• AnnC81

Boråsbrudar 2011

Då var det dags att Boråsbrudar som gifter sig 2011 får en egen tråd! :) 

21 maj är det dags för oss. När är det dags för er? 

21 maj 2011
  • Svar på tråden Boråsbrudar 2011
  • RockTroll
    Tinzi skrev 2011-04-08 21:09:59 följande:
    Tja du, vet jag inte, man skall tydligen få en som är ledig bara ...känns sändå skumt! måste ringa och kolla upp detta igen känner jag!

Nu gifter vi oss inte förens Maj 2012 men jag hänger gärna på här ändå :) Vi skall boka av Olsfors kyrka och gifta oss utomhus istället har vi just beslutat, har bokat Gesebols bygdegård, men skall eventuellt gifta oss i Omega stugan i olsfors istyället (vi bodde i Olsfors förr) nu mera i Sandared. Någon som har tips på andra bra lokaler som är ganska nära kommunala medel? 
    2 mån innan stämmer när jag pratade med kommunen. En och en halv månad kvar för oss så ska boka vigselförrättare snarast. Måste bara få vigselbeviset och få en tid i stadshuset så sen kan vi boka förrättaren. För oss är valet inte så viktigt i och med att vi bara ska ha en 2 min vigsel men annars kan jag förstå att det känns lite vemodigt att inte kunna välja. Till oss sa dom att den som är ledig för dagen sköter vigseln och att man inte kan välja.
    Bröllop 28/5 rocktroll.blogg.se
  • Tinzi
    RockTroll skrev 2011-04-13 11:38:35 följande:
    2 mån innan stämmer när jag pratade med kommunen. En och en halv månad kvar för oss så ska boka vigselförrättare snarast. Måste bara få vigselbeviset och få en tid i stadshuset så sen kan vi boka förrättaren. För oss är valet inte så viktigt i och med att vi bara ska ha en 2 min vigsel men annars kan jag förstå att det känns lite vemodigt att inte kunna välja. Till oss sa dom att den som är ledig för dagen sköter vigseln och att man inte kan välja.
    oki, även om man inte skall gifta sig i rådhuset/stadshuset utan utomhus? vart ringde du?
  • RockTroll
    Tinzi skrev 2011-04-13 11:54:34 följande:
    oki, även om man inte skall gifta sig i rådhuset/stadshuset utan utomhus? vart ringde du?
    Det gällde även utomhus, att vigselförrättaren som jobbar den dagen får uppdraget. Vi skulle först gifta oss utomhus så frågade även om det då. Jag ringde Mona samuelsson som nämns här http://boras.se/kategorisidor/familjochomsorg/familjochomsorg/borgerligvigselochbegravning.4.63fbc1fa126f45b1ad7800076196.html 
  • Aasa81

När jag ringde i veckan, trodde hon som ska ordna med präster och kantor att vi får veta med det blir om ca två veckor. Men jag blur nog nöjd oavsett vem det blir tror jag....är inte så insatt i det där:) Idag gjordes beställningen för blommor och i veckan blev det klart med solisten till kyrkan. Till helgen ska vi kolla tårtor och sen återstår bil till oss, brudgummens kläder, Hindersprövning och adressändring. Skönt att kunna bocka av lite...även om man blir lite stressad av att veta hur mycket jobb som krävs innan bröllopet.

• AnnC81
    Aasa81 skrev 2011-04-13 20:39:49 följande:
    När jag ringde i veckan, trodde hon som ska ordna med präster och kantor att vi får veta med det blir om ca två veckor. Men jag blur nog nöjd oavsett vem det blir tror jag....är inte så insatt i det där:) Idag gjordes beställningen för blommor och i veckan blev det klart med solisten till kyrkan. Till helgen ska vi kolla tårtor och sen återstår bil till oss, brudgummens kläder, Hindersprövning och adressändring. Skönt att kunna bocka av lite...även om man blir lite stressad av att veta hur mycket jobb som krävs innan bröllopet.
    Men när gifter ni er Aasa 81? Vi fick reda på vilken präst och kantor vi skulle ha för flera månader sedan.. men så gifter vi ju oss nu i maj också. Ska träffa prästen idag faktiskt, så vi kan få ordning på vigselprogrammet. Det är inte långt kvar för oss nu!!
    Allt flyter på, förutom att min pappa är och har varit väldigt sjuk (ålderdom) på sistone, så det är osäkert om han är frisk nog så han kan vara med.. och OM han är frisk nog fysiskt så oroar jag mig för att han inte kommer vara sig själv. (det är lite till och från som han lever i en helt annan värld...) jag önskar att han är frisk och sig själv på vår bröllopsdag. Ett orosmoment är det iaf.. men det ska väl ordna sig.
    21 maj 2011
  • Aasa81
    AnnC81 skrev 2011-04-14 10:11:54 följande:
    Men när gifter ni er Aasa 81? Vi fick reda på vilken präst och kantor vi skulle ha för flera månader sedan.. men så gifter vi ju oss nu i maj också. Ska träffa prästen idag faktiskt, så vi kan få ordning på vigselprogrammet. Det är inte långt kvar för oss nu!!
    Allt flyter på, förutom att min pappa är och har varit väldigt sjuk (ålderdom) på sistone, så det är osäkert om han är frisk nog så han kan vara med.. och OM han är frisk nog fysiskt så oroar jag mig för att han inte kommer vara sig själv. (det är lite till och från som han lever i en helt annan värld...) jag önskar att han är frisk och sig själv på vår bröllopsdag. Ett orosmoment är det iaf.. men det ska väl ordna sig.
    21 maj 2011
    Vi gifter oss i början av juli och eftersom det är semestertider, så tar det väl lite extra lång till för dem att pussla ihop semesterscheman tror jag....Spännande för er, då är det ju inte lång tid kvar nu:D Hoppas att din pappa har en bra dag...men det är ingenting att oroa dig för, försök njuta av tiden här innan och dagen D...även om det kanske kan vara svårt.

Jag har aldrig varit inne i kyrkan som vi har bokat, så det ska bli riktigt kul att träffa prästen och titta sig omkring:)

Även om det är kortare tid kvar för oss, än för er...så börjar det kännas lite på allvar nu när man beställt blommor, börjat kika på tårtor m.m.

Men vad ska man göra av all tid som man lagt på detta efter att man har gift sig?!? Känns som man kommer att få riktigt mycket fritid då:) ...
  • Loche

När jag ringde fick jag besked att man kan boka tidigast tre månader innan,,, skumt detta.

• AnnC81
    Aasa81 skrev 2011-04-14 21:37:23 följande:
    Vi gifter oss i början av juli och eftersom det är semestertider, så tar det väl lite extra lång till för dem att pussla ihop semesterscheman tror jag....Spännande för er, då är det ju inte lång tid kvar nu:D Hoppas att din pappa har en bra dag...men det är ingenting att oroa dig för, försök njuta av tiden här innan och dagen D...även om det kanske kan vara svårt.

Jag har aldrig varit inne i kyrkan som vi har bokat, så det ska bli riktigt kul att träffa prästen och titta sig omkring:)

Även om det är kortare tid kvar för oss, än för er...så börjar det kännas lite på allvar nu när man beställt blommor, börjat kika på tårtor m.m.

Men vad ska man göra av all tid som man lagt på detta efter att man har gift sig?!? Känns som man kommer att få riktigt mycket fritid då:) ...
    Ah det är klart.. jag är väldigt nöjd med vår präst iaf sen jag träffade honom igår, han var hemma hos oss och fikade, dock bara med mig eftersom m2b är bortrest i jobb och kommer inte hem förrän två veckor innan det är dags... (!!) men nu fick jag koll på hur vigselprogrammet ska vara upplagt, så nu är det i princip klart.. check! ;) Sen träffas vi igen i kyrkan i mitten på maj när m2b har kommit hem. Har heller inte varit i våran kyrka än hehe, har bara sett bilder inuti. Vilken kyrka gifter ni er i?

Jag undrar också vad man kommer lägga ner allt tid på sen när "det är gjort" haha, tycker faktiskt det ska bli riktigt skönt som det känns just nu! Alldeles för mycket i huvudet nu. Men det finns alltid andra saker att börja planera för sen så småningom, när "stormen" lagt sig ;)
    Loche skrev 2011-04-14 21:44:27 följande:
    När jag ringde fick jag besked att man kan boka tidigast tre månader innan,,, skumt detta.
    Menar du kyrklig eller borgerlig vigsel?
    21 maj 2011
  • Tinzi

Ja nu har jag fått beställa fler servetterm, de 65 gästerna blev snabbt 88 så nu har vi 130 servetter ifall att (man va tvungen att beställa minimum 50 st till så nu är vi garderade) hehe.

Sen är skor fixade (ev. köper jag andra) inbjudan snart redo att skrivas ut och börja klippas... 

Svar på tråden Boråsbrudar 2011