• AnnC81

Boråsbrudar 2011

Då var det dags att Boråsbrudar som gifter sig 2011 får en egen tråd! :) 

21 maj är det dags för oss. När är det dags för er? 

21 maj 2011
  • Svar på tråden Boråsbrudar 2011
  • Mirjami
    AnnC81 skrev 2011-04-15 11:16:18 följande:
    Hahaha vad roligt, för jag är precis likadan... började planera i mars förra året, bokade då allt och har sen fixat och förberett det som går så tidigt. Och jag håller med om att tiden har gått sååå sakta, men nu när det bara är 36(!!) dagar kvar så känns det helt plötsligt som "vart tog tiden vägen??" Konstigt det där! :P
    Skrattar när jag läser att ni aldrig är sena till något för vi är också alltid tidiga. När vi skulle träffas på vår första dejt har det i efterhand sig visat att vi båda kämpade och gick jättelångsamt för att inte vara på vår mötesplats alltför tidigt. Vi lyckades komma dit prick kl 15 båda två efter lite ansträngning. ;) Däremot när det gäller annan planering så är det jag som står för det, m2b har mottot som de flesta karlar: "det löser sig" ;)
    21 maj 2011
    Ja, visst går tiden sakta. Jag har nu ännu mer att sysselsätta mig med då jag innan vigseln bytt till mitt släktnamn och idag fick veta att inga invändningar mot namnbytet kommit in så från nästa vecka heter jag Heijdenbeck officiellt! Så genom allt det praktiskta med myndigheter, namnändringar på officiella sidor som här på bt och så vidare kan jag få tiden att gå som tur är.
    Och sen är det ju vår, så trädgården behöver fixas inför familjens ankomst inför dagen. Så det är ju också tidfördriv.
  • Fossing77
    Mirjami skrev 2011-04-18 12:01:47 följande:
    Ha ha, vi var också där! Vi hade bokat limon som stod utanför, men funderar på den andre bilen nu. Dock var den syrare med sjutusan så fin!!! Köpte en tiara där också och lite hårsmycken. Och visst hade vi tur med vädret? Och visst är det fint, helt otroligt vacker plats!
    Ja sååå fint! Köpte en gästbok faktiskt :) Ska antagligen åka till Nittorp och designa ringarna hos han som var där med :) Den gamla bilen var urläcker!! Vi funderar dock på limon, om vi nu ska byta till Torpa.. Då kan vi åka med våra tärnor och marskalkar tillsammans ut :) Väntar spänt på svar från Torpa om de är lediga vårt datum.... Har man inte tillräckligt med planering kvar så får man se till att fixa sig lite mer att göra ;) hihi!
  • RockTroll
    Loche skrev 2011-04-18 09:37:07 följande:
    Nu har vi bokat borgerlig vigsel, nästan tre månader i förväg. Vi vill vigas på annan plats än stadshuset och skulle få besked om detta från vigselförrättaren inom en vecka. När man vigs i stadshuset får man inte välja tid hur man vill heller, senaste tiden är 13.30 på lördagar, men eftersom vi ska vigas på annan plats fick vi komma med önskemål om tiden,,, skönt det. :)
    Jag passade åxå på att fråga om vigselförrättarna i allmänhet vill hålla enbart den korta ceremoni som är själva vigseln eller om dom kan tänka sig att "lägga ut texten" lite och det skulle inte vara några problem fick jag till svar. :)
    Det märkte jag också idag när jag skulle boka stadshuset. Vi vill gifta oss vid 16 tiden så bara att börja leta vigselförrättare, plats och någon som kanske vill spela eller något...6 veckor innan. Liiiite stressigt.
    Bröllop 28/5 rocktroll.blogg.se
  • Loche

Vi hade lite idéer om Annelundsparken eller Vattentornet, men eftersom ceremonin blir ganska kort även om vi bygger ut den och vi vill ha tillgång till musikanläggningen så vår goda vän kan sjunga, så har vi nu bestämt oss för att vigas i samma lokal som vi ska ha festen i. :)

