-
Så klokt!Ninnnis skrev 2010-09-01 13:43:48 följande:Ibland glömmer man kanske att alla har sina bekymmer. I min sits är det kanske lätt att dra likhetstecken mellan gravid och lycklig, men det är ju långt ifrån hela sanningen. Det är så lätt att jämföra sig med andra och tro att de har allt, men oftast vet man inte ens halva sanningen. För det pratas det inte om. Man vet ju bara det man ser, och ytan är ofta betydligt mer välpolerad än verkligheten.
-
Inte jagNorrskensflamman skrev 2010-09-01 14:06:34 följande:Och jag kan dessutom slalom
Men jag kan å andra sidan ganska många Liverpool spelare
-
Jag skriver lite kort om pappa-tjafset.
När jag var 18år så köpte mina föräldrar ett hus, kontant, de skrev huset på mig, och då var de tju enbart en tillgång. Men när jag var knappt 20 och ff bodde hemma så behövde de pengar och pappa "övertalade" mig att ta ett lån på huset, på 600 000kr. Natruligtvis skitkorkat på alla sätt och vis men jag bodde hemma och fick ett ultimatum, skriv på elelr så måste vi sälja alla hästarna, sälja huset, sälja min häst etc, eller så skriver du på, jag skrev på. För på den tiden hade mina föräldrar faktiskt rätt gott om pengar, eller jag var van med att det hade gott ställt, sen kunde ja gitne i min vildaste fantasi föreställa mig vad som skulle hända 10år senare.
Runt 07 förfalskade min pappa och mamma min namnteckning på en travhäst, skickade hästen i träning, till vet etc men kunde inte betala räkningarna. Eftersom hästen stod på mig så blev ju jag betalningsskyldig, men inga räkningar gick till mig, utan till huset8 där ja gitne bott på 8 år då) sen fick jag en delgivelse ifrån kronofogden och upptäckte att jag var skyldig en travtränare 30 000kr, suprise! Pappa sa att han hade betalat, jag mitt spån ringde inte och kollade, sen gick det ett par veckor och så fick jag ett brev om utmätning ifrån kronofogden, suprise igen. Pappa hade inte betalat, så jag lånade ihop 30 000kr och betalade räkningen men då hade jag ju redan fått en betalningsanmärkning. Den andra räkningen ifrån travtränaren var på 70 000kr, och den har elgat på inkasso sen 07 för avbetalning, men papa har misskött det så att nu sa inkasso upp och jag har fått betalat de sista 12 000kr själv, Pappa tyckte att jag skulle låta det gå till kronfogden och sen inte skriva på delgivningskvittona för det tar typ 1 mån innan polisen åker ut med ett... Vi bor i villaområde och panzers styvsyrra är polis, det är inte riktigt ett alternativ. Nä jag fick ju välja själv sa han... nja inte riktigt eftersom han redan ställt till det, på ett eller annat sätt måste jag ju betala.
Men det är bagateller jämfört med att han har missött inbetalningarna till lånet på Nordea så grovt att det sagt upp, när ett lån sägs upp så får låntagaren( moi) en kredit anmärkning, dvs att man missbrukat en kredit, i princip som en betalningsanmärkning fast den vara i 2 år istf 3år. Sen gick lånet till inkasso och där är det nu, jag har beslutat mig för att sälja huset eftersom jag itne kan lita på pappa, han ljuger och dravlar hela tiden, dessutom så har jag inte råd att betala deras uppehälle, vilket jag åker på att göra titt som tätt. Dubbla amorteringar är inte okej när man är student och knäcker extra på ICA. Så det är det som är så jävla jobbigt att jag måste TVINGA dem att flytta fast de inte vill, eftersom de kommer att ruinera mig om jag inte gör det. Pappa har ingen som helst heder eller moral eller känsla för vad som är ok eller itne ok, han skulle gladeligen sälja mig till högstbjudande om han trodde att ngn var villig att betala. Han utnyttjar skamlöst det faktum att mina morföräldrar älskar mig och försöker hjälpa mig, genom att ringa dem och säga att antingen får jag låna pengar eller så hamnar H i trubbel.
Enda sättet att bli fri ifrån det här är att sälja huset, men det är itne så lätt när de som bor där vägrar flytta, jag har försökt med allt men inget fungerar så nu får vi lov att vara hårda och säga nej nu jävlar ska huset säljas och så kontakta en mäklare.
Värst är väl att leva i konstant oro över hur man ska ha råd att betala räkningar som inte är mina, vilket han skiter i att betala den här månaden eller vad han ljuger om.
Mina föräldrar är fortfarande gifta och min pappa har inga som helst problem med att spela på mamma, som är underbar, naiv, korkad och feg, men underbar. Jag hade helst av allt velat att de själva hade sagt, nej nu räcker det nu måste vi rädda det som räddas kan och tänka på vårt enda barn, men det gör de inte.
Vi måste försöka lösa det här innan jullan kommer för jag vill inte vara nyförlöst och sitta i timmar med olika inkassofirmor, banker, kronofogde etc.
