I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
Daa, är det ett år sedan nu?! Oj vad tiden går. Tänk om du visste då vad du vet nu...
Daa, är det ett år sedan nu?! Oj vad tiden går. Tänk om du visste då vad du vet nu...
Hvidis, hur är det nu med massage när man är gravid? När man googlar menar en del att man ska undvika det under de första 12 veckorna. Vi har massage på jobbet varannan vecka, bör jag avboka min tid på fredag?
Styrkekram till Flamman här också, och krya-på-dig-kram till Fru Bygg. Var rädd om dig, vännen!
Jag hade inte en tanke på att jag inte skulle kunna fortsätta rida terminen ut, men efter diverse googlande och samtal med läkarpappa, BM mfl. har jag och maken kommit fram till att jag ska göra ett uppehåll. Det är helt enkelt inte värt risken, även om den är minimal. Jag hade egentligen kunnat tänka mig att fortsätta men eftersom maken inte vill att jag ska rida så känns det självklart att sluta.
Jag skrev till ridklubben idag och det kändes helt galet att börja mailet med "nu är det så att jag är gravid..."
Dessutom känns det som att ju mer jag anpassar efter graviditeten så här tidigt desto mer jinxat blir det... Fast egentligen vet jag ju att det inte fungerar så. *nog svamlat*
Jag vet, det är totalt overkligt men helt underbart.
Vi ska på hälsosamtal 9/11.
Flamman, (kunde inte citera av någon anledning)
Tack för input om massage. Jag ska maila massören och fråga, så får vi se. Fick även erbjudande om influensavaccin på jobbet idag, men även där verkar det finnas olika åsikter. Å ena sidan anses gravida vara i riskzonen och bör vaccineras, å andra sidan avråder någon från att göra det tidigt i graviditeten.
Jag vill verkligen inte vara hysterisk när det gäller graviditeten, men det blev helt plötsligt väldigt mycket att ta ställning till...
Åh, vad gullig du är! Tack, söta du!
Gasa på!