Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Daa, jag instämmer med din läkare till 100%!!!

EA, ja vi är vana! (Själv är jag just nu mkt konkret påmind om hur o-torrt det blir efter sprutbehandlingen.....jiiises! )

GOTT att det inte blöder en massa! hoppas hoppas hoppas!

• passionsblomman

Bruttan! Jag hade just tänkt messa dig och kolla att allt är som det ska. Gött att se dig!

Tinker, det är som sagt en egen tråd, en av "bebistrådarna" det här. Från början var jag nog typ enda tanten , men det har med tiden fyllts på, och när tanttråden dog, så verkar de flesta ha flyttat hit. Men jag undrar ibland vad alla de gamla begynnelsetrådisarna tycker om saken och om alla egentligen presenterat sig någé vidare?

För alla som hänger här hade ju inte koll på tanttråden menar jag. Därmed inte sagt att någon inte är välkommen, men en liten introduktion gissar jag kan kännas bra för stammisarna att få. Inte minst för att tråden är en frizon för samtal om mycket som är det svåraste av allt. längtan efter barn, ens egna kropp som inte samarbetar och allt möjligt annat som blir väldigt nära och intimt.

• passionsblomman

Men Panzer, vad i allsin dar är det du säger!!! Är det den syrran som var med till mig som tog med sig två kissongar hem? Eller har du fler?
    Jag sitter och bara stirrar på det du skrivit!

• passionsblomman

Panzerfaust skrev 2010-11-01 23:27:07 följande:
    Jo det är hon som var med till dig. Jag har två en äldre och en yngre.

Jag blir helt tom inombords. Fy vad fruktansvärda nyheter! Du måste lova att hälsa henne så jättemycket från mig! Vilken chock!

HOPPAS av hela mitt hjärta att det här går att få bukt med!

Märkligt att livet delar ut på det här ojämna sättet! Som i skov. I andra tråden är det en tjej som snart ska ha sitt första barn. De fick alldeles nyss veta att BÅDE blivande farmor och mormor har cancer! Den ena i lungorna och den andra i livmodern och inget av det såg bra ut! Detta fick de veta i loppet av ett par dagar!
    Eller en annan tjej där det var två själmord inom en vecka i hennes närhet. Vad fan hände med ordet lagom? Det måste vara ett rent påhitt, för särskilt lagom tycker jag det sällan är....

• passionsblomman

Heloise, din dumsnut, sluta omedelbart upp med tankar om själviskhet! Hade det som hänt er hänt mig vette fan om jag hade brytt mig ett SKIT om vad som händer någon annan öht.

Jag är bara så glad att vi får ha kvar er i tråden trots er upp och ner vända värld.

HURRA för Elise som är så strong!

För vår del så är det ÄP på onsdag och sedan hoppas vi att det ska ge resultat så vi får ET på fredag. Men man vågar ju inte tro ett skit med så få ägg. Bara önska.

• passionsblomman

Heloise skrev 2010-11-01 23:41:39 följande:
    Tack klockarbol! Blomman: min mamma säger att det går i skov om 3... 2 down, 1 to go med andra ord (dvs om mamma har rätt)!  

Usch ja, jag säger också det, att det går i skov alltså.

• passionsblomman

Heloise, nog tror jag ni kan få igång amningen och mjölkproduktionen!
    Om du nu bara kunde få lite mer lugn och ro och vardag runt er än de senaste helt galna veckorna. Även om ni är där ni är, så är det kanske mindre turbulent nu, och ni kan få lite space för just sådant här, som annars får stå åt sidan.

Mest är det eg för din skull jag hoppas på amningen. För att du ska få ha så många saker som möjligt som känns som "som det ska vara egentligen" och som är bara ert.
    Du har fått en sån hysteriskt speedad "oj jag blev visst mamma-experience ändå, så alla små saker i världen som kan få kännas helt "normala" önskar jag dig.

• passionsblomman

Nu drar vi till sväronen och aktar oss längs vägen för älgar, rådjur och "de där buckliga djuren" som min son sa när han inte kom på vad Vildsvin hette.

Vet ni vad det är för särskilt med den här dagen?
    Jo det är den första på en jädra massa dagar UTAN nässprayen!

EA, en särskild kram till dig.

tråden!

• passionsblomman

Hellooooo everybody!

Inga buckeldjur-bara rådjur och kossor som alla dessbättre höll sig på ängs-och hagmarkerna bredvid vägen under vår resa.

Bruttan, tack för några riktiga asgarv ibilen. Jag insåg att jag med visst besvär faktiskt kan läsa tråden i mobilen så jag satt och vred mig åt dina berättelser medan sambon undrade vad som egentligen pågår. Han skakar på huvudet åt svårfar kan jag säga....
    PS. visst minns du vem som myntade uttrycket Ärkeas en gång i begynnelsen va? Både Tinker och du och någon fler tjöt rakt ut...

Det var då jäklarns vad statusen på männen i tråden är låg i höst hörni! Kollektiv ohälsa från kust till kust och norr till söder! Finns det inget vaccin?
    Lanovia, jag skulle börjat antingen via VC eller Psykakuten för att hitta rätt. *styrkekramar en masse*

Villemoa, vad skönt att höra att allt gått bra. Jag har varit lite oroligare än jag ville säga högt, för jag har hört en del skräckhistorier på  vända bebisar. *andas ut*

Vad var det mer då....äsch!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans