Fru E: Nej, nej, nej!!! Inga spår!
Maken är inte hemma så jag har vilat upp mig lite från honom.
Jag har idag kontaktat försäkringsbolaget som har hand om vårdförsäkringen som jobbet betalar. Eg. så betalar den bara privat vård, men eftersom jag bor där jag bor och det finns kurator som jobbar mycket med KBT, så tyckte de att det var ett bra alternativ, istället för att jag ska åka en massa mil för att få komma och prata med någon. De skulle se vad de kan göra. Hur som helst, det spelar ingen roll, jag pröjsar patientavgift i vilket fall som helst, det sitter inte i pengarna. Men det vore ju onekligen trevligt om försäkringen betalade eftersom jag kanske behöver gå till kuratorn ett antal gånger.,.
Imorgon ska jag ringa kuratorn, hon har telefontid 1/2-timme på morgonen bara. Misstänker dock att jag endast får komma till henne via remiss från läkare. Då måste jag först på VC och träffa läkare och sedan får jag komma till kuratorn när hon har tid.
Känner en inre stress hela tiden nu. Hjärtklappning, svårt att sova, en tryckande, brännande känsla i bröst/magtrakten så gott som hela tiden. Jag har börjat glömma en massa också. Så JA, det är högst nödvändigt nu att jag får komma och prata med någon. Innan jag får rent fysiska problem av den inre stressen/pressen som lagrats i många år.
*klappar mig själv på axeln för att jag faktiskt ringde imorse och började rodda i detta*