Ingis; Ingen fara, det är inte ditt inlägg som får mig att få ångest. Det har jag redan, butikerna är ju fulla med julgrejs redan nu. Blir det inte tidigare och tidigare för varje år??
Nej, Vi kommer nog inte låta någon installera uttag i år (för dyrt att leja någon och nu är det redan vinter o kallt). Men till sommaren ska jag höra med en som jag vet är elektriker om han kan göra det, så vi har till NÄSTA år. Bara det att flickorna ser så mycket blink-blink i affärerna och vill ha än det ena än det andra, och så känner man sig så kass när man inte kan ge det till dem.
Josåattvettu' samma gamla julstjärnor och adventsljusstakar får väl åka upp i år igen. Samma gamla julgardiner i köket. Öht så ska jag byta gardiner, för de tunna sommargardinerna känns så kalla nu...
I år skulle jag faktiskt vilja hinna baka lussebullar och pepparkakor med flickorna.
Vi brukar, tillsammans med brorsans familj, ge mor o far presentkort på fotvård eller revybiljetter eller nåt sånt. Jag o brorsan köper sedan länge inga julklappar till varann.
Vi köper till hans son och barnbarn. Till brorsonen brukar det bli en tröja, kallingar, strumpor etc, för det behöver han alltid, och han brukar bli glad för det. Till brorsans barnbarn brukar det bli något lämpligt spel (ej data) och kanske nåt i klädväg.
Värst är att köpa till maken, för han köper alltid nåt stort o dyrt till mig, fastän jag inte vill ha det, och förväntar själv sig något stort och ordentligt. I hate it. Det vore roligare om han blev glad för något litet. Jag är en sån som blir glad för shampoo i en vacker flaska t ex.
I år var det inte många klämdagar utan bara en massa jobbdagar mellan jul och nyår. Vi kanske får gäster så jag kanske tar ledigt någon av dagarna. Men maken tar nog ut semester och är med flickorna och gästerna. Tomten i Rovaniemi tror jag ska få sig ett besök