• AnnC81

Boråsbrudar 2011

Då var det dags att Boråsbrudar som gifter sig 2011 får en egen tråd! :) 

21 maj är det dags för oss. När är det dags för er? 

21 maj 2011
  • Svar på tråden Boråsbrudar 2011
  • Loche
    AnnC81 skrev 2011-05-19 17:32:13 följande:
    Vad härligt, grattis! :D 
    Och tack :) 
    Vi har redan träffat på en tråkig sak, vår sångerska har blivit sjuk :( Sången i kyrkan som betyder så mycket för oss, och sångerskan är en nära vän till mig och hon kan inte komma alls nu. Det löser sig nog men väldigt tråkigt.
    21 maj 2011
    Jag har tips på en väldigt proffsig sångerska som kanske kan rycka in, men hon kostar ju en del då. Men hör av dig om du vill ha mailadress eller så.
  • AnnC81

Hur mycket tar hon för att sjunga en låt? Den andra låten fixar gitarristen själv nämligen. Den vi skulle behöva hjälp med är ganska speciell, you are my rock heter den, med delta goodrem.. Det är ju ganska kort varsel att lära sig den :/

21 maj 2011
  • Loche
    AnnC81 skrev 2011-05-19 18:16:04 följande:
    Hur mycket tar hon för att sjunga en låt? Den andra låten fixar gitarristen själv nämligen. Den vi skulle behöva hjälp med är ganska speciell, you are my rock heter den, med delta goodrem.. Det är ju ganska kort varsel att lära sig den :/
    21 maj 2011
    Jag vet inte faktiskt. Mailar dig privat med kontaktuppgifter, så kan du fråga henne. :)
  • AnnC81

Tack, har mailat henne nu så får vi se vad hon säger :)

21 maj 2011
  • Milla 1979

Jag måste få slänga in en fråga här, bor i Bollebygd och känner inte till Borås så väl. Undrar om ni vet någon makeupartist som kommer hem och gör brudmaken. Har försökt googla men hittade bara en och hon var upptagen just "vårt" datum.

• Fossing77

Jag har ett par vänner som sjunger om det inte löser sig :)

• AnnC81

Jag fick snabbt svar från den tjejen men det blev alldeles för dyrt :/ Men pratade precis med gitarristen, han har lyckats göra om låten lite så han kan sjunga den också. Så det löste sig även om det inte riktigt blir som vi hade tänkt oss :) man får göra det bästa av situationen helt enkelt! Puh.. Inga fler motgångar nu hoppas jag hehe. Imorgon ska vi fixa iordning lokalen!

21 maj 2011
  • Loche
    AnnC81 skrev 2011-05-19 20:46:59 följande:
    Jag fick snabbt svar från den tjejen men det blev alldeles för dyrt :/ Men pratade precis med gitarristen, han har lyckats göra om låten lite så han kan sjunga den också. Så det löste sig även om det inte riktigt blir som vi hade tänkt oss :) man får göra det bästa av situationen helt enkelt! Puh.. Inga fler motgångar nu hoppas jag hehe. Imorgon ska vi fixa iordning lokalen!
    21 maj 2011
    Ok,,, jo, det är nog så om det inte är en väldigt välkänd låt som solisten kan, att det blir ganska dyrt om hon ska lära in den på så kort tid. Men bra att det verkar lösa sig ändå!

Lycka till på lördag. :)
  • chriss82

Grattis Sarkastisk ljubicia till gifemålet! Och stort lycka till med bröllopet på lördag AnnC81.

Själv gifter jag mig nästa lördag, 28 maj. Sitter o "sliter" med festprogram nu. Har en snäll granne som ska trycka det åt oss.
    Klänningen är äntligen hemma och SÅÅÅ fin. Har varit många turer hos sömmerskan o gjort provningar och ändringar för att jag ska bli helt nöjd. Provuppsättningen blev också super. Längtar verkligen nu =)

När vi var o övade med prästen igår fick jag rysningar i hela kroppen. Vi övade hur vi ska stå när vi håller ringen och säger löftena till varandra. Shit va jag kommer va nervös då. Säkert lipa en skvätt också.....

Nästa steg är att göra klar gästboken, detaljer i dukningen och så festprogrammet då. Sen lite småsaker som att köpa vattenfast mascara, örhängen och en tur för att kolla rosorna till min bukett. Varje dag är det något som måste göras.

• AnnC81
    Loche skrev 2011-05-19 21:07:29 följande:
    Ok,,, jo, det är nog så om det inte är en väldigt välkänd låt som solisten kan, att det blir ganska dyrt om hon ska lära in den på så kort tid. Men bra att det verkar lösa sig ändå!

Lycka till på lördag. :)
    Ja jag förstår väl ändå att hon ville ha såpass mycket med tanke på låtvalet och den korta varseln... jag har ingen aning om hur det kommer låta nu när en kille ska sjunga den här låten, lite spännande faktiskt haha ;) 
    Tack! :) 
    chriss82 skrev 2011-05-19 21:21:33 följande:
    Grattis Sarkastisk ljubicia till gifemålet! Och stort lycka till med bröllopet på lördag AnnC81.

Själv gifter jag mig nästa lördag, 28 maj. Sitter o "sliter" med festprogram nu. Har en snäll granne som ska trycka det åt oss.
    Klänningen är äntligen hemma och SÅÅÅ fin. Har varit många turer hos sömmerskan o gjort provningar och ändringar för att jag ska bli helt nöjd. Provuppsättningen blev också super. Längtar verkligen nu =)

När vi var o övade med prästen igår fick jag rysningar i hela kroppen. Vi övade hur vi ska stå när vi håller ringen och säger löftena till varandra. Shit va jag kommer va nervös då. Säkert lipa en skvätt också.....

Nästa steg är att göra klar gästboken, detaljer i dukningen och så festprogrammet då. Sen lite småsaker som att köpa vattenfast mascara, örhängen och en tur för att kolla rosorna till min bukett. Varje dag är det något som måste göras.
    Tack! Visst är det härligt med den här tiden, dagarna innan det är dags. Även fast det är stressigt, en väldigt speciell period i livet. (om inte allt för mycket går "fel" vill säga ;) )
    Önskar dig också lycka till med det sista i planeringen och med den stora dagen sen - vi åker på bröllopsresa på måndag så kommer nog inte vara här inne så mycket (alls) nästa vecka :) Kommer säkert titta in lite senare här ändå och se hur det går för er andra brudar så klart! :D
    21 maj 2011
Svar på tråden Boråsbrudar 2011