Inlägg från: Norrskensflamman |Visa alla inlägg
  • Norrskensflamman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Norrskensflamman skrev 2010-10-27 13:28:12 följande:
    NU vet jag: vi ringer Malin Bayard och frågar hur hon gjorde

med ridningen alltså!

Övrig ritt är fullt tillåtet, t o m riktigt trevligt

• Norrskensflamman

Fjällbruttan skrev 2010-10-27 14:52:07 följande:
    Måste bara berätta att det blev lite roligt när vi var borta och jag slapp vara hemma ett tag, det var skönt med en paus från varandra! Men på söndagen klättrade maken upp på traktorn för att byta en lampa i saftblandaren, halkar på den sluttande motorhuven och trillar ner.. Han lyckas få benet mellan trac-liften(den som lyfter skopan) och motorhuven, men gör nån slags volt så han klarar benet men landar på ansiktet som numera har rätt många färger på ena sidan och ett igenmurat öga....... Senare erkände han att han kommit på att han nog varit medvetslös ett tag också, för han hittade en massa blod på marken, men när han kom in och skulle kolla sig i spegeln blödde det ingenstans, mao var han borta ett tag. Det som gladde mig var att av slaget i skallen fick han en knäpp så när vi kom hem möttes vi av marschaller redan 3 km från huset och så var det marschaller på hela uppfarten... han lös vägen hem för oss!!! Jag blev alldels varm i hjärtat!! Och han mår lite bättre och är jätteglad över att vi är hemma igen, och jag är glad över att vara hemma, så just nu är allt på topp, förutom en snorig Groda, men det gör inget!

Åh, vad glad jag blir!! Förutom fallet då, för det hade ju kunna gå riktigt illa !
    Så härligt att poletten trillat ner för maken och att du får känna dig uppskattad av honom

Vad lär vi då oss av denna solskenshistoria
    Jo, att man borde ge sin karl på käften lite oftare. Helst så han får en rejäl blåtira och gärna blir ordentligt knockad och medvetslös ett litet tag...
    Ska prova om det funkar på min!
    Solde; ta till dig detta tips

• Norrskensflamman

Fjällbruttan skrev 2010-10-27 15:13:47 följande:
    Jag förstod att det skulle finnas kloka kvinnor här inne som förstod det positiva med en och annan smäll mot skallen på truliga makar Det positiva med att inte vara hemma när det hände är också att jag slipper höra från alla lustigkurrar att det är jag som klippt till honom!Är en sak som jag är förundrad över, har en karl blåöga så är det kärringen som dragit till, har en kvinna blåöga undrar men hur hon klantat sig...Hmm.. tabu att tala om kvinnomisshandel eller??

Det slog (ursäkta ordvitsen) mig faktiskt Bruttan, att det var tur att du inte var hemma av två orsaker: 1) Du slapp ta hand om en ynklig, gnällig, skadad martyrmake när det hände och 2) Ingen kan anklaga dig för att ha gjort det. Du har alibi

Sant också det du nämner, varför skrattar man och säger "är det frugan som drämt till dig", medans om en kvinna kommer med blåöga så undrar/misstänker alla att karln har pucklat på henne, men ingen frågar... Utan "hon har väl ramlat i trappen, eller sprungit i en dörr". Tabu alltså!!!

• Norrskensflamman
    Hvidbrud skrev 2010-10-27 21:48:02 följande:
    Flamman: var det mysigt på minispa med tösabitarna?
    Tackar som frågar! Vi hade det jättemysigt. K hade jättekul på sitt Lek o plask, jag och T simmade 30 min och det var skönt för mina kontorsaxlar. De var först ömma men nu ikväll känns de mjuka och sköna. Sen bubblade vi lite i jaccuzzin och sen tvättade vi oss från topp till tå och så satt vi lääääääänge i bastun och öste på flera gånger. K lade sig på nedersta laven och somnade nästan. Så mysigt att vara med sina sötungar och bara mysa. Man behöver inte ens göra nåt märkvärdigt, jag är ingen sån där mamma som pysslar, bakar och leker, bara att plaska runt i vattnet, prata, basta tillsammans, känns som riktig kvalitetstid... Jag pratar väldigt mycket med mina barn, det gillar jag. Leka och busa är inte min grej. Bara ibland. Men prata, skratta, skämta, det gillar jag. Och med båda flickorna går det att föra väldigt intressanta diskussioner. De är mycket verbala