• Mirjami
    Loche skrev 2011-04-19 07:53:19 följande:
    Vi hade lite idéer om Annelundsparken eller Vattentornet, men eftersom ceremonin blir ganska kort även om vi bygger ut den och vi vill ha tillgång till musikanläggningen så vår goda vän kan sjunga, så har vi nu bestämt oss för att vigas i samma lokal som vi ska ha festen i. :)
    Vackra platser. Annelundsparken... hmmm... Vi hade tänkt att fotas vid Torpa nämligen, men jag kände det var lite lång bort så vi pratade om Stadsparken, men vår bröllopsplanerare, Jenny Nordh, berättade att risken är där att det är mycket folk och mycket skräpigt så hon tipsade oss att ha alternativ. Själv fotades hon i Ramnaparken. Men nu gav du mig idén om Annelundsparken! Det är ju så fint där precis utanför Annelundsvillan, vid fontänen och så bla. Vattentornet är också vackert, vet folk som fotats där :)
  • Loche

Mirjami: Annelundsparken är stans vackraste park, tycker jag. :)

Om man går snett nedanför villan så är det åxå jättevackert med stora träd och pionodlingarna och fruktträdgården,,, finns många fina "fotoplatser" i den parken. :)

• Mirjami
    Fossing77 skrev 2011-04-18 14:04:22 följande:
    Ja sååå fint! Köpte en gästbok faktiskt :) Ska antagligen åka till Nittorp och designa ringarna hos han som var där med :) Den gamla bilen var urläcker!! Vi funderar dock på limon, om vi nu ska byta till Torpa.. Då kan vi åka med våra tärnor och marskalkar tillsammans ut :) Väntar spänt på svar från Torpa om de är lediga vårt datum.... Har man inte tillräckligt med planering kvar så får man se till att fixa sig lite mer att göra ;) hihi!
    Vi köper kanske ringarna hos honom med, men det beror på om hans pris är lägre än det vi redan funnit. Han hade nämligen de ringarna vi kollat ut! Och priset mellan en CZ och äkta diamant på hans ringar (just modellen vi kollade på alltså) skillde bara ca 2000kr!!! Ja, ingen stor sten, men "svävande" och sååå fin. Den syns bättre än om den vore infattad på vanligt vis och dessa ringar ska ha små stenar.

Och vi har kollar på massa alternativ med transport, men i limon kan vi åka med barnen OCH fotografen vilket jag verkligen vill göra. Barnen våra är ju en lika stor del av bröllopet som oss anser jag. De är ju våra gemensamma och ska involveras i allt de möjligen kan. Lillkillen min, som blir 5 en månad efter bröllopet, ska få vara ringbärare. Och lillprinsessan på då åtta år, ska få vara blomsterflicka (om vi får sprida ut rosenblad- äkta eller fejk) eller buketthållare medan ringutbytet sker.

Vill ni vara säkra på att få ett datum tätt in i framtiden- Ta vilken dag som helst utom en lördag! Fast det är svårt visserligen för då kankse inte lika många gäster kan komma.
  • AnnC81

Jag blev kidnappad igår - igen! Hahaha... nu blir det nog inga fler möhippor.. :)

21 maj 2011
  • RockTroll
    Mirjami skrev 2011-04-19 08:25:15 följande:
    Vackra platser. Annelundsparken... hmmm... Vi hade tänkt att fotas vid Torpa nämligen, men jag kände det var lite lång bort så vi pratade om Stadsparken, men vår bröllopsplanerare, Jenny Nordh, berättade att risken är där att det är mycket folk och mycket skräpigt så hon tipsade oss att ha alternativ. Själv fotades hon i Ramnaparken. Men nu gav du mig idén om Annelundsparken! Det är ju så fint där precis utanför Annelundsvillan, vid fontänen och så bla. Vattentornet är också vackert, vet folk som fotats där :)
    Vad fint det såg ut vid vattentornet Glad där ska vi nog fotas, har aldrig varit där innan så får ta en promenad förbi och kolla någon dag. Blev förresten stadshuset för oss bara tur att det gick att boka om allt annat.
    Bröllop 28/5 rocktroll.blogg.se
Svar på tråden Boråsbrudar 2011