• Villemoa

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Bruttan: härligt med chefer som förstår! Kram

Blommis: jag tänker på er idag och hoppas och håller tummar och tår så jag blir alldeles blå!! Kram

Snart ska jag iväg till BM. Undrar hur Puerto ligger nu för hon har bökat runt en massa! Skulle bli himla besviken om hon inte ligger rätt.

Flamman: läkaren vänder på barnet genom att ha händerna utanpå magen. De lägger liksom händerna där rumpan och huvudet är och så trycker de allt de kan. Som när man misshandlar en deg typ.

• Villemoa

Fjällbruttan skrev 2010-11-04 09:21:16 följande:
      Treeee stycken steg måste man taaaaatreeee stycken steg.....AHHHRRRRGGGGG......... kan nynna eländet för mig själv på natten när jag ammar..Snart kommer de små mnnen med vita rockar och sätter på mig tröjan med ärmarna kan knytas bakom ryggen..

...och allting blir bra. Specialuppdraget klarar du.......

Jo, tack. Nog nynnar man på den sången i tid och otid!

• Villemoa

Blommis: för att citera Lasse Berghagen; "sträck ut din hand och finn en hand i din..." fy fasen så nervkittlande detta är!

Och apropå vår upplevelse häromdagen; maken och jag pratade också om det, vilken tur vi har som har sån bra vård i Sverige. Och vi pratade om hur det är för kvinnor i Afrika tex. Vaddå göra ultraljud för att se om barnet ligger i säte, eller vaddå göra besök på mvc!

Flamman: hurra för att Golf-jävla-helvetes-bilen klarade besiktningen!! Nu hoppas jag att ni får så mycket som möjligt för den!

Fru E: ja, hoppas du får en dräglig dag idag!

Daa:

• Villemoa

Har precis varit hos BM och Puerto ligger exemplariskt i magen och har t.o.m fixerat sig! Tänk, från att ha legat i säte till att ha blivit vänd till fixerad på två dygn!
    Har inte gått upp nåt mer i vikt sen senaste besöket för två veckor sen, bra BT, järnvärdet har ökat från 115 till 129 och bra urinprov.
    Hjärtljuden var dock höga, mellan 160-170, men det var inte så konstigt efter att tre personer känt efter hur hon låg. Jag fick vanka av och an i korridoren en stund för BM ville kolla hjärtljuden igen och då hade de sjunkit till mellan 140-150.
    Så nu är det bokstavligt talat väntans tider som gäller!

• Villemoa

passionsblomman skrev 2010-11-04 12:29:56 följande:
    Av alla inblandade i den här karusellen så var nog Lasse Berghagen ett rätt oväntat inslag. Även från en av tanterna...

BF 18:e, exakt två veckor kvar idag men jag tror att Puerto är här senast söndag. Vi får se...vill du gissa på BF?

• Villemoa

Blommis: det är en söndag.

Ninnis: nej för sjutton, inte gå över tiden! Jag hoppas Puerto brås på sin storasyster för det skulle betyda att hon kommer på lördag

• Villemoa

passionsblomman skrev 2010-11-04 12:59:05 följande:
    Villemoa, vad vinner man om man gissar rätt? Första sms:et?

Äran förstås men första sms:et går också bra. Fast då behöver jag ditt mobilnummer...

• Villemoa

Fru sy skrev 2010-11-04 13:01:01 följande:
    Idag är jag helt slut. Tror jag fick i mig något jag inte tålde igår för jag har legat vaken hela natten och mått fruktansvärt illa. Sedan att det har spänt och dragit i magen och brösten riktigt ordentligt i natt hade nog sitt i det oxå. Så efter att ha sovit fram till nu precis, lyckats få i mig lite mat så känner jag inte mig helt urlakad längre. Tanken är att vi ska åka till IKEA i eftermiddag, mannen har tagit ledig från jobbet halvdag så jag hoppas jag snart känner mig bättre.

Vad jobbigt! Vad skönt att du kunde sova tills nu iaf och äta lite. Hoppas ni kan ta er till IKEA, vet ju att det är ett av dina favvoställen

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans