• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • ingenjörsbruden

Norrskensflamman skrev 2010-11-16 13:11:07 följande:
      Jag har också spelat fiol! Men det var bara 3-4 år. Tyckte aldrig det blev så kul, för jag hade så lång väg att åka och träna och aldrig nån att spela med.Men jag älskar fiolmusik, både klassisk och folkmusik. Jag såg också den där dokumentären om spelmannen från Hälsingland. Gud vilken spelglädje! Jag blev också så himla sugen på att åka på nån spelmansstämma, även om jag själv inte spelar. OCH så är jag sugen att lära mig folkdans. Fy fasiken så kul det var när vi hade det på gympan i skolan. Nu har man glömt allt, men skulle gärna lära mig igen. Det är enormt bra för kondisen också!

Ja visst kände man det i hela kroppen?! Jag satt o stampade foten o nynnade med o gungade med hela kroppen! Älskar spela med sådana som Göran!
    Lillbrorsan är lite åt hans håll....men inte riktigt lika entusiastisk o utåtriktad.

Polska är så galet roligt att dansa....jisses vad det kan svänga när man dansar med någon som kan!

Veckan iefter medeltidfestivalen på gotland (början på aug) så har man (haft iallafall) folkdansveckan..... Jag var där 2001 o det var väldigt roligt! Medeltidsfestivalen var osså väldigt rolig!

• ingenjörsbruden

Jo jag skrev innan att jag skulle köpa någon lyxig inpackning t mig själv från svärisarna.
    Kör ju själv med balsammetoden för mitt lockiga hår....o det mår verkligen bra av det.
    Men det är inte lätt....men jag har haft massor av hjälp av www.lockig.se.
    O i deras lilla butik ska jag köpa någon av deras bästsäljare!

• muggles
    ingenjörsbruden skrev 2010-11-16 11:25:34 följande:
    Hej Muggles!Hur är det med dina fragglar? Hur stora är de nu? Hur var det...vet ni om de är enäggs eller? Visst såg ni bara en äggblåsa innan ÄL o därav tror ni att det är enäggs eller?Mår du bra o så?Massa frågor....sorry *socialtundernärd Ingis*
    Jag vet inte riktigt hur stora Ada och Beda är (göteborgsbarn vettu så det blev de namnen) . Vi gör NUPP på måndag så då får vi besked om storlek och om annat läskigt (gulp!). Jag börjar bli riktigt nervös för att det ska vara ngt fel De tror att det är enäggs för att det endast syns en tunn skiljelinje vilket indikerar varsin inre hinnsäck men gemensam yttre. Tvåäggs får alltid två hinnsäckar var och då blir skiljelinjen tjockare (4 hinnor istället för 2). Och jo vi såg bara en äggblåsa. Jag är ju snart 40 (i januari) och producerar inte så värst många ägg precis

Jag mår finfint än så länge! Jag är ju bara i v12. Liiite lite foglossningskänningar dök upp lagom när illamåendet försvann men än så länge klart hanterbart. Jag gissade att det skulle komma eftersom jag hade det förra gången. Annars är jag uppe och kissar varje natt men i övrigt så mår jag som vanligt än så länge Nej förresten, jag har massor av flytningar vilket gör nedre regionerna irriterade och inte så kul att ha sex, lite trist

Jag lär väl åka på karpaltunnelsyndrom så småningom med eftersom jag hade det sist.

Daa: har du provat med en kudde mellan benen när du ska sova? Det hade jag den sista tiden med Moa. Och en extra bäddmadrass i sängen för att det skulle vara riktigt mjukt, annars gjorde bäckenet för ont.

• muggles

Ingis: är du ingenjör el gift med en?

• muggles

PB: äh du tar väl inte åt dig? Man får tåla lite snytingar när man sticker ut hakan (tell me about it...) men va fasen, den där tjejen som lagt ut den där musiken - hon har ju inte alla hästar i stallet!

• passionsblomman

muggles skrev 2010-11-16 13:43:47 följande:
    PB: äh du tar väl inte åt dig? Man får tåla lite snytingar när man sticker ut hakan (tell me about it...) men va fasen, den där tjejen som lagt ut den där musiken - hon har ju inte alla hästar i stallet!

Nä, egentligen inte, igår var det en annan tjejs förresten, som tackade mig för att jag skriver så välformulerade inlägg överallt. Då blev jag jätteglad.

Men det beror väl på när man läser saker också. Jag är ju kanske inte mitt mest stabila jag just nu, och då borde man kanske egentligen hålla sig borta från allt som gör att man rikserar kritik på sin person.

Det är ju inte så att jag sätter mig och blir skitledsen ochbryter ihop för sådana kommentarer. Men däremot  har jag svagheten att jag gärna säger emot eller går i svaromål när folk säger saker. Eller, svagt och svagt, jag tycker folk ska stå för vad de säger. Men ibland är det bara slöseri med tid.

• passionsblomman

Mugglan, det är förresten så himla ku att ha dig även i den här tråden! Hoppas du känner dig hemma! Eller åtminstonde välkommen och snart hemma.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans