Boråsbrudar 2011
Då var det dags att Boråsbrudar som gifter sig 2011 får en egen tråd! :)
21 maj är det dags för oss. När är det dags för er?
Då var det dags att Boråsbrudar som gifter sig 2011 får en egen tråd! :)
21 maj är det dags för oss. När är det dags för er?
AnnC81: jag menade borgerlig.
Någon som vet något ställe där man kan hyra häst & vagn i området?
Jag gifter mig en av de populäraste helgerna tydligen- Den sjätte Augusti! Jag tog den helgen (bokade för 14 månader sedan) för det var mitt i semestern för de flesta i familjen och jag trodde det var en annars rätt lugn helg. Tur att jag var ute i tid. Bokade lokal, kyrka, vigselförättare, hotell och mat medan snön låg kvar för ett drygt år sedan redan! Under året har jag planerat endast i omgångar, för vissa saker måsta man ju "vänta in" att planera. Nu är det ju hinderskapsprövningen kvar och lite detaljer såsom smycken, nya skor till min dotter och så bara. Annars är det ju egentligen bara till att vänta till Juni då det kan börja rulla på igen! Då kommer de sista finputsningarna, de sista mötena och så. VAD TIDEN GÅR SAKTA NÄR MAN ÄR UTE I GOD TID!!! Fast sådan är alltid jag och min karl. Vi är aldrig sena till något, vi planerar alltid allt och är ute i god tid. Och vi får alltid sitta och vänta på att klockan ska gå. Men så är allt ordentligt organiserat också!
Är det någon fler som ska gifta sig i Seglora Kyrka den 6 Augusti? Tänkte om man kan dela på kostnaderna kring blomsterarragemang i kyrkan om vi ska ha samma eller liknande tema nämligen?
Tårtan beställd!:) Börjar ana att vi valt ett dåligt datum att gifta oss på. De första 3 konditorierna vi pratade med hade semesterstängt då och när jag skulle höra med frisörer var de antingen uppbokade eller hade stängt den helgen. Men nu är det. Fixat iaf:) nu återstår att bestämda efternamn och skicka in papprena samt bil och makens kläder. Skönt att alla bokningar snart är avklarade... Hur tänker ni kring ordningen som ni går in i kyrkan? Någon mer som ska gifta sig i Brämhults kyrka o vet vad som gäller med blomsterarrangemang där? Fotograferingsfrågan återstår fortfarande. Vi har en fotograf, men måste komma på vart vi vill bli fotade...
Ååååååå, crap!!
Var på Torpa stenhus på mässan idag... Vi kanske byter ut Grand mot Torpa.... Tur det är 6 månader kvar...
Fossing77:Ja det är väldigt fint där, förstår att ni är sugna på att byta. Men det borde väl inte störa er planering om det bara blir ett lokalitet? Hoppas att det går bra iaf!!:) Hindersprövning och namnändring skickas idag:) nu återstår mannens kläder och bil till oss, sen är alla stora poster bokade och vi kan sitta i lugnande ro och planera detaljerna:) skedade vad kul detta är!
Nä det stör inte alltför mycket. Det som stör mest är att vi plötsligt inte har allt bestämt längre ;) Stör nog mest mitt ordningssinne ;)
Nu har vi bokat borgerlig vigsel, nästan tre månader i förväg. Vi vill vigas på annan plats än stadshuset och skulle få besked om detta från vigselförrättaren inom en vecka. När man vigs i stadshuset får man inte välja tid hur man vill heller, senaste tiden är 13.30 på lördagar, men eftersom vi ska vigas på annan plats fick vi komma med önskemål om tiden,,, skönt det. :)
Jag passade åxå på att fråga om vigselförrättarna i allmänhet vill hålla enbart den korta ceremoni som är själva vigseln eller om dom kan tänka sig att "lägga ut texten" lite och det skulle inte vara några problem fick jag till svar. :)