Blommis: Har du gått och kärat ner dig i sotarpojken
Härligt med folk som har en yrkesstolthet och dessutom är kundfokuserade!!
Jag var på bilprovningen idag. Före mig var en manlig bekant. Han kom förbi mig, när det var min tur och väste: "Fy fan, värsta jävla surgubben till besiktningsman, sa inte ett ljud... Jätteotrevlig. Men bilen gick igenom. Lycka till"
Jag vart helt skärrad och kom in där med vitt uppspärrade ögon och darrande händer. Och samme besiktningsman skiner upp och utbrister "Äntligen!!!" Sen snackade han hela tiden, fixade bälteshållarna som jag glömt ta fram i baksätet, visade mig bilens underrede, erbjöd sig en privat visning av bilens viktigaste delar nån gång framöver, att jag skulle åka med honom en provsväng (jag tackade nej), bjöd mig på kaffe och jag trodde såklart "Yesssss, nu har jag honom i min lilla hand..." Sen återvände han slokörad och sa... "Tyvärr, jag har kört och kört och försökt få ner CO-halten och nån mer halt, men jag KAN inte godkänna bilen. Det vore tjänstefel" Så det blir ombesiktning Men han såg glad ut när jag sa att "Jaha, ja men då ses vi igen då" FAn, nästa gång skickar jag maken istället. :-/