• AnnC81

Boråsbrudar 2011

Då var det dags att Boråsbrudar som gifter sig 2011 får en egen tråd! :) 

21 maj är det dags för oss. När är det dags för er? 

21 maj 2011
  • Svar på tråden Boråsbrudar 2011
  • ChMa
    A6 vis skrev 2011-02-21 14:40:30 följande:
    Jag köpte min klänning där. Hon som jobbar där är en särkild person men hon har jätte fint ordning och kan klänningar. Jag hade varit några affärer i GBG och blev så dåligt bemöt där så jag beställde tid hos henne och fick all hjälp jag ville ha. men ta med pengar om du fastnar för någon....
    JAg köpte oxå min klänning där. Håller med om att de är lite speciella och man får inte fota men de har massa snygga klänningar och jag är supernöjd! =)
  • ChMa

Igår började vi tillverka våra inbjudningar och det tar tid! Men de blir skitsnygga =D Tyvärr kommer de nog inte att skickas ut som planerat utan ca 2 veckor senare. Men det får gå det med =) Måste fixa hemsidan och önskelista och allt sånt innan vi skickar ut dem. 

Däremot har vi tårtproblem =( Lokalen vi ska vara i tar en hutlös serveringskostand för att servera tårtan så vi kommer landa på minst 80 kr per person. Med 100 gäster blir det mycket pengar =( Men vi får se om vi kan lösa det på något vis.. Har några idéer som kanske kan fixa det.  

• Fossing77
    ChMa skrev 2011-02-21 20:04:38 följande:
    Igår började vi tillverka våra inbjudningar och det tar tid! Men de blir skitsnygga =D Tyvärr kommer de nog inte att skickas ut som planerat utan ca 2 veckor senare. Men det får gå det med =) Måste fixa hemsidan och önskelista och allt sånt innan vi skickar ut dem. 

Däremot har vi tårtproblem =( Lokalen vi ska vara i tar en hutlös serveringskostand för att servera tårtan så vi kommer landa på minst 80 kr per person. Med 100 gäster blir det mycket pengar =( Men vi får se om vi kan lösa det på något vis.. Har några idéer som kanske kan fixa det.  
    lotta ut platsen som tårtserverare under middagen? ;)
  • Fossing77
    ChMa skrev 2011-02-21 20:00:36 följande:
    Mannen köpte fracken utanför Borås, i Länghem. riktigt bra priser och bra personal.. Men man måste beställa men det tog nog bara en vecka eller så innan vi fick den
    Jag hänvisar Calle till experten då ;)
  • Piilan
    missemmz skrev 2011-02-20 11:46:34 följande:
    Hej

Jag hoppar också på nu. Våra inbjudningar gick ut i veckan så nu är det "ute". =)

Vi gifter oss i Brämhults kyrka den 27 augusti!

Någon som har erfarenhet av Isabellas(?) utanför Ulricehamn där de säljer brudklänningar eller stället på Ekgatan i Brämhult?
    Kan absolut inte rekommendera Isa-bellas! Damen på Ringheims på brämhult är supertrevlig men hon säljer endast nixa...
  • Sarkastisk ljubicica

Så nu är äntligen bandet bokat, alla papper inlämnade till Saktteverket, bordsplaceringen fixad, ringarna köpta, servetterna avklarade, boende till gästerna är fixat, transport är ordnat och vigselförättare är bokad. Hann med mycket förra veckan :)

Hälften av inbjudningskorten är äntligen ute. Vi tänkte vänta med att skicka ut till dem som born nära tills vi vet hur många av dem som bor längre bort som inte kommer att komma, så att vi kan fylla på gästlistan mer om många inte kan komma.

Och hälften av dekorationen är köpt. Har så dåligt med ideer till dekorationen. Vi ska ha vigsel ute, i praken bredivd festlokalen (om det är fint väder), men har ingen aning hur vi ska dekorera platsen, förutom att vi ska hänga ballonger i träden. Någon som ha några förslag?

Det känns så konstigt nu, de e mindre än 3 månader kvar och jag har knappt nått att göra eftersom jag är så fantasilös när det gäller dekoration. O ja har ingen aning om hur jag ska verkställa alla bilder jag hittar som inspiration. De ser så fint ut på bilderna, men jag vet ej hur jag ska få till de där små sakerna i verkligheten :(.

• Fossing77

Någon som har tips på bra sömmerska i Borås? Funderar på att göra en liten ändring på min klänning...

• vittochsilver
    A6 vis skrev 2011-02-21 14:40:30 följande:
    Jag köpte min klänning där. Hon som jobbar där är en särkild person men hon har jätte fint ordning och kan klänningar. Jag hade varit några affärer i GBG och blev så dåligt bemöt där så jag beställde tid hos henne och fick all hjälp jag ville ha. men ta med pengar om du fastnar för någon....
    Var menar du? Köpte du den på Isabellas eller på Ringheims? Jag har inte börjat kolla på klänning än, borde väl vara dags antar jag efter att ha läst att alla ni redan fixat det för typ ett halvår sedan.... :)
  • ChMa
    Fossing77 skrev 2011-02-22 11:59:23 följande:
    Någon som har tips på bra sömmerska i Borås? Funderar på att göra en liten ändring på min klänning...
    Är det någon svår ändring? annars kanske jag kan hjälpa dig...
Svar på tråden Boråsbrudar 2011