Inlägg från: Norrskensflamman |Visa alla inlägg
  • Norrskensflamman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Sedan berättade killen att han precis flyttat till orten. Ja, jag kan knappast tänka mig ett bättre sätt att komma in i gemenskapen än att uppsöka en kör

• Norrskensflamman
    lanovia 08 skrev 2010-10-21 21:40:40 följande:
    Våran dator krånglar sâ jag lånar makens mobil. Fossilen jag känner mig som ett UFO.
      Idag har de hånskrattat åt mig på mitt high tec företag när jag undrade vad fan man ska med en iPhone till. "jamen till ALLT, fattar du väl. Det är ju som en dator." "Ja, men jag har dator både på jobbet och hemma" "Ja men du kan ju läsa mejlen på telefonen t ex" Men varför ska jag läsa mejlen på telefonen för?? Alltså, jag begriper inte... Kom igen den dagen telefonen kan fixa middagen, duscha ungarna och hänga tvätt.

• Norrskensflamman
    Hvidbrud skrev 2010-10-21 21:39:11 följande:
    Ja, det låter härligt flamman! Det är ju så befriande att sjunga uuut! Jag sjunger svenska folkvisor i moll för disken!
    Du måste ha världens lyckligaste disk
  • Norrskensflamman

Maken har lagt ungarna ikväll. Nu ska jag gå och duscha och sen skiter jag i tvätt och räkningar och dammråttor. Jag går och lägger mig. Ska försöka locka med mig maken. Han verkar kärvänlig ikväll. Om han bara kan slita sig från fotbollen...

• Norrskensflamman

Just det! Idag har jag gjort något som jag borde gjort för länge sen: Bokat tid för 1) Massage med lite inslag av Ansiktszonterapi 2) Bokat tid för NuSkin ansiktsbehandling.

Vi har en rejäl friskvårdspeng på mitt jobb och jag har fem gånger kvar på 10-kortet jag köpte, så nu ska jag slösa lite tid på mig själv. Det är dessutom gratis för mig, förutom att jag får kompa/flexa, mäh va fan

• Norrskensflamman

*funderar vidare*

Maken åker iväg en sväng nästa helg. Läge för tjejfest tycker jag. Hemma hos mig. Vad kan man göra för enkel, snabblagad, god mat som inte kostar skjortan.
    Förra året ,vid den här tiden hade jag tjejfest (med några andra tjejer då) och då käkade vi tacos och det var så gott och kul. Enkelt.

Kanske man skulle köra på det?

• Norrskensflamman

Tacos och så kanske jag ber Oriflamekonsulten komma hit och ha lite visning av nya produkter och sånt? VAd tror ni   Jag har inte sålt på ett tag, men man kanske skulle ha en nystart nu...

• Norrskensflamman
    Hvidbrud skrev 2010-10-21 22:02:19 följande:
    Flamman: jag håller med din kollega! Aldrig i mitt liv att jag skulle kunna hinna hänga med er och bada barnet om jag inte hade min iphone. På riktigt. Och mat lagar den nästan. Pplikationer med goda lätta recept med inköpslista (sparar massor av tid) googla allt man inte kan stava till men kan uttala. Googla allt man vill veta NU. Karta med gps, så man kan kolla upp var är det nu flammans stad precis ligger och hur tusan hittar jag till mvc. Den är en sån grej man verkligen undrar hur man klarade sig utan innan.... Fast den äter upp radbrytningen på bt och det är ett fett minus...
    Ja,ja *suckar och himlar med ögonen* jag är väl en stofil då

Så nu vet du var jag bor då Bara därför är jag beredd att omvärdera iPhone

• Norrskensflamman
    Hvidbrud skrev 2010-10-21 22:06:30 följande:
    Tacos är alltid gott! Eller en halvsida lax i ugnen med citron och vitt vin i folie, med pressad potatis. Gott enkelt och vackert att servera! Och gott med vitt till... Med lemonmarenguepaj till efterrätt.... Mmmm.....
    Mmmm... det vattnas i munnen.

Grejen är den att vi brukar vara en typ 12 hysteriska tjejer (ryska). Hos de andra har alla haft med sig nåt som vi ställt på bordet. Zakuzki på ryskt vis. Olika sallader, inlagd svamp, piråger och sånt. Så bordet är fullt med en massa olika smårätter som man plockar.

Tacos behöver man bara fräsa färsen (eller kyckling), värma bröden och skära lite grönsaker och langa fram lite såser. Och bordet blir fullt med mat att plocka och umgås kring. Eller så kör jag på knytis som vi brukar. Det kanske blir bäst. Om Oriflamekonsulten kommer får hon smaka rysk, underbar mat

• Norrskensflamman
    Hvidbrud skrev 2010-10-21 22:13:37 följande:
    Ja knytis är kul och gott! Om fet inte var så sablans långt till dig skulle jag vilja titta förbi!
    Ja, men kom hit, du har ju kartan på din iPhone Du kanske hinner fram till nästa helg när det är dags. Du är så välkommen så
Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans