Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Ninnnis skrev 2010-11-08 16:27:54 följande:
      Bra idé! *lägger mig bredvid*

Har du sett så tydligt man ser stjärnorna nu i vintermörkret? *pekar på Karlavagnen*

Kolla! Ett stjärnfall! Då får man önska....

*önskaönskaönska*

• passionsblomman

Ninnnis skrev 2010-11-08 16:53:08 följande:
    På tal om det så har jag fått fem praktfinnar på hakan som har formaterat sig ungefär som Karlavagnen...

Herregud!

• passionsblomman

Ninnnis skrev 2010-11-08 16:51:58 följande:
    Jag såg ett stjärnfall på väg till jobbet under ruvartiden. Och maken såg ett i Grekland strax innan äggplocket...

Hm, kanske måste jag sova under bar himmel nu då?

• passionsblomman

ingenjörsbruden skrev 2010-11-09 13:43:36 följande:
      Har ni inte rätt mkt vatten på tomten? Går det under utomhusbad eller det är för grunt?

Det rinner en å här nedanför tomten, fast det är en väldigt stenig och dyblandad historia till botten verkar det, och på våren är det väl kallt. Fast framför allt strömt, för en bit bort är det ett vattenfall...

Jag när en dröm om ett utomhusspa, ett sådant där där vattnet håller 40 grader. Då ska jag sitta där och dricka bubbel och bada under stjärnhimlen. Då kommer ni väl (också) va?

Jag hade faktiskt tänkt slänga ut en fråga om adventsträff här i huset för de som kan och vill typ 2:a helgen, där precis innan lucia, men det är kanske en marig sak att lösa för många?

• passionsblomman

Norrskensflamman skrev 2010-11-09 14:31:30 följande:
    Jag tycker det vore coolt om vi hade en trådträff nångång uppe hos Bruttan i fjällen (visst hyr ni ju ut stugor vi kan bo i?) och åkte slalom och pulka på dagarna och på kvällarna drack varm choklad eller nåt starkare, och mös vid en brasa.Men Blommans plejs går ju inte av för hackor heller minsann! Ligger kanske lite närmare för de flesta också.

DEN idén tycker jag vi tar fasta på och gör en lite mer långsiktig plan för. Eftersom man kanske måste tänka till lite mer vad gäller vinterlov av olika slag och så. Min familj har definitivt planer på en Fjällbruttanvisit i vinterland framöver. Men inte den här vintern.

• passionsblomman

Aleta skrev 2010-11-09 14:49:38 följande:
    Kan vi inte ta med oss en brädbit var och bygga ihop ett sånt där trävarmbadkar till Blomman? Fjällträff låter också bra!

Varför är jag inte förvånad att just du kom med det förslaget!?!

• passionsblomman

Nä, jag anade att det där med december skulle man varit lite tidigare ute med...Det är jämt så mycket överallt då.

Solde, tack för omsorgen!

Fru Sy förresten, jag trodde inte att du trodde att alla har arbetsnamn, det var bara min referens till var arbetsnamnspratet kom upp och vad min egen reflektion var, typ "vaddå, ska man ha ett sån´t, det har jag aldrig haft". Tycker förövrigt att Ingis "knappen" var strålande.

Hvidis, tur att de var dig och inte mig de skulle ha 7 rör av. Jag är så svårstucken att de har väldigt sjå att få så mycket av mig innan det slutar rinna för att kärlen går sönder.
    Hoppas nu att allt bara är fin-fint när de analyserat alla rören!

• passionsblomman

Ninnnis skrev 2010-11-09 15:18:51 följande:
      Fast om det var 4-5 december du menade så kan jag!

Nä, det var den 11-12.

• passionsblomman

Hörni, kollar ni på "Så mycket bättre"? Om ni inte gör det så måste ni börja!

Jag menar, ta exempelvis den här versionen av Petters låt:

">

" target="_blank">www.youtube.com/watch

Skit i om det är fredag, här är den på repeat.

HERREJÄVLARS!!!! Jag satt i soffan och SKREK att "JAG VILL UT OCH PARTAAAAAAAAA" och min sambo stirrade på mig som om jag var en alien som bytt ut hans hemkära tjej. Jag har inte haft sådant dansgolvssug på åratal!

HUR mycket sätter ni emot på att detta blir en version som kommer att PACKA dansgolven i vinter?

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans