• AnnC81

Boråsbrudar 2011

Då var det dags att Boråsbrudar som gifter sig 2011 får en egen tråd! :) 

21 maj är det dags för oss. När är det dags för er? 

21 maj 2011
  • Svar på tråden Boråsbrudar 2011
  • Sarkastisk ljubicica
    Fossing77 skrev 2011-02-27 23:34:33 följande:
    Beror ju lite på vad man vill ha. I november kan man ju inte gå ut och plocka nåt fint direkt, men jag ska bara ha en enkel med rosor och lite grönt... Men en tusenlapp får man nog räkna med. Ska gå till Dalsjöfors trädgård och se vad de tar för min bukett. De är superduktiga. Sån här vill jag ha:

En sån form vill jag också ha på min bukett, men jag ska ha rosa och vita blommor. Skulle det kanske bli billigare om man gick till floristen dagen innan och valde ut blommor bland desom de redan har och be dem fixa en bukett av dem? (Ifall de har tid)?
  • A6 vis

nu är kläningen klar och musiken är bokad....

det känns som att det börjar att falla på plats.....

nu är det gästerna som saknas

• Sarkastisk ljubicica
    missemmz skrev 2011-02-27 19:56:06 följande:
    Nu har jag varit på Isa-bellas... Som någon tidigare nämnde är det verkligen ingen hit. Vad besviken jag blev! Vart har/ska ni köpt era brudklänningar? Snälla, tipsa, jag känner mig vilsen.
    Jeg köpte min på Brides&Beuties. Köpte den första klänningen jag prövade där, för den var precis vad jag ville ha, en lite annorlunda klänning utan släp och en massa detaljer :). Personalen var jättetrevliga och de hade massor med fina klänningar.
  • Aasa81

Ja visst är det kul när det börjar näsrma sig!! Men samtidigt lite nervöst:)
     Man är så van att det är en massa saker som måste bokas och fixas med, så det känns nästan konstigt att inte längre ha så mycket att tänka på, men samtidigt jätteskönt att se hur alla bitar faller på plats. Glad

Och precis som A6 vis skriver, så är det ju bara gästerna som saknas. I mitt fall vetskapen om hur många som kommer, så att man kan gå vidare i planerandet. Cool

• XenaK

Letar för fullt efter fotograf, florist och transport. Hur har ni andra gjort med det?

3 September 2011
  • Fossing77
    XenaK skrev 2011-03-10 12:50:43 följande:
    Letar för fullt efter fotograf, florist och transport. Hur har ni andra gjort med det?
    3 September 2011
    Fotograf: Per "Percka" Johansson
    Florist: Dalsjöfors trädgård
    Transport: Tja, vi går nog faktiskt. Eller åker spark om det finns snö :D
  • chriss82

Fotograf: Jeanette Lyckviken
    Florist: Vet ej, men ska kolla Blomsterdesign på Trandared
    Transport: Letar för fullt. Men vill absolut inte lägga flera tusen på det.

• ChMa

Vi tänkte oxå ta Per =P men blev så dyrt om vi skulle ha han i Göteborg. 
    vi ska ha en ung tjej faktiskt som går på fotograf gymnasium. Superduktig! Och kul att gynna någon som försöker slå sig fram =)
    Blommorna fixar min barndomskompis då hon är florist. Ska träffa henne i April och diskutera allt =)
    Transport blir någon gammal bil som sambon ville ha, var inte så noga för mig..

Vi är snart klara med inbjudningarna. Upptäckte ett stavfdel så fick göra om några stycken men vi skickar dem nog i veckan. Kommer bli så spännande =D 

• Fossing77
    ChMa skrev 2011-03-12 13:06:27 följande:
    Vi tänkte oxå ta Per =P men blev så dyrt om vi skulle ha han i Göteborg. 
    vi ska ha en ung tjej faktiskt som går på fotograf gymnasium. Superduktig! Och kul att gynna någon som försöker slå sig fram =)
    Blommorna fixar min barndomskompis då hon är florist. Ska träffa henne i April och diskutera allt =)
    Transport blir någon gammal bil som sambon ville ha, var inte så noga för mig..

Vi är snart klara med inbjudningarna. Upptäckte ett stavfdel så fick göra om några stycken men vi skickar dem nog i veckan. Kommer bli så spännande =D 
    Han är en kul typ den där Per :) Vi ska bara ha honom ca 2½ timme så det blev inte så dyrt. :) Spännande med inbjudningarna! Jag har fått lite beslutsångest ang buketten... Hittade den här med bara brudslöja som är helt ljuvlig :) Skulle i så fall ha rött band...

• AnnC81

Vi ska också ha percka som fotograf, han bor i vår gamla lägenhet så det är lite kul :) sen har vi beställt blommor på buketten och transport blir nog blivande svärfars volvo ;) (en helt vanlig Volvo alltså haha, känns för jäkla dyrt att betala flera tusen för ett åk i max en kvart :/) Nästa lördag drar vi till Tyskland för att handla dricka! Fossing, det var en fräck bukett, lite annorlunda än de "vanliga". Gilla!

21 maj 2011
Svar på tråden Boråsbrudar 2011