• Norrskensflamman

Och imorgon bitti ska jag på massage. Fatta hur underbart det ska bli!!! *ryser av välbehag*

Maken åker iväg imorgon till Vitryssland. Så jag är solokvist hela helgen.
    På ett sätt trist, men med tanke på hur hans humör varit sista tiden, känns det som en för mig välbehövlig paus. Att få andas och höra vad man tänker och slappna av. Gud så skönt. Sova ska jag göra också!! Min hyperaktiva maken kan inte acceptera att jag behöver mer sömn än honom och detta sliter ordentligt på mig, då jag behöver minst 7 timmar sömn varje natt för att orka. TAck vare honom blir det oftast 5-6 timmar, inatt bara 3.5 tim. Och så är det ofta. Inte konstigt att man är helt slut och bara sover då han är borta!

Jag fick dock ett trevligt sms igår från en väninna (vars man också åker iväg i helgen):

"Välkommen att träffa de härligaste tjejerna hos X på Haloweenparty lör den 30/10 kl 18. Glöm inte att klä ut er. Fritt" Me like! jag har redan fixat barnvakt

Däremot har jag inget att klä ut mig till, men så sällan som jag stassar upp mig nuförtiden kommer jag känna mig utklädd bara jag drar på mig en festblåsa, högklackat och lite smink... Så det får räcka!

• Norrskensflamman

Hvidbrud skrev 2010-10-27 22:15:42 följande:
    och en häxhatt och lösnäsa! Eller fe-vingar och trollspö! Guuud vad roligt, flamman! Kan du inte komma och hämta upp mig på vägen?

Okej, jag hämtar dig. Vi har ju konstaterat att vi bor nästan grannar

• Norrskensflamman

Blomman, största, varmaste och innerligaste kramen till dig!
    Jä*la, förb*nnade, helv*tes SKIIIIIIIIIIT också   lägger till några på det också.

• Norrskensflamman

Fjällbruttan skrev 2010-10-28 12:30:12 följande:
    Hej Flamman, visst tar du vägen förbi här med, vill också med på party Jag har en svart häxhatt med långt grönt hår och en spindel som hänger från hatten... Vill ju att känner igen mig

Självklart svänger vi förbi dig också. Och nu vet vi ju vem vi ska spana efter *noterar häxhatt med långt grönt hår och tillhörande spindel*

• Norrskensflamman

passionsblomman skrev 2010-10-28 12:28:57 följande:
      Ja, alltså det kan vi ju bara glömma. Frysen alltså. Nu gäller det ju att de inte säger imorgon att det växer så dåligt att det inte ens är idé att fullfölja behandlingen alls. Att ens tro att det ska bli ett enda tilbaka känns rätt svårt faktiskt.

Usch så trist alltså Förstår att det känns överjävligt. Och så den förbannade huvudvärken ovanpå det.  Om jag bodde närmare skulle jag komma förbi och pyssla om dig och erbjuda min axel och mina öron

• Norrskensflamman

...och jag ska snart packa mig iväg från jobbet och åka och hämta sötungarna. Nu har maken åkt iväg på "rehabilitering" och jag är solokvist till onsdag. Trist och skönt  på samma gång. Jag är ju så himla mörkrädd. Urfjantigt, jag vet.
    Jag är också sjukt trött, men har bestämt mig för att gå på kören ikväll. Tyvärr visade det sig att jag inte hade nån barnvakt. Körövningarna är dessutom flyttade, och på nya stället finns inget lekrum Men jag dristade mig faktiskt till att fråga en annan kvinna som jobbar på samma "gård" som jag, hennes tjej är kompis med T, de sjunger ihop i kören och mamman sjunger också i kören. Jag frågade om T o K fick vara hos dem med hennes flicka. HOn kollade med sin sambo, som älskar barn och är fd scoutledare, och det var okej. I gengäld erbjöd jag skjuts till och från kören åt mamman. Usch, jag gillar inte att belasta andra, men samtidigt så känner jag att det är jätteviktigt för mig nu att komma iväg på kören som ju ger mig så mycket energi och glädje. Så jag hoppas det går bra.
    Flickorna har varit en gång tidiagre hemma hos dem och de leker jättebra, så de är knappast till något besvär. Hoppas jag !
    Nu drar jag hem!
    Kram alla!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans