Inlägg från: Norrskensflamman |Visa alla inlägg
  • Norrskensflamman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Aleta: Nej, Skype kostar inget när man ringer Skype till Skype så att säga. Nu verkar det som att de är 5 timmar före oss i Indien, så när jag kommer hem från jobbet är det redan sen kväll där. Så vi kommer antagligen höras på helgerna jag och väninnan. Och hur ofta händer det att det är bara jag hemma, utan varken make eller barn... typ aldrig. Jo imorse, och då sov jag till 12 !

• Norrskensflamman

Helipanzer: Så himla fin hon är er Elise Hon ser ut att ha växt till sig jättefint. Och badet verkade hon ju gilla denna gång <3

• Norrskensflamman

Fru E: Nej, nej, nej!!! Inga spår!

Maken är inte hemma så jag har vilat upp mig lite från honom.
    Jag har idag kontaktat försäkringsbolaget som har hand om vårdförsäkringen som jobbet betalar. Eg. så betalar den bara privat vård, men eftersom jag bor där jag bor och det finns kurator som jobbar mycket med KBT, så tyckte de att det var ett bra alternativ, istället för att jag ska åka en massa mil för att få komma och prata med någon. De skulle se vad de kan göra. Hur som helst, det spelar ingen roll, jag pröjsar patientavgift i vilket fall som helst, det sitter inte i pengarna. Men det vore ju onekligen trevligt om försäkringen betalade eftersom jag kanske behöver gå till kuratorn ett antal gånger.,.
    Imorgon ska jag ringa kuratorn, hon har telefontid 1/2-timme på morgonen bara. Misstänker dock att jag endast får komma till henne via remiss från läkare. Då måste jag först på VC och träffa läkare och sedan får jag komma till kuratorn när hon har tid.
    Känner en inre stress hela tiden nu. Hjärtklappning, svårt att sova, en tryckande, brännande känsla i bröst/magtrakten så gott som hela tiden. Jag har börjat glömma en massa också. Så JA, det är högst nödvändigt nu att jag får komma och prata med någon. Innan jag får rent fysiska problem av den inre stressen/pressen som lagrats i många år.

*klappar mig själv på axeln för att jag faktiskt ringde imorse och började rodda i detta*

• Norrskensflamman

Fru Sy: så härligt med hjärtljud Vill ni veta innan vem som bor i magen

Lanovia: Kram till dig och maken. Skönt att ni kan prata med varann och stötta.

Idag mår jag bättre. Men jag var bakis hela dagen. Hade skitsvårt att somna inatt dock.

Aleta: Ha en underbar resa!

Kram till alla!

• Norrskensflamman

Ninnnis skrev 2010-11-01 13:05:32 följande:
    Flamman, det låter inte alls bra! Jättebra att du tar tag i detta nu. Hoppas du får en tid omedelbums så att du kan få hjälp att må bättre. Kommer maken hem idag?Fru Sy, vad mysigt med hjärtljud!

Maken kommer hem på onsdagkväll. Men det är ingen hjälp Snarare tvärtom.
    Alltså, missförstå mig rätt: jag längtar efter honom och han är visst till hjälp, men just för mina stressymptom är han INTE det, eftersom han är en stor orsak till min inre stress. Det var så bra som någon sa åt mig, som också har erfarenhet av närstående med ADHD; "de äter upp och bränner ut sina närmaste". Det är så det känns. Att nu har han nästan ätit upp allt som fanns kvar av mig. Och jag VET att han inte gör det medvetet och inte kan rå för allt själv heller, att jag själv har del i min stress. Men lik förbannat så känns det som att det är i grevens tid han får börja medicinering och jag för börja försöka rädda det som är kvar av MIG.

Ni skriver ofta att jag är så stark. Men just nu darrar jag som ett asplöv för vinden och känner mig allt annat än stark. Snarare jävligt skör. Som en spillra. Det skrämmer mig

Oroar mig mycket för ekonomin också. Mår illa bara jag tänker på det.

Hoppas ändå att det ska kännas lite bättre när maken kommer hem. Kanske har resan gjort honom gott och han kan stötta MIG för en gångs skull. Hoppet är det sista som överger människan.

