Inlägg från: Norrskensflamman |Visa alla inlägg
  • Norrskensflamman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Heloise, allra käraste, finaste Heloise
    Jag håller med Blommis, den miljö du beskriver, du  gör det så målande att jag får riktigt ont i hjärtetrakten och kryp i kroppen. Tårarna väller upp i ögonen.
    Fy fabian vad jobbigt!! Och i den miljön ska du försöka läka dig själv och din lilla familj efter det trauma ni har gått igenom...
    Hoppas ni snart får komma till Gävle, där ni kommer ha närmare till ert "vanliga" liv, där ni får känna fläkten av er värld där utanför, där ert liv blir något mer lättillgängligt och ni får chans att få någon som helst annan input än bara elände, sorg, ångest, sjukdom och död.

Lilla fina Elise! Jag tycker också bilden av dig när du läser för henne och hon lyssnar är helt underbar. Klart att Elise kommer bli en sjusärdeles tjej, om än med långa fötter och fingrar Förstår att det är frustrerande att det ständigt dyker upp nya grejer att oroa sig för, men försök tänka att det är bra att de gör sitt jobb de det prestigefulla läkarna, så kan ni utesluta alla möjliga diagnoser redan nu. Och är det nu nåt som ni behöver veta, så är det lika bra att få veta det nu kanske. Eller nåt. Jag vet inte. Elise är ju lika underbar i vilket fall som helst, det är ju säkert ♥

Det där med dina infektioner i såren, hade du ju kunnat få slippa Jag fick infektioner inne i mufflan i såren där de sytt, fick penicillin och som ett brev på posten värsta svampinfektionen i hela underlivet (som var nog ömt och söndertrasat). Det var urjobbigt. Med tanke på hur de har skurit och karvat i dig och din livmoder så kan jag tänka mig att det jag hade är som en fis i rymden Oj, oj, hoppas du får bukt med det där snarast. Bara det gör ju att humöret sjunker som en sten

Har inga tröstens ord egentligen annat än att njut av Elise, njut av lunchen ute idag och ta stöd av Panzer som jag vet finns där för er. Och faktiskt så är jag obotlig optimist; Efter regn kommer solsken, det är min devis.

Stora varma kramar till hela HeliPanzerfamiljen ♥

• Norrskensflamman

Villemoa skrev 2010-10-13 09:13:56 följande:
    Flamman: Blomman skriver det så bra! Kramar till dig och familjen, och så en extra kram till dig för jag vet att du behöver den!

TAck fina du

• Norrskensflamman

Såg en jätteintressant dokumentär igår om enorma, komplexa landet som så många av oss både älskar och hatar. Massor av bilder från Moskvas vackra tunnelbana. Man kan åka en hel dag och bara kolla på all vacker konst i tunnelbanestationerna. Att åka tunnelbana i Moskva är en riktig kultur- och konstupplevelse på alla sätt och vis.
    Det är så viktigt det korren säger i slutet av programmet, när han sitter uppe på 30-nånting våningen vid ett glasbord och har panoramautsikt över staden. Att vi västerlänningar kan inte moralisera över vad ryssarna själva tycker.

Kolla gärna, om inte annat för att se hur vacker tunnelbanestationerna är.

http://svtplay.se/v/2181160/korrespondenterna/del_5_av_10__flykten_fran_friheten

Ja, VAR är Aleta

• Norrskensflamman

Oj oj, här håller jag också tummarna för alla eskimåer!!

Plusvåg, plusvåg, plusvåg +++++++++++++++++++++++++++++++++

Vet ni, när jag var och bowlade med jobbet för två veckor sen. Jag hade så JÄÄÄÄÄÄ**A ont i röven, eller rättare sagt i ena skinkan efter 1½ dag, så jag höll på att gå åt. Snacka om otränad man  är. Träningsvärk av... bowling...?

• Norrskensflamman

Men det där blev ju ingen våg, utan mer som ett rakt streck...

Solde krya på dig!

Och kram på dig Aleta, så härligt att du fått skratta. Skrattet läker, lite, lite i taget.

• Norrskensflamman

Jag har fortfarande ett extrabarn här som ska sova en natt till.

Ska gå och jaga dem i säng nu. Jag har varit med dem på barnkören, vi promenerade och så gick vi förbi affären och jag hade TRE betjänter

• Norrskensflamman

Hallå alla! susar in som hastigast. kramar och tumhållningar till alla som behöver
    Stoooooor kram till Elise och hennes föräldrar. Hoppas idag är en bättre dag. ♥ Tänker på er!
    Ninnis, gud så spännande !

Vi har varit på samtalet.
    Det gick så där. Lite bättreän förra gången.
    Orkar inte ventilera just nu, men det kommer så småningom.

Kram på er. Måste jobba. Har ett h-vete här på jobbet också.

• Norrskensflamman
    Fjällbruttan skrev 2010-10-14 18:58:18 följande:
    Flamman, kramar om dig varsamt och häller upp varm choklad med vispad grädde och rom. Sen får du sätta dig i sköna fåtöljen och får fotmassage av mig, masserade axlar av lilla M och så får stora I ge dig massor av energi!Hon är fantastisk på att ge energi..Tycker om dig!Kram
    Tack

Tycker om dig också vännen

Ninnis: Wow! Emryo på foto och usb.   Teknikens under.

Och livets under finns nu inuti dig och nu ber vi för att det stannar kvar där.

Ninnis, tänker på dig och skickar styrkekramar inför begravningen.

Vårt extrabarn stannar en till natt. Så nu har jag tre ungar i vårt lilla badkar!

Maken har varit mer uppåt ikväll. Det är nog en himla anspänning för honom att gå på de där samtalen. Där är han jättespänd, avvaktande, väldigt anti-anti och spelar oberörd och påpekar hela tiden att han minsann inte pratar känslor med NÅN... tjena.

Sen efteråt gick vi och åt lunch tillsammans, vilket var bra, det lättade upp stämningen lite. Ikväll har han varit mer uppåt och lättad, t o m lagat kycklingen färdigt när jag kom hem.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans