de ha blodpudding som vi råkar ha hemma och som maken avskyr, så det blir ju perfekt

• Norrskensflamman
    Villemoa skrev 2010-10-08 14:04:27 följande:
    Inatt klockan 04.00 vaknade jag av halsbrännan från hell!! Det har jag aldrig vaknat av och det var så jäkla obehagligt! Nåja, v.35 idag och nu ska bara pyret vända sig också så mamma slipper vändningsförsök och eventuellt kejsarsnitt.
    ja fy vad jag hade halsbränna, särskilt mot slutet. Till slut fick jag sitta och sova. TAr du nåt mot det, hjälper Samarin?

• Norrskensflamman
    passionsblomman skrev 2010-10-08 14:05:47 följande:
    Flamman, jag vet att du vet. Det är därför jag törs säga det. Och du är en sådan kämpe som inte ger dig i allt detta. Att nystandet börjat är SÅ viktigt-inte minst för dig och DIN sinnesfrid och hälsa.Att sortera ut vad som är vad är ju skitsvårt! Jag hoppas ni får alla rätta verktugen för att det ska klarna så långt det är möjligt, och att även din make ser det som nödvändigt och eftersträvansvärt att komma vidare.
    Blomman! *nickar instämmande*

Han har nog förstått hur viktigt det är för mig att barnen att få hjälp med detta. Han har gått med på att rota i detta pga att han älskar oss över allt annat ochinte vill mista oss eller att vi ska må dåligt. Önskar att han kunde inse att det även är för HANS skull, för att HAN också ska må bättre i slutänden. Leva ett fullvärdigt liv liksom på lika villkor. Men någonstans, fast han inte vill erkänna det, så tror jag nog att han inser att det behövs hjälp utifrån, därför gör han det här.

• Norrskensflamman
    Villemoa skrev 2010-10-08 14:15:28 följande:
      Samarin är det äckligaste jag vet men jag äter Novalucid. Hjälper so so.
    jag blev rekommenderat GAviscon tror jag och det höll jag på att spy av! Jag gillar dock samarin Rennie och Novalucid brukar också vara bra.

Men tillslut hjälper ju ingenting om man måste ta det alltför ofta.

Men SNART så har du en liten bebbe och då är halsbrännan "botta"

Har Moa frisknat till nu

• Norrskensflamman
    Ninnnis skrev 2010-10-08 14:37:17 följande:
      Så synd! Eller? Vad BRA att han har klarat av allt detta. Heja honom!
    Han passar mig som handen i handsken som han är idag

• Norrskensflamman
    Ninnnis skrev 2010-10-08 14:40:47 följande:
    Nu har jag tryckt i mig danska wienerbröd på fredagsfikat. *burp*Snart ska jag åka hem och ta HELG!Förresten så skorrar jag...
    Misstänkte det! Jag har inte jättestora problem med det, är van vid Helsingborgsskånska (mina släktingar bor i Kvidinge mellan Åstorp och Klippan) och har varit där ofta. Men Ystad, Malmö kan bli lite svårt ibland, men då frågar jag bara igen
  • Norrskensflamman

Nä, nu blir jag upprörd?! Får ni inte vara kvar hos Elise?! Och stackars Heloise som de skurit och karvat i henne, hon är väl knappast i skicka att halka runt i trappor bland en massa knarkare? Skandal

Hoppas Elises andning stabiliserar sig snart. Lilla hjärtat <3

Hälsa Heloise också Panzer!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans