• AnnC81

Boråsbrudar 2011

Då var det dags att Boråsbrudar som gifter sig 2011 får en egen tråd! :) 

21 maj är det dags för oss. När är det dags för er? 

21 maj 2011
  • Svar på tråden Boråsbrudar 2011
  • Fossing77
    Mirjami skrev 2011-04-19 08:31:46 följande:
    Vi köper kanske ringarna hos honom med, men det beror på om hans pris är lägre än det vi redan funnit. Han hade nämligen de ringarna vi kollat ut! Och priset mellan en CZ och äkta diamant på hans ringar (just modellen vi kollade på alltså) skillde bara ca 2000kr!!! Ja, ingen stor sten, men "svävande" och sååå fin. Den syns bättre än om den vore infattad på vanligt vis och dessa ringar ska ha små stenar.

Och vi har kollar på massa alternativ med transport, men i limon kan vi åka med barnen OCH fotografen vilket jag verkligen vill göra. Barnen våra är ju en lika stor del av bröllopet som oss anser jag. De är ju våra gemensamma och ska involveras i allt de möjligen kan. Lillkillen min, som blir 5 en månad efter bröllopet, ska få vara ringbärare. Och lillprinsessan på då åtta år, ska få vara blomsterflicka (om vi får sprida ut rosenblad- äkta eller fejk) eller buketthållare medan ringutbytet sker.

Vill ni vara säkra på att få ett datum tätt in i framtiden- Ta vilken dag som helst utom en lördag! Fast det är svårt visserligen för då kankse inte lika många gäster kan komma.
    Vi gifter oss 11-11-11 så vi hoppas att ingen annan vill ha ett fredagsbröllop där ;)
    AnnC81 skrev 2011-04-19 10:27:07 följande:
    Jag blev kidnappad igår - igen! Hahaha... nu blir det nog inga fler möhippor.. :)
    21 maj 2011
    Ha ha! Du nöjer dig inte med bara en du inte.... Ha ha!
  • AnnC81

Hahaha, det var det ju inte jag som bestämde ;)

21 maj 2011
  • Loche

Fick telefonsamtal från kommunen igår. De hade talat med vigselförrättaren och vi får den tid vi önskat! Kanon! :D
    Sen fick vi hans mailadress så vi kan maila över våra önskemål om en utökad borgerlig ceremoni,,, känns finfint detta. :)

• Tinzi
    Loche skrev 2011-04-20 08:22:33 följande:
    Fick telefonsamtal från kommunen igår. De hade talat med vigselförrättaren och vi får den tid vi önskat! Kanon! :D
    Sen fick vi hans mailadress så vi kan maila över våra önskemål om en utökad borgerlig ceremoni,,, känns finfint detta. :)
    Men vad innebär det? när kan man skicka ut inbjudningar m. datum och tid? vi har ju gäster från spanien /australien som måste veta 6 mån innan :(
  • AnnC81
    Tinzi skrev 2011-04-20 13:32:53 följande:
    Men vad innebär det? när kan man skicka ut inbjudningar m. datum och tid? vi har ju gäster från spanien /australien som måste veta 6 mån innan :(
    I så fall skulle jag börjat med att skicka ut save-the-date kort, bara så de kan boka upp de datumet samt flyg/hotell med mera, sen när ni vet tiden skickar ni ut de riktiga inbjudningarna :)
    21 maj 2011
  • Loche
    Tinzi skrev 2011-04-20 13:32:53 följande:
    Ja, det är ju rätt knepigt eftersom ni inte kan boka vigseltid förrän tidigast tre månader i förväg! Men vi gjorde så att vi skickade ut "save-the-date" och hoppades på det bästa och det gick ju vägen. Fast vi har inte mer långväga gäster än från Stockholm å andra sidan.
  • Tinzi
    AnnC81 skrev 2011-04-20 14:52:08 följande:
    I så fall skulle jag börjat med att skicka ut save-the-date kort, bara så de kan boka upp de datumet samt flyg/hotell med mera, sen när ni vet tiden skickar ni ut de riktiga inbjudningarna :)
    21 maj 2011
    Uscha vad jobbigt! Save the date är verkligen inte min grejj (kostsamt också till 100 gäster) men vi gör nog som så att vi skickar ut vanlig inbjudan m. en tid till de långväga 6 mån innan (ev får vi ändra den tiden sen bara då vet de dag iaf tänker jag! Sen skickar vi ut inbjudningarna i Sverige 3 månader innan när vi fått bekräftat. Har jag fattat rätt då? man får bekräftat 3 mån innan en tid samt vigselförättare lr bara tiden?
  • Loche
    Tinzi skrev 2011-04-20 22:53:19 följande:
    Uscha vad jobbigt! Save the date är verkligen inte min grejj (kostsamt också