• AnnC81

Boråsbrudar 2011

Då var det dags att Boråsbrudar som gifter sig 2011 får en egen tråd! :) 

21 maj är det dags för oss. När är det dags för er? 

21 maj 2011
  • Svar på tråden Boråsbrudar 2011
  • XenaK

Någon som har tips på en rolig eller anorlunda bil i Boråsområdet?
    Vill helst inte åka raggarbil även om det skulle vara enkelt att få tag på..

• Fossing77
    XenaK skrev 2011-01-17 12:23:51 följande:
    Någon som har tips på en rolig eller anorlunda bil i Boråsområdet?
    Vill helst inte åka raggarbil även om det skulle vara enkelt att få tag på..
    www.bfm.nu/boras.htm

Kollaqr här :)
  • Piilan

Allt bara krånglar...
    Här har det hänt mycket men inte så roliga saker...
    Känns som att ge upp bröllop 6 aug är nära!
    Men det är bara att ta nya tag letar just nu efter ny lokal och nytt bageri!
    Någon här som vet ett bageri som gör moussetårtor?
    Sambon försöker peppa mig...

• AnnC81
    Piilan skrev 2011-01-17 12:33:45 följande:
    Allt bara krånglar...
    Det låter inte alls kul! :/ Är det lokalen som strular alltså? Vart skulle ni vara?
    Det kommer säkert att lösa sig för er, ni har ju över ett halvår på er.  Vad är ni ute efter?
    Angående tårtor, Gullkragen ska vara väldigt bra vad jag hört, och de gör moussetårtor också. http://www.gullkragen.se/

Här har precis inbjudningskorten skickats, har en liten klump i magen som undrar om allt blivit rätt nu - nu går det ju inte att ändra på något i inbjudan :) Men jag tror det blir bra! Det känns iaf väldigt mycket mer verkligt just nu! På lördag ska vi ha möte med restaurangen och gå igenom allt med mat och lokal.
    21 maj 2011
  • Fossing77
    Piilan skrev 2011-01-17 12:33:45 följande:
    Allt bara krånglar...
    Nämen! Det där låter inget vidare. Hoppas det vänder snart. :)
    Vilken lokal och bageri hade ni hoppats på? Jag har mejlat runt till bagerier här i Borås som har hemsida men inte fått svar från någon alls, vilket jag tycker verkar jätteskumt. Gullkragen har en länk med sina moussetårtor, som verkar väldigt goda. :) Man kanske måste ta sig dit ner och prata med dem.
  • Fossing77

hehe... du var snäppet snabbare Ann ;)

kul att inbjudningarna är ute, spännande!!

• RockTroll
    Fossing77 skrev 2011-01-17 12:43:44 följande:
    Nämen! Det där låter inget vidare. Hoppas det vänder snart. :)
    Vilken lokal och bageri hade ni hoppats på? Jag har mejlat runt till bagerier här i Borås som har hemsida men inte fått svar från någon alls, vilket jag tycker verkar jätteskumt. Gullkragen har en länk med sina moussetårtor, som verkar väldigt goda. :) Man kanske måste ta sig dit ner och prata med dem.
    Jag bor precis vid gullkragen och det är farligt för figuren haha Tungan ute dom är supertrevliga där och vi brukar både köpa bröd och fika där allt för ofta haha.
    Bröllop 28/5 rocktroll.blogg.se
  • Piilan
    AnnC81 skrev 2011-01-17 12:40:56 följande:
    Det låter inte alls kul! :/ Är det lokalen som strular alltså? Vart skulle ni vara?
    Det kommer säkert att lösa sig för er, ni har ju över ett halvår på er.  Vad är ni ute efter?
    Angående tårtor, Gullkragen ska vara väldigt bra vad jag hört, och de gör moussetårtor också. www.gullkragen.se/

Här har precis inbjudningskorten skickats, har en liten klump i magen som undrar om allt blivit rätt nu - nu går det ju inte att ändra på något i inbjudan :) Men jag tror det blir bra! Det känns iaf väldigt mycket mer verkligt just nu! På lördag ska vi ha möte med restaurangen och gå igenom allt med mat och lokal.
    21 maj 2
    nej det kan man lugnt säga...
    Vi skulle vara på Ellagården men det stod i bt att de begärt likvidation och de har inte svarat på mina mail... så jag vågar inte chansa på dem... det var ju där vi ville ha vår bröllopsfest men det känns för osäkert!
    Gullkragen är den som klart har bäst tårtor i staden och vi skulle bäställt därifrån vilket var bestämt sedan länge men då har de semesterstängt just när vi ska gifta oss otur ala otur!!!
    Vi vill ha ett ställe där de fixar mat, dukning dvs rubbet! gärna lite speciell miljö ex lantligt eller så svårt att förklara!
    Vart ska ni vara?
  • Fossing77
    Piilan skrev 2011-01-17 12:49:24 följande:
    nej det kan man lugnt säga...
    Vi skulle vara på Ellagården men det stod i bt att de begärt likvidation och de har inte svarat på mina mail... så jag vågar inte chansa på dem... det var ju där vi ville ha vår bröllopsfest men det känns för osäkert!
    Gullkragen är den som klart har bäst tårtor i staden och vi skulle bäställt därifrån vilket var bestämt sedan länge men då har de semesterstängt just när vi ska gifta oss otur ala otur!!!
    Vi vill ha ett ställe där de fixar mat, dukning dvs rubbet! gärna lite speciell miljö ex lantligt eller så svårt att förklara!
    Vart ska ni vara?
    Men fy vad tråkigt!! Hoppas verkligen det löser sig! Har ni kollat på Torpa stenhus eller Hofsnäs herrgård? De ligger ju sååå vackert och fixar ju allt om man vill. Det beror ju så klart på hur långt från stan ni kan tänka er att vara.
    Jag har övergått till att kolla tårtor i Gbg faktiskt. Smått dyrare, men de verkar väldigt serviceminded. Vi har ju dock släkt där som kan hämta upp och ta med tårtan hit på stora dagen, så det underlättar ju.
Svar på tråden Boråsbrudar 2011