Naturligtvis är det rätt avskyvärt att jag har 2 betalningsanmärkningar för saker som jag inte gjort men det är som det är.
Sen är det naturligtvis jättejobbigt att göra något som kommer att förändra saker och ting mellan mig och mina föräldrar lagom till att jag själv ska bli förälder, men å andra sidan det är skit nu och det blir skit sen, ingen skillnad egentligen. Min pappa är en arrogant 40-talist som tror att han är gud, och som tror att jag är som min mamma, svag och låte rmin man bestämma över mig. Panzer har tagit över själva "kontakten" för jag pallar inte jag blir bara så jävla arg att jag ber honom fara åt helvete och lägger på, det är inte alls produktivt.
Hmm det vart långt, inte kort, fast kortare än jag trodde
Vill bara tillägga att det här är jobbigt för mig dels för att det är mina föräldrar och dels för att vi är så otroligt olika. Jag har aldrig varit sen med en räkning eller skyldig ngn pengar, jag är rätt bra på det här med pengar, därför är det så otroligt pinsamt att jag har kronofogden, nordea, lindorff på speed dial med egen kontaktperson.
Så nu vet ni varför jag stundtals är ledsen och förtvivlad!
-
Jag rekomenderar att du tar dig en titt på Fernando Torres utan tröja...Norrskensflamman skrev 2010-09-01 14:14:36 följande:INte heller illa!
-
Vååååg!
Fernando Torsten är rätt läcker
Men nä usch tänk dig då och jobba på ICA och bli påtvingade rund håriga svettiga gubbmagar hela dagarna
-
Tack för kramar!
Nu sticker jag till jobbet, har ont i halsen men det är bra då slipper man prata med folk
Btw Ninnis, Liverpool, tja alltså jag vet inte om det ifnns ngr andra lag i premier league? Gör det det? Panzer vill ju döpa potentiell son till Steven Gerard eller Fernando Torsten, jag har väl egentligen inget val, det är en överlevnadsinstinkt, sen har fernando så söt fru och dotter, och sja ha en till knodd i december, hm hoppas på en pojke så kan vi gifta bort Jullan
-
hemma ifrån jobbet, ska dö i badkaret en stund innan jag orkar kräla in i köket och göra en macka.
Panzer bara håller på med Fp grejjer hela tiden, varenda j-vla kväll, usch jag hatar Fp just nu *tjurar och funderar på om jag ska protest rösta på Maud ist )
Kul med agility Ninnis, och att vovven trivs på doggis Beagles är söta, skulle faktiskt mkt väl kunna tänka mig en sådan, panzer vill ju börja jaga, då är en beagle perfekt!
Ska inte tjata om mamma och pappa, men jag måste säga en sak, de är inte bara dåliga, allt är inte bara svart, och jag har haft världens bästa präon framtills jag fyllde 20, hade de varit usla jämt så hade det varit lättare att vara hård! Men så är ju allt, inget är ju svart eller vitt.
Villemoa: lilla plutt Moa, klart det svider i hjärtat!
Fry Sy: om du bara visst vad jag vill byta med dig Jag vill också vara hemma och ta hand om mig och kolla på bra filmer. Lilla bebben i magen måste ju ha haft svarren kvar *hjärtat lilla firren i fru sys mage*
-
Ninnis: Magpies, måste väl vara Newcastle? Tja bättre än Man united, Chelsea och Everton... ( Villemoa ditt hjärtat klappar tragiskt nog för Man united eller var det Chelsea? )
Och så spelade ju Alan Shearer i Newcastle, och han gick inte av för hackor
-
Mmm Karl gerhard stefan gerhard njaaa, det kan bli svårt att sälja, steven är liksom ganska satt i sten Steven kan ju inte göra nått tokigt, ja så länge man inte börjar håna Phil Collins då, för då jävlar smäller det
Jag har redan stakat ut Jullans karriär, hon ska spela golf, eftersom det är en sport där kvinnorna a: ska ha kläder på sig , b: alla är lite smårunda och alldagliga, mao teknik framför plutande läppar, c: mkt frisk luft, ut och andas bara! d: finns väldigt mkt pengar att tjäna! och viktigast av allt e: golf spelar man där det är varmt, man får sitta i en skön stol vid ett hål och pimpla drinkar och blir man lite småsusig så är det bara att hojta fram en golfbil och bli körd till nått fint clubhus! Man måste planera sådana här saker tidigt, Jllan får bli vad hon vill och göra vad hon vill så länge hon spelar golf och ser till att mamma inte behöver jobba
-
Mmm det gick bra för Tiger, tills han upptäckte kjoltyg, måste verkligen tukta Jullan så att hon håller sig ifrån porrstjärnor och strippor, alltså klart hon ska få ha lite rajraj mellan hålen men hon måste rajraja med stil och klassAleta skrev 2010-09-01 21:52:23 följande:Heloise, låter som en bra idé, det funkade ju med Tiger. Hur gammal var han när han började? 3? 4?