• Norrskensflamman

passionsblomman skrev 2010-10-31 20:06:29 följande:
    Hvidis, haha, ja det är fredag för EA, så då blir det -om det går som det ska-istället ET och TD för mig och EA-är det något mer galet läskigt som vi kan ta och klara av nu på fredag?

Allt detta på fredag?! Vad betyder ET och TD... med risk för att verka helt bakom flötet... *rodnar*

• Norrskensflamman

passionsblomman skrev 2010-11-01 13:40:55 följande:
      ET är förkortningen för återförandet av embryo. TD är förkortningen för Testdatum.Och ärligt, hur många av alla de här förkortningarna kunde man innan den här tråden?Jag kan fasen inte ens skilja på KUB NUPP och RUL, jag tror inte vi gjorde nå´t av det!

Ja, ärligt talat så är jag helt lost   Ultraljud vet jag vad det är. Det gjorde vi. Men hur det förkortas vet jag inte. *kliar mig i huvudet* UL kanske

• Norrskensflamman

Aleta skrev 2010-11-01 13:42:11 följande:
    Flamman! Så bra att du har orkat ringa, våga berätta hur illa det är för dig nu så att du får komma fort, fort, fort. Du är visst stark som har orkat ända hit, men ingen kan vara Pippi Långstrump hela tiden, tillslut klappar man igenom. Be om hjälp av alla du kan tänka dig medan du ännu orkar. Kan dina föräldrar hjälpa med ekonomin ett tag så att du slipper oroa dig? Att de håller lite koll så att din make inte stökar till det. 

usch, nu börjar jag gråta här på jobbet. Mina kära gamla stackars föräldrar har själva sagt när jag nu berättat hur det är, att de väntar med de resterande 10 papp som vi är skyldig dem, det är ingen brådska. Dessutom sa de att "du vet vart du kan vända dig om du behöver hjälp tills ni kommer på fötter igen" Underbara föräldrar Men det är så jävla förnedrande och pinsamt Och de har ju inte obegränsat med stålar heller...  Ialla fall så behåller jag den "sista utvägen" för mig själv, för jag vill att maken ska ta sitt ansvar här. Så han lär sig nån gång att ta konsekvenserna.

• Norrskensflamman

passionsblomman skrev 2010-11-01 13:51:49 följande:
    Hihi! Ja UL är ultraljud.VUL är vaginalt ultraljud.I IVF-världen är detÄP-äggplockET-återförandeRD-ruvardag(ganska påhittat ord bland IVF-arna själva i guess)TD-testdagHar man fått eskimåer kan man göra FET-frysåterförande (som EA just gjort)Sedan har vi ju såklart det magiska ÄL-jagandet och hoppet om att få gå och träffa en BM, få ett BF och däremellan BIM BOM och alla de där KUBARNA och NUPPARNA såklart... Det vore något för eleverna på SFI det här-(Svenska för invandrare)

Oh my God !!

Bim o Bom, det låter som seriefigurer i mina öron, kub det är den där som man snurrade på på åttitalet och NUPP, ja det har en HELT annan betydelse för mig 

Blomman, tack för ditt lilla lexikon

• Norrskensflamman

passionsblomman skrev 2010-11-01 14:09:44 följande:
    Flamman, ditt värde ligger inte i om du är stark eller ej.och dessutom är det inte upp till dig att vara det jämt heller.Det kanske inte ens är så att man behöver vara stark alls egentligen.Vi lever i en värld som prisar och beundrar styrka så in i bängen.Men kanske är det starkaste av allt att våga vara svag ibland? Att erkänna inför sig själv åtminstone hur spröd man är.Dessutom så har det krävts ett enormt mod att ta er till den punkt där ni är nu, där ni går till handling i så mycket.I den där sprödheten och  sin sköra, darrande tillvaro får man låta sig bäras.Du vet, fotspåren i sanden. Som din dag så skall din kraft och vara,mig skall intet fattas och kaos är granne med Gud allt det där....Någonstans finns en livets hemlighet att när man inte kan själv allting, så är man kanske starkare än någonsin på ett till synes motsägeslefullt vis.Jag tror på dig.

♥ *mitt hjärta svämmar över*

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans