Boråsbrudar 2011
Då var det dags att Boråsbrudar som gifter sig 2011 får en egen tråd! :)
21 maj är det dags för oss. När är det dags för er?
Då var det dags att Boråsbrudar som gifter sig 2011 får en egen tråd! :)
21 maj är det dags för oss. När är det dags för er?
Hej hej! Och välkommen! :)
Nu har det hänt en del på bröllopsfronten!
Vi har bestämt oss igen för vilken lokal vi ska ha festen i! Det blev regementsmässen! Så skönt att det är bokat och klart nu!
Sen har jag bokat frisör och florist gott när man kan checka av sådana saker.
I morgon ska vi träffa konditorn i u-hamn för att se om han kan göra en sådan tårta som vi vill ha! Inbjudningskorten är på tillverkning hos tryckeriet och jag har bokat tid för att prova klänning blir nästan lite nervös när jag tänker på att det närmar sig den stora dagen...
Hej och välkommen pillerillan alltid kul med fler som hänger på!!
Nån som ska göra sitt smink själv? Hittade toppenerbjudande på nätet. :)
eleven.se/make-up-store-i-do-wedding-box-6659.html
Hej alla...
jag kommer att gör mitt sminka själv.....
Det är snart dags att skick inbjudningaren. men en sak stör mig så MYCKET. det är att svärmor tycker att jag ska skicka med små lappar om att man får ta med sig sina barn om man ammar.... Fattar man inte det eller är det jag som är korkade. äää jag orkar inte med detta..... det är bara jag som får ta allt för gubben är ju inte hemma......förlåt....
Hi hi, fler som ska ha i Seglora som mig ser jag. Den 6/8 blir jag fru och kyrkan är Seglora, likaso är festen på Seglora Bygdegård.
När det gäller transport så väntar jag på offert från Borås taxi om limousine faktiskt. Bad t.o.m om en hummerlimo, he he... Vad jag förstått kostar limousinen inte mer än veteranbilarna, men det är lite mer lyx att breda ut sig i en limousine.
Tema: Vanligt klassiskt och med färgerna vitt och lime, vilket bestämdes för snart ett år sedan och nu fick jag höra att det var 2011 hetaste bröllopsfärger!
Budget: 36 000:- och då har vi catering, städfirma dagen efter festen, måttbeställd kostym inkl väst, måttbeställd drömklänning, alkoholbjudning, fotograf, transport förhoppningsvis enligt ovan, bröllopssviten på Scandic, blingbling-ring till mig osv. Andras bröllop i vår "klass" har kostat det dubbla och mer, men vi ligger faktiskt UNDER budget och har bara några saker kvar att betala. Kan verka omöjligt, men om man tar sig tid att söka och leta tips kan man få saker för skitpriser! Kan också tilägga att än så länge har vi inte köpt något second-hand heller faktiskt!
Jag vill själv inte ha någon person som spelar live på bröllopet, personligen känns det som en onödig lyx faktiskt och inget jag känner för att lägga pengar på.
Kanske jag kan flörta med er andra brudar här som gifter sig innan mig om saker ni får över från bröllopet? Såpbubblor, lakan/dukar, näbbkläder, skålar/vaser och så?
Kram alla och lycka till i er planering och på er stora dag!
Det vore väl en plan? Att höra med varandra allt eftersom bröllopen går av stapeln, det kan ju faktiskt bli saker över man kan sälja billigt eller skänka om man vill :)
Har du kollat www.bfm.nu/boras.htm för transport? :) De har inte helt farliga priser heller.