Inlägg från: Norrskensflamman |Visa alla inlägg
  • Norrskensflamman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

passionsblomman skrev 2010-10-12 12:04:12 följande:
      Just! Härligt Ninnis! Då är ett steg till lyckat på resan! Och ni borde kunna få både tillbaka och till frysen tycker jag det låter som! HEJJA!

Jag är ju inte så insatt, men min tanke var också att det borde bli några små eskimåer över också

• Norrskensflamman

Maken fortsätter och surar, vet inte varför, antagligen för att han har ett stort projekt på G som inte är nåt roligt; fixa till min rostiga Golf.
    T:s bästis ska komma och sova inatt till imorgon och imorgon till i övermorgon. Mamman (som är MIN bästis och hon känner maken mycket väl) ringde imorse och sa att hon fixat så flickan kunde sova hos sin storasyrra istället, eftersom jag har det nog jobbigt med en sur make, som kanske blir ännu surare med ett extrabarn i huset.
    Jag blev alldeles och så jag pratade med henne och sa typ "Nä, vet du vad. Nu är det din flicka som kommer hit, jag har redan lovat T, och maken sa tidigare att det var okej, att det kvittar för honom, och jag tänker INTE börja anpassa hela jävla vårt liv efter honom och hans humör"
    Jag och flickorna måste ju fortsätta leva ett normalt liv, han kan sura på bäst han vill. Man kan ju inte hålla på och curla runt honom hela tiden. Flickorna får hela tiden bli besvikna och anpassa sig efter honom, nä fan det vägrar jag !!!
    Vi blir som medalkisar som stänger in oss och slutar träffa folk för att pappa har en dålig period. Nä, för helvete! Det ställer jag inte upp på. Särskilt inte som han säger att han inte ska gå på samtalet på torsdag. 

Tänker jag fel, borde jag ta mer hänsyn till maken? Tycker att jag tar nog mycket hänsyn till hans problematik, faktiskt. 

• Norrskensflamman

Grejen är den att vänninan åker söderut och hade problem med barnvakt just de två nätterna, så vi (jag o maken) har redan tidigare (när maken hade en "bra" period, då han lovar en massa och ingenting är nåt problem med överhuvudtaget) sagt att flickan kan vara hos oss.
    Det är DET som är så jobbigt med makens problematik, att man kan aldrig lita på att man kan genomföra saker som man lovat, för allt beror på hans humör. Jag orkar faktiskt inte ta hänsyn till det hela, hela tiden. Inte när jag ser att det går ut över resten av familjen.  Om det bara är en middag hos mina föräldrar som vi lovat, ja men fine, stanna hemma och sura, det gör inget, vi åker själva liksom. Men när det är VIKTIGA saker, när folk faktiskt är beroende av att man ställer upp på det man sagt, DÅ känner jag att jag faktiskt inte kan ta hänsyn till hans "humör" nå mer.

Fattar nån vad jag svamlar om?

• Norrskensflamman

Daa skrev 2010-10-12 12:30:48 följande:
    Kram, Flamman. *vinkar tillbaka* Rätt tänkt, tycker jag. Att ni inte ska anpassa er, alltså. Imorse fick jag åka, så jag märkte inte alls av någon halka. Imorgon när det är min tur att köra, däremot, ska jag vara försiktig. Och så ska jag be om en tjänst: om jag någon gång idag eller de närmaste dagarna tittar in här och ryar om rött i toalettstolen, kan då någon vara snäll och förmedla ordet "Rödbetssoppa" till mig på lämpligt sätt, fortast möjligt? (gott var det, förresten).

Men var försiktig när du går också Det är jättehalt ute!

Aha, har du ätit Borsjtj? Muuuums!

• Norrskensflamman

Spännande,spännande med EA's eskimåer. Blåhåller tummarna!

Bruttan: Kram tillbaka, ytterst försiktigt! Stackare. Hoppas det ger med sig snart mjölkstockningen.
    Det där med miffon till makar, ja det känner man ju igen.
    Vi kan snart bilda klubb
    Min ringde och kunde inte hämta ungarna från dagis o fritids. För han har ju börjat mecka med bilen. Jaha, men att detta innebär att T inte hinner äta nåt innan dansen, det var ju inte så farligt, eller så har han glömt det. Suck. HANS förehavanden är alltid viktigast. Nåja, eftersom det nu är min bil han fixar iordning, så att vi ska kunna sälja den, så svalde jag ilskan och sa att det får bli så då. Jag ska smita lite tidigare så flickstackarn helst får i sig en smörgås eller nåt. Medan hon är på dansen hinner jag kanske fixa lite käk, så kl 18:15 kan hon äta middag. INte så farligt egentligen.
    De brukar käka frukt på Fritte också, så det blir nog bra.

• Norrskensflamman

God afton!

Lanovia Du tar väl inte ut dig alldeles? *orolig* Renovering och småbarn det är JOBBIGT, jag vet... Kram på dig vännen

Jag och maken har suttit och svarat på alla jäkla frågor i flera formulär, som vi ska ha med oss på torsdag när vi går på återbesök. Wow! Bara att få detta gjort var en bedrift. Funderar dock på att dra egna kopior och vid sidan av makens svar fylla i MINA svar angående hur jag upplever honom. För tex på frågor som; jag anser mig vara stabil/lite mindre stabil/mer upp och ner i humöret än andra omkring mig svarar han Stabil..."Ja, men jag är stabil alltid, det är ju bara om du eller nån säger nåt dumt eller gör nåt galet eller idiotiskt som jag blir arg" elller "Nej, jag tror inte att andra upplever mig som jobbig eller påfresande när jag har en period då jag är mer energisk och aktiv". Eller, "nej, JAG är har aldrig några aktiva/inaktiva perioder" Eller "Jag är jättelugn och har jämt humör..." "Nej, jag har aldrig svårt att sitta stilll" Eller "Jag har inga problem att vara koncentrerad när någon pratar med mig. Om  det är nåt intressant de pratar om". SUCK!!!

Sen mot slutet blev han irriterad och tappade humöret. För nu hade han suttit still och koncentrerat sig och ansträngt hjärnan och fokuserat på tråkiga saker så han sa själv att han fick ont i huvudet och blev skittrött. Men "Nej, jag har inga problem med att hålla uppe koncentrationen"

Gaaaah!

Förlåt egoinlägg

Hoppas ni har en skön kväll alla!

• Norrskensflamman

Kompisens dotter hostar och hostar så jag är riktigt orolig hur de där tjejerna ska orka upp imorgon. Stackarn kan ju inte sova med den hostan.
    Har gett lite flytande Bricanyl, men vette tusan om det hjälpte.

• Norrskensflamman
    passionsblomman skrev 2010-10-12 23:35:57 följande:
    Bra jobbat där ikväll!
    Ja, det var ta mig fan dagens bedrift *klappar mig själv på axeln* Jag kan inte låta bli att dra parallellerna med hur det är att sitta med min förpubertala 7½åring när hon ska göra ryskaläxorna som är trååååååkiga och jooooobbiiiiiigaaaaa och hur jag får lirka, motivera, peppa, svälja irritationen, försöka tänka ut upplägget iförväg för att vi inte ska köra i diket direkt. Bara det att maken är 35...
Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans