• AnnC81

Boråsbrudar 2011

Då var det dags att Boråsbrudar som gifter sig 2011 får en egen tråd! :) 

21 maj är det dags för oss. När är det dags för er? 

21 maj 2011
  • Svar på tråden Boråsbrudar 2011
  • Aasa81

Nytt år....vilket betyder våra år:)  Känns att det börjar närma sig...även fast det är ngr månader kvar, så befinner vi ju iaf på år 2011!! Gahh:)

• Fossing77

Jag hoppar in! :)

Vi kommer gifta oss i Caroli kyrka 11-11-11 kl 17. :)
    Ska göra håret på Vivåga där jag klipper mig vanligtvis, sminket gör en kompis som är utbildad makeup artist, blommorna blir nog från Hjärterum tror jag. Vet vad jag vill ha för bukett, en variant på en dom gjort tidigare. Dock inte kollat priset än. Så det kanske ändrar sig. ;)

Kul att det finns fler boråsare här. :)

• RockTroll
    AnnC81 skrev 2010-12-29 09:11:00 följande:
    Jag tycker det är konstigt att de säger "kom tillbaka i mars", de borde ju passa på att få en kund tycker man. Man vill ju gärna ha sånt avklarat när man har bestämt sig.
    Blommor ska iaf jag beställa från Buketten, jag var inne där för ett par månader sen redan bara för att fråga lite, hon kunde ta min beställning redan då, eller så kunde jag komma tillbaka senast ett par veckor innan. Nu vet jag nog vad jag vill ha så ska nog dit snart o beställa utan att känna mig "dum" för att vara "för tidig". Solig
    21 maj 2011
    Tokigt av frissan. Jag har nu bestämt mig för att göra håret själv och bara locka det lite istället för att vela med frisör hit och dit.

Bukett blir nog att boka hos blombutiken på göta, vet inte vad den heter men vi flyttar snart och kommer bo nära den så det blir smidigt :) Jag ska ändå bara ha en liten rosbukett utan något speciellt.
  • Fossing77

wedbergs :) dom har bra priser i vanliga fall.. berätta gärna vad de tar för buketten sen :) jag är ute efter nåt i den här stilen.

• RockTroll
    Fossing77 skrev 2011-01-04 16:09:23 följande:
    wedbergs :) dom har bra priser i vanliga fall.. berätta gärna vad de tar för buketten sen :) jag är ute efter nåt i den här stilen.

Ja just ja det hette dom :) jättefin bukett. Lär kika in där och kolla priser så fort vi flyttat.
  • chriss82

Angående blommor har jag fått tipset att Blomsterdesign på Trandared är bra och även Villastadens blommor. Men har inte börjat kika än, så jag vet inte.

Håller för fullt på med våra inbjudningar. Fy vad jag har ägnat mycket tid åt hur de ska se ut. Nästan så jag önskar jag hade beställt färdiga. Men nu är papper, band o stämpel inköpt. Hoppas det färdiga reslutatet blir bra. Ska köra på samma design till festprogram.

Vad händer mer...... Har börjat spana på ringar. Skrev ju i din andra tråd RockTroll om Solvind. SÅ fin ring. Var inne o provade den och föll direkt. Men ska bege mig till guldsmedjan o se vad de har att erbjuda. Hade varit kul o designa sin egen ring.
    Den 17/1 öppnar brudbutiken på Brämhult igen. Har längtat efter att få åka dit igen och prova fler klänningar. Har sett en på Nixas hemsida som jag tycker mycket om. Hoppas hon har den hemma så jag får prova den.

Fossing: Superfin bukett. Hjärterum ska läggas till listan vilka butiker jag ska besöka.

• Fossing77

om man kollar deras blogg kan man hitta fler olika bröllop de gjort, både med dekor, dukning och buketter... www.hjarterum.net :)

• RockTroll
    chriss82 skrev 2011-01-06 20:22:18 följande:
    Angående blommor har jag fått tipset att Blomsterdesign på Trandared är bra och även Villastadens blommor. Men har inte börjat kika än, så jag vet inte.

Håller för fullt på med våra inbjudningar. Fy vad jag har ägnat mycket tid åt hur de ska se ut. Nästan så jag önskar jag hade beställt färdiga. Men nu är papper, band o stämpel inköpt. Hoppas det färdiga reslutatet blir bra. Ska köra på samma design till festprogram.

Vad händer mer...... Har börjat spana på ringar. Skrev ju i din andra tråd RockTroll om Solvind. SÅ fin ring. Var inne o provade den och föll direkt. Men ska bege mig till guldsmedjan o se vad de har att erbjuda. Hade varit kul o designa sin egen ring.
    Den 17/1 öppnar brudbutiken på Brämhult igen. Har längtat efter att få åka dit igen och prova fler klänningar. Har sett en på Nixas hemsida som jag tycker mycket om. Hoppas hon har den hemma så jag får prova den.

Fossing: Superfin bukett. Hjärterum ska läggas till listan vilka butiker jag ska besöka.
    Ja visst är den ringen fin Tyst 

Åh har butiken på brämhult nixa, perfekt då jag hittade en på hemsidan häromdagen jag hade velat prova Glad har knappt tittat på klänningar men jag är inte ute efter en typisk brudklänning då vi bara ska ha ett litet intimt bröllop så har nog ingen jätte panik. Vilken är det du vill prova?
    Bröllop 28/5 rocktroll.blogg.se
  • chriss82

Modellen på klänningen heter Nixa 10513. Vilken gillar du?

Svar på tråden Boråsbrudar 2011