Inlägg från: Fossing77 |Visa alla inlägg
  • Fossing77

Boråsbrudar 2011

AnnC81 skrev 2011-02-01 10:45:49 följande:
    Jag har en gammal klasskamrat som är frisör i Gbg som ska komma hem till mig och fixa hår och smink. Känns jättesmidigt och roligt när det är någon som känner både mig och min tärna :)
    Har du ingen gammal bekantskap som är frisör? ;)
    Har du tänkt att göra akryl-naglar inför bröllopet? Isf ska Mist ha ett bröllopspaket där både hår, smink och naglar ingår (plus lätt sminkning till brudgummen om man lyckas övertala han till det :P) Minns inte vad det kostar, men som sagt om man ändå skulle göra naglar också så kanske det känns mer värt.
    21 maj 2011
    Ah! Min make up-artist är min lillasysters kompis, hon är utbildad och superduktig. Pratade med henne om håret och hon testar gärna om vi kan hitta på nåt med det oxå. I förväg då, så vi inte står där på dagen i panik ;) Naglarna har jag kompis som kan fixa med, om jag nu gör så mycket med dem vill säga.
  • Fossing77
    Piilan skrev 2011-02-01 11:22:55 följande:
    Var på bröllopsmässa på regementet i söndags och då var salong karma där de verkade duktiga men annars är salong zakzendor (osäker på stavningen) väldigt duktiga och prisvärda! skulle satt upp mitt hår där om inte kompisen kunde! Nån som har tips på fina fotograferingsplatser? Vi skulle varit vid bisters sjön men det går ju inte nu...
    va? bröllopsmässa? det missade jag!

vi tänker försöka ta bilder ute, även om det e november ;) lite i stadsparken, kanske vid kyrkan eller så. annars blir det inomhusbilder där vi råkar vara, typ i kyrkan och så. vad tar zakzendos för frisyr?
  • Fossing77
    Piilan skrev 2011-02-03 11:39:57 följande:
    De tog ca 2000 men då har jag långt och tjockt hår!
    Samma här.. .har hår nog för 4.... suck! ;)
  • Fossing77

chriss - full fart! underbart! hoppas prästen är bra Glad

• Fossing77

Ja hej och välkomna alla nya! Roligt att det poppar in fler och fler. :)

Här står det lite still, håller på och petar med detaljer för tillfället. Placeringskort kommer på posten idag, hoppas jag, så jag kan testa min idé, vet inte om den funkar än. :) Jagar även en bra font på nätet, tror jag hittat den som matchar inbjudningarna. :)

• Fossing77
    vittochsilver skrev 2011-02-17 19:38:39 följande:
    Hej Boråsbrudar!

Jag hoppar in här, har ganska nyss börjat planera vårt bröllop som går av stapeln den 18 juni! Har postat inbjudningskorten idag, skönt att ha det gjort Glad

Undrar om någon har några bra förslag på lekar eller tidsfördriv, efter vigseln ska vi ta våra bröllopsfoton vilket gör att det blir lite "dötid" för gästerna. Tänkte bjuda på lite snittar men tänkte även kanske att de skulle gå typ en tipspromenad (med frågor om oss). Vad tycker ni? Förslag?
    www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3891231.html
    Här finns en tråd som gäller samma sak. :)
  • Fossing77
    ChMa skrev 2011-02-20 10:18:55 följande:
    Hej alla Borås brudar =) 
    Här är en till som har tänkt säga Ja den 20/8 =) Vi kommer gifta oss i Göteborg då mannen är därifrån. 

För oss går laneringen relativt bra faktiskt även om jag är lite mer engagerad än mannen som försöker smita undan ibland =p KLänningen är köpt, om än för stor så måste gå och kolla hur mycket den går att sy in.. Mannens kläder är med inhandlade och nästa steg är att köpa tärnklännigarna.

Inbjudnigarna ska påbörjas idag men då det blir ganska många kommer det nog ta ett tag innan de är klara =S 
    Tur att du tänker säga ja ;)
    Kan din man kanske få min man att ens tänka på kläder tror du? Planeringsengagemanget här är något sviktande.. Han är i renovera-spa-mode för tillfället ;)
  • Fossing77
    AnnC81 skrev 2011-02-21 12:46:13 följande:

Hehe här är också lite "problem" med kläder till mannen, men det får han lösa jag skaaaa inte tjata! ;D Själv var man ju klar med klänningen i juli förra året liksom ;)

21 maj 2011
    exakt! hehe! han har sagt att han vill ha frack... men hur han ska lösa det vetefasen ;) han fixar det väl en vecka innan eller nåt... som vanligt ;)
  • Fossing77
    AnnC81 skrev 2011-02-21 14:08:57 följande:
    Haha, våra män verkar tänka lika :) Men de roliga är att de alltid verkar lyckas lösa saker o ting i sista sekunden i alla fall Tungan ute
    21 maj 2011
    ja, det är fan irriterande! själv planerar man i evigheter och så kommer dom å bara pusslar ihop det i sista sekunden... Tungan ute
  • Fossing77
    A6 vis skrev 2011-02-21 14:35:00 följande:
    idag skickar vi våra inbjudningar.
    härligt! jag får vänta med inbjudningar jag... känns lite väl ambitiöst att skicka dem 9 månader i förväg ;)
Svar på tråden Boråsbrudar 2011