• AnnC81

Boråsbrudar 2011

Då var det dags att Boråsbrudar som gifter sig 2011 får en egen tråd! :) 

21 maj är det dags för oss. När är det dags för er? 

21 maj 2011
  • Svar på tråden Boråsbrudar 2011
  • Fossing77
    AnnC81 skrev 2011-03-12 19:58:15 följande:
    Vi ska också ha percka som fotograf, han bor i vår gamla lägenhet så det är lite kul :) sen har vi beställt blommor på buketten och transport blir nog blivande svärfars volvo ;) (en helt vanlig Volvo alltså haha, känns för jäkla dyrt att betala flera tusen för ett åk i max en kvart :/) Nästa lördag drar vi till Tyskland för att handla dricka! Fossing, det var en fräck bukett, lite annorlunda än de "vanliga". Gilla!
    21 maj 2011
    Ja, visst var den söt! :)
    Vi ska ta oss från Caroli till Grand... Jag kan gå den biten faktiskt ;)
  • AnnC81

Det hade nog jag också gjort ;)

21 maj 2011
  • Fossing77
    AnnC81 skrev 2011-03-12 22:43:35 följande:
    Det hade nog jag också gjort ;)
    21 maj 2011
    En tjej jag köpte en kappa av här tipsade om att en spark ju kunde vara ett kul alternativ om snön har kommit. ;) Få skjuts av nyblivne mannen ;) Det hade varit roligt, och bli roliga bilder med ;)
  • Aasa81

Vi har bokat Eva quirbach från Göteborg som fotograf. Blommor lutar åt att det blir buketten, men transport vet vi inte. Är ca 2 mil mellan kyrkan och festlokalen, så en bil av ngt slag måste fixas...men det löser sig nog:) Närmast känns bokning av frisör och solist till kyrkan viktigast. Vet inte om man är ute i god tid, eller om det börjar bli bråttom. Vi gifter oss i Juli. Var kommer ni förresten att köpa bröllopstårtan? Vi har förälskat oss i enportionsbitar av moussetårta. Tänkte bokat Gullkragen, men de har semesterstängt då vi ska gifta oss:(

• vittochsilver
    Aasa81 skrev 2011-03-13 09:42:33 följande:
    Vi har bokat Eva quirbach från Göteborg som fotograf. Blommor lutar åt att det blir buketten, men transport vet vi inte. Är ca 2 mil mellan kyrkan och festlokalen, så en bil av ngt slag måste fixas...men det löser sig nog:) Närmast känns bokning av frisör och solist till kyrkan viktigast. Vet inte om man är ute i god tid, eller om det börjar bli bråttom. Vi gifter oss i Juli. Var kommer ni förresten att köpa bröllopstårtan? Vi har förälskat oss i enportionsbitar av moussetårta. Tänkte bokat Gullkragen, men de har semesterstängt då vi ska gifta oss:(
    Vi har också Eva Quirbach som fotograf :)
    Buketten kommer min väninna göra, hon är florist. Köper några buntar med vita blommor (rosor tror jag) så får hon sätta ihop något fint.
    Transport fixar min karls kompis, han har en gammal fin vit amerikanare :)
    Problemet nu är klänningen, har provat en del men kan inte bestämma mig! Har en som jag föll för men vet inte om jag ska leta vidare eller inte... ååå beslutsångest! :)
  • Fossing77
    vittochsilver skrev 2011-03-14 16:10:44 följande:
    Buketten kommer min väninna göra, hon är florist. Köper några buntar med vita blommor (rosor tror jag) så får hon sätta ihop något fint.
    Problemet nu är klänningen, har provat en del men kan inte bestämma mig! Har en som jag föll för men vet inte om jag ska leta vidare eller inte... ååå beslutsångest! :)
    Jag har, i all hemlighet från blivande maken, TVÅ klänningar hängande.... ;) Försöker dock sälja den första jag köpte... ;)
  • Aasa81
    vittochsilver skrev 2011-03-14 16:10:44 följande:
    Vad roligt att vi har samma fotograf! :)

När gifter ni er?
    Har ni träffat henne och diskuterat fotograferingen? Vi har bara haft mailkontakt än så länge. Men hon verkar bra.
    Har ni funderat ngt över vart ni vill hålla fotograferingen?
  • missemmz

Vi har bokat Gullkragen som tårtleverentör och det verkar ju toppen att man kan provsmaka lite olika fyllningar som man är intresserad av. Vi har nu valt tre olika alternativ och ska hämta provsmakning på torsdag för att se vad vi känner för. Är dock inte helt nöjd med de alernativen vi valt, någon som har förslag på moussefyllningar därifrån eller andra ställen!?

• Fossing77
    missemmz skrev 2011-03-21 20:18:30 följande:

Vi har bokat Gullkragen som tårtleverentör och det verkar ju toppen att man kan provsmaka lite olika fyllningar som man är intresserad av. Vi har nu valt tre olika alternativ och ska hämta provsmakning på torsdag för att se vad vi känner för. Är dock inte helt nöjd med de alernativen vi valt, någon som har förslag på moussefyllningar därifrån eller andra ställen!?

Åt passionsfrukt/mjölkchoklad i helgen. Ljuvlig!! Skulle vilja kombinera passionsfrukt och hallon med chokladbotten. Ska kolla med dem när vi beställer provsmakning sedan. :)
  • AnnC81
    missemmz skrev 2011-03-21 20:18:30 följande:

Ni måste ju inte välja någon fyllning som de har som "standard", det går bra att hitta en egen kombination och be göra en provsmakning på det. Det har vi gjort iaf, blev jättebra! Glad
    21 maj 2011
Svar på tråden Boråsbrudar 2011