• Villemoa

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

dfk skrev 2010-11-06 18:55:41 följande:
    Villemoa, Vad spännande.... Snart så kommer din lilla bebis! Lanovia, jag bor utanför Stockholmsområdet kan man kanske säga. Heloise, jag förstår din längtan!   Hoppas att ni alla får en fin lördagskväll♥

Ja, det är jättespännande!

Så du bor utanför Sthlmsområdet, jag bor inom Sthlms län

• Villemoa

dfk skrev 2010-11-06 19:07:29 följande:
    Villemoa, jag med!! Kanske vi bor nära varann?

Du är inboxad!

• Villemoa

Fru sy skrev 2010-11-06 19:21:44 följande:
      Då vet vi var du är Låter som ni haft en mysig dag hela familjen, och softa ikväll låter inte heller så dumt...

Ja, det har varit en riktigt mysig dag! Nu står maken och göra guacamole som vi ska äta lite senare.

Vad har du själv hittat på idag då?

• Villemoa

Fru sy skrev 2010-11-06 19:26:10 följande:
      Ja, det är väl det vi inte vet riktigt. Ibland säger vi pyre, ibland krabat men det känns inte riktigt rätt på något kosntigt vis. Men kanske blir lättare när man sett den om några veckor... känns lite trist bara att vi inte har något arbetsnamn på "magen"... 

Moas arbetsnamn på magen var busfrö

Vad kul att du börjar känna glädje till att sitta vid symaskinen igen! Önskar att jag kunde sy för då hade det blivit massor av bebiskläder sydda

• Villemoa

Fru sy skrev 2010-11-06 19:27:35 följande:
      Tack! i vanliga fall är jag pysslig men det har legat riktigt lågt nu flera månader. Imorgon kommer bloggen uppdateras med ett fint set som ni gärna får kolla in och säga vad ni tycker

Åh ett nytt set, det måste jag kolla in!

• Villemoa

Fru sy skrev 2010-11-06 19:33:43 följande:
      Jag har ju längtat så i flera år efter att få sy till en egen liten ist för att sy till andras, även om det oxå är jätteroligt. Därför blev jag förvånad när jag inte alls varit sugen och inte vågat. Min oro har blivit mkt bättre sedan vi hörde hjärtljuden så nu har jag bestämt mig för att det kommer bli bra. Men tänkte ändå vänta med att sy till krabaten tills vi sett den om några veckor.

Det förstår jag. Det är många som väntar med att köpa/ordna saker tills efter RUL eftersom man då har fått se hjärtat ticka och så.
    Vilket datum ska ni på RUL?

• Villemoa

Fru sy skrev 2010-11-06 19:37:47 följande:
      Fredag 19 november... så är inte så länge till.

*lägger datumet på minnet*

• Villemoa

Nu ska jag ta mig en glass och lägga upp fötterna! Ha en trevlig lördagskväll alla!

• Villemoa

Flamman: men vilken UNDERBAR arbetsgivare du har!! Och HURRA för att du sålt bilen!!

Heloise: tänkte skriva att jag inte bangar på en fylla och ett paket cigg tills jag kom på att det ju just nu inte går...men lite längre fram i tiden är jag på!! Tills dess är min axel ledig närhelst du vill!
    Vilken jävla ragata till sköterska sen då! Vaddå inte få klappa på ditt barn?! Nä, säg till de andra sköterskorna att du inte vill ha henne nära Elise!
    Jättebra att du ska prata med kuratorn och ta upp ev mediciniering. Du går igenom något ingen borde göra och du behöver hjälp för att orka med.
    Jag kommer ihåg när Moa hamnade i anafylaktisk chock när hon var fem veckor, när hon reagerade mot mjölkproteinet och höll på att sluta andas. Den ångesten jag hade lång tid efteråt och den oron jag kände över att nåt kunde hända henne var verkligen ingen dans på rosor! Så jag kan förnimma den ångesten du har även om den inte ens är i närheten av det jag genomgick när Moa var bebis.
    Många kramar till dig!

Blommis: 9 grader!!

• Villemoa

Aleta: välkommen hem!

Flamman: härligt med en bra dag igår!

lanovia: jag är lika nyfiken som du, håll ut bara en vecka kvar!

Ingen bebis så långt ögat kan nå och hon får gärna hålla sig kvar några dagar för imorse hade Moa 37,9 i feber! Det kommer inte särskilt lägligt, skulle inte vara kul att behöva åka in till bb vetandes att Moa har feber. Den har gått ner lite nu och jag hoppas att den inte stiger nåt mer!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans