• AnnC81

Boråsbrudar 2011

Då var det dags att Boråsbrudar som gifter sig 2011 får en egen tråd! :) 

21 maj är det dags för oss. När är det dags för er? 

21 maj 2011
  • Svar på tråden Boråsbrudar 2011
  • AnnC81

Tips om psalmer är att ta en psalm man känner igen fast med vigseltext, de funkar ju när som helst på året. Här är "Den blomstertid nu kommer" med vigseltext:
    http://www.vigselringen.com/psalmer.html#vigblomster
    Och här är "I denna ljuva sommartid" med vigseltext:
    http://www.vigselringen.com/psalmer.html#vigljuva
    Vi hade den sistnämnda på vårt bröllop, samt psalm nr 84 som också funkar året runt, den är kort och bra :)

21 maj 2011
  • Mirjami
    Aasa81 skrev 2011-06-28 07:49:05 följande:
    Tråden verkar rätt död. Har alla gått o gift sig redan?!? Själv gifter jag mig 16 juli...
    Ha ha, nej jag gängar mig 6 Augusti :)

Har bara festprogrammet som enda stora utmaning kvar nu, resten är nog fixat mer eller mindre. Har inte träffat prällen än heller, men han är pensionerad så han borde finna tid för oss.

Har alla här blivit hippade än? Jag är sååååååååååååååååå nervös då jag har fyra helger kvar + bröllopshelgen (som ingen hippar på såklart). En helg är gubbens svensexa, men vet ej vilken, bara att det inte blir denna. Nästa helg är han bortrest så då hippas och svensas (nytt ord???) ingen av oss. Alltså finns bara två helger kvar!!! Jag kommer sitta som på nålar varje fredag och lördag framöver, förutom nästa helg då. Är sjukt nervös, men så förväntansfull. Kommer bli sjukt kul, det tvivlar jag inte på.
    Duschar varje fredag och lördag (ja, däremellan med) och gör mig redo utifall att! You never know! Så ser ni en blondin (bilden är från innan blonderingen) hippas de närmaste lördagarna (bortsett från 9:onde Juli) så är risken stor att det är jag! Om jag fått uppdrag och ni ser mig, då får ni hjälpa mig! Deal? 
  • Loche

Blir ingen hippa här. Glad Jag har avsagt mig den p g a min sjuka, opålitliga kropp. Bröllopet är utmaning nog liksom och jag måste spara energireserverna till det. Det är som det är,,, hade varit kul om orken funnits, men är samtidigt glad att slippa pressa mig när jag vet att jag kan bli liggande i flera dagar sen.

Blivande maken ska dock "svensas" och jag har fått vara med på ett hörn och hjälpa till med den planeringen,,, kanonkul! Skrattande

• Mirjami
    Loche skrev 2011-06-30 11:26:36 följande:
    Blir ingen hippa här. Glad Jag har avsagt mig den p g a min sjuka, opålitliga kropp. Bröllopet är utmaning nog liksom och jag måste spara energireserverna till det. Det är som det är,,, hade varit kul om orken funnits, men är samtidigt glad att slippa pressa mig när jag vet att jag kan bli liggande i flera dagar sen.

Blivande maken ska dock "svensas" och jag har fått vara med på ett hörn och hjälpa till med den planeringen,,, kanonkul! Skrattande
    Vad tråkigt. Men förståeligt! Men en lugn tjejkväll då? Om du inte vill gå ut så kanske du kan bjuda hem alla dina vänner samma kväll som gubben "svensas" och bara ha det mysigt. Tjejsnakc, kanske lite vin, sexparty, ansiktsbehandling och fotvård (tycker jag vännerna dina kan fixa :)). Lugnt i hemmamiljö som inte pressar och stressar?
  • Loche
    Mirjami skrev 2011-06-30 11:35:38 följande:
    Vad tråkigt. Men förståeligt! Men en lugn tjejkväll då? Om du inte vill gå ut så kanske du kan bjuda hem alla dina vänner samma kväll som gubben "svensas" och bara ha det mysigt. Tjejsnakc, kanske lite vin, sexparty, ansiktsbehandling och fotvård (tycker jag vännerna dina kan fixa :)). Lugnt i hemmamiljö som inte pressar och stressar?
    Jag hade den tanken åxå, men eftersom de flesta av våra vänner bor i andra städer innebär detta att de vill övernatta och det blir en rätt stor grej av det hela, så jag skippade det åxå, haha.

Har bestämt mig för att ha en skön kväll alldeles för mig själv, med ev. skumbad, fotvård, ansiktsmask, provsminkning och annat kul som en tjej kan behöva! Skrattande
  • Loche

Ikväll har "killgänget" rövat bort min sambo dock, och dragit ut honom på svensexa,,, av rapporterna att döma har dom hejdlöst roligt. Jag blir så himla glad över att han är så glad! Vi har en toppenkompis som har ordnat en kanon-svensexa åt honom.

• Tinzi

Hej tjejer! Nån av er som kan rekommendera någon bra frisör som gör bra håruppstättningar? Vill ha en i resertv ifall min väninna inte kommer på bröllopet (som är Europamästerskapsvinnare i bröllopsuppsättningar) :) Bra att ha nån så jag ej blir utan :)

• Johannaz

som att ni alla bor i borås! (snart även jag) så undrar jag om ni har några tips på t.ex bra frisörer, skulle även vilja göra mina naglar! men som sagt ingen aning om vart:) TIPS NÅGON???

• Aasa81

Jag har valt studio youniqe som frisör och sedan mail icon för naglarna. Har bara hört gott om dom:)

• Loche

Jag går till Salong Palace på Kellgrensgatan, en liten salong men tjejen som har den är superduktig och lätt att ha att göra med.

Svar på tråden Boråsbrudar 2011