• AnnC81

Boråsbrudar 2011

Då var det dags att Boråsbrudar som gifter sig 2011 får en egen tråd! :) 

21 maj är det dags för oss. När är det dags för er? 

21 maj 2011
  • Svar på tråden Boråsbrudar 2011
  • AnnC81
    Piilan skrev 2011-01-17 12:49:24 följande:
    nej det kan man lugnt säga...
    Vi skulle vara på Ellagården men det stod i bt att de begärt likvidation och de har inte svarat på mina mail... så jag vågar inte chansa på dem... det var ju där vi ville ha vår bröllopsfest men det känns för osäkert!
    Gullkragen är den som klart har bäst tårtor i staden och vi skulle bäställt därifrån vilket var bestämt sedan länge men då har de semesterstängt just när vi ska gifta oss otur ala otur!!!
    Vi vill ha ett ställe där de fixar mat, dukning dvs rubbet! gärna lite speciell miljö ex lantligt eller så svårt att förklara!
    Vart ska ni vara?
    Oj, men det var väl fler här inne som skulle vara på Ellagården??
    Går det inte att ringa till de? Förstår att det känns osäkert i vilket fall!
    Jag kan också rekommendera Hofsnäs, var på bröllopsfest där förrförra sommaren och det var jättefint!
    Sen hittade jag ett annat ställe när jag höll på att leta som mest själv http://www.valakursgard.se/brollop_fest har ingen aning om hur det är där och ligger visserligen också lite utanför Borås, men det såg lite mysigt ut! Eller Yxhammargården då, inte så lantligt kanske men verkar fint...
    Vi ska vara på Restaurang Balder vid högskolan, vi ska fixa allt själva och det ligger centralt så helt tvärtemot era önskemål ;)
    Vilken osis med Gullbergs.. men det måste väl finnas fler som gör moussetårtor i Borås.. ring runt till några konditorier och kolla?
    21 maj 2011
  • Fossing77

vi är på Grand. Oxå centralt, men både prisvärt och seriöst :)

• Fossing77
    AnnC81 skrev 2011-01-17 13:14:27 följande:
    Oj, men det var väl fler här inne som skulle vara på Ellagården??
    Går det inte att ringa till de? Förstår att det känns osäkert i vilket fall!
    Jag kan också rekommendera Hofsnäs, var på bröllopsfest där förrförra sommaren och det var jättefint!
    Sen hittade jag ett annat ställe när jag höll på att leta som mest själv www.valakursgard.se/brollop_fest har ingen aning om hur det är där och ligger visserligen också lite utanför Borås, men det såg lite mysigt ut! Eller Yxhammargården då, inte så lantligt kanske men verkar fint...
    Vi ska vara på Restaurang Balder vid högskolan, vi ska fixa allt själva och det ligger centralt så helt tvärtemot era önskemål ;)
    Vilken osis med Gullbergs.. men det måste väl finnas fler som gör moussetårtor i Borås.. ring runt till några konditorier och kolla?
    21 maj 2011
    Här försökte jag snoka på din profil, men vilket fint meddelande det dök upp då! "du är oinbjuden till denna profil" haha! Förstår ju vad som menas, men det lät så argt ;)
  • Piilan
    RockTroll skrev 2011-01-17 12:45:29 följande:
    Jag bor precis vid gullkragen och det är farligt för figuren haha Tungan ute dom är supertrevliga där och vi brukar både köpa bröd och fika där allt för ofta haha.
    Bröllop 28/5 rocktroll.blogg.se
    Jag vet vi köper alla våra tårtor där deras mousse
    tårtor är helt underbara...
  • Piilan
    Fossing77 skrev 2011-01-17 13:20:10 följande:
    Här försökte jag snoka på din profil, men vilket fint meddelande det dök upp då! "du är oinbjuden till denna profil" haha! Förstår ju vad som menas, men det lät så argt ;)
    Samma här tycker också det lät så arg he he :)
  • Fossing77
    Piilan skrev 2011-01-17 13:24:27 följande:
    Jag vet vi köper alla våra tårtor där deras mousse
    tårtor är helt underbara...
    Ni har inte pratat med dem? Kollat om någon kanske råkar vara i närheten på er dag och kan göra ett undantag och baka er tårta? Ibland är ju folk faktiskt snälla.. :)
  • Piilan
    Fossing77 skrev 2011-01-17 13:18:27 följande:
    vi är på Grand. Oxå centralt, men både prisvärt och seriöst :)
    Har kollat på Grand!  ska dit på tors för visning...vilken sal ska ni vara i?
  • AnnC81

Hahaha, oooops var ju absolut inte meningen att vara oartig Flört Nu har jag ändrat så varsågoda att titta förbi igen Skrattande

21 maj 2011
  • Piilan
    Fossing77 skrev 2011-01-17 13:26:48 följande:
    Ni har inte pratat med dem? Kollat om någon kanske råkar vara i närheten på er dag och kan göra ett undantag och baka er tårta? Ibland är ju folk faktiskt snälla.. :)
    Ja det var så jag fick veta att det var stängt han sa att de inte kan hjälpa oss. Kan iof förstå dem de har stängt två sista veckorna i juli och två första i aug så det blir ju mitt i deras semester...
  • Fossing77
    Piilan skrev 2011-01-17 13:27:28 följande:
    Har kollat på Grand!  ska dit på tors för visning...vilken sal ska ni vara i?
    Ja, oj vad kan den heta... Det är lokalen längst in på tredje våningen med stora fönster ut mot Viskan och korsningen vid Sven Eriksson-gymnasiet... Man går till vänster om receptionsbordet på den våningen..Det ser ju så där ut med blå heltäckningsmatta a la finlandsfärja, men med dukning och bord så blir det kanon. :) Har ni fått offert från dem? Med menyalternativ å så? Har en om du vill se annars...
Svar på tråden Boråsbrudar 2011