• Aleta

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Flamman, jösses!

• Aleta

Kram Fjällbruttan och välkommen tillbaka!

Jag tänkte prata medeltidskläder med dig, du hade ju sådana eller hur? 
    Själv köpte jag en enkel klänning på förra årets medeltidsfestival så jag var lite nyfiken på vad du hade.

Heloise förresten! Går det bra med bostongurka i isterbandsreceptet?

• Aleta

Lavonia, det är jätteläskigt när något sådant händer, men det brukar gå bra. Det som brukar få den värsta törnen är föräldrasamvetet.

Daa, är verkligen surströmming gott? Jag har ett vagt minne att jag smakat en surströmmingsklämma en gång, men det var även en del sprit inblandat som säkert dämpade smaken.

Solde, vad bra att ni hittat något ni gillar båda två, skynda dig att  ringa.

Ninnis, härligt med äppelpaj! Föresten, tar du sprutorna själv?

• Aleta
    lanovia 08 skrev 2010-09-05 22:59:07 följande:
    Inte den jag har fått testa.  
    Man måste ju öva sig enligt Daa. Det kanske finns speciella surströmmingsläger?
  • Aleta

Grattis på bröllopsdagarna!

*kastar mig in i kramkalaset* Kramkramkramkram!

Mina flickor ska börja i konståkningsskola om en månad. Jag frågade om inte lillan (3 år) kunde få vara med också när jag anmälde storasyster och det gick bra, man betalar inte förrän efter andra tillfället, vilket låter klokt.
    Skridskor har vi hittat på loppis samt fått av en annan dagisförälder. Jag antar att de måste slipas? Hjälmar blir jag tvungen att köpa förstås, men det kanske de kan använda till annat också.
    Stora tjejen sa att hon inte ville vara med för att lära sig konster utan för att lära sig åka skridskor. "Skönt, då blir hon inte besviken" tänkte jag eftersom det är just det man lär sig utom att sjunga och leka lite. En liten stund senare la hon till: "Fast det är klart, en liten snurr och ett hopp vill jag nog lära mig också." Ojojoj, vilket självförtroende de har de små.

• Aleta

Krya på dig Leksi!

Flamman, du eller maken kanske skulle extraknäcka lite som jourtolk?
    Det borde väl vara hyfsat betalt eller?
    Man kan ju telefontolka också om det är mitt i natten.

Skrillorna är slipade à la hockey, kan inte tänka mig att det behövs någon specialslipning än.
    Dessutom så vill de nödvändigtvis springa omkring med skridskorna på inomhus hela tiden, så nu har jag byggt en liten balansbräda som de kan leka med istället. Känns mindre riskabelt.
    Upptäckte med skridskorna på att lillan verkar vara sned i ena foten, eller svagare på något sätt för hon orkar inte stå rakt på högerskridskon. Min mamma sa att det har hon sett länge men glömt att berätta för mig.
    Vad gör man åt sånt? Någon som vet?

Ninnis vad härligt med Kreta, jag har aldrig varit i Grekland någon gång. Är det barnvänligt? Det kanske vore något för en familjesemester (risken är att ungarna är myndiga när vi väl kommer iväg ).

• Aleta

Hvidis, tack så hemskt mycket för tipsen! Nu blir det att lura henne till att träna.
    Vad roligt att jobbet kändes bra.
    Men vad är det för konstig personal? 

• Aleta

Choklad motverkar karies, det är sockret i som förstör allt. Ju mörkare desto bättre, men välj en god böna för allt i världen. Av billig choklad så är Anthon Berg överlägsen i kvalitet. Lindt och Marabou är inte ens i närheten.
    "Once you go black, you never go back" har jag hört.

Ikväll ska jag rösta, tror jag, ryktet säger att det ska gå att göra på bokbussen, det blir spännande. Nu har jag ju fått en massa politik innanför västen här i tråden också.

Kram på er allihop!

• Aleta
    Norrskensflamman skrev 2010-09-07 13:35:24 följande:
    Kram Aleta!Nu har jag gjort några partitester igen, bla DN.s.Var rädd att det skulle visa Piratpartiet och SVerigedemokraterna igen, men nu är jag visst Kristdemokrat. *kliar mig i huvudet* Kanske är det Hägglund-effekten?
    Jaha, jag var tydligen Centerpartist.

Det är väl ingen som röstar på Piratpartiet förresten? 
    Då gör ni min man arbetslös och mina barn får svälta.
    (Företaget han jobbar på släppte ett nytt program i veckan, tre dagar senare så finns det hackat och går att ladda ner gratis. Jag blir jättearg, åratal av arbete och folk bara stjäl! )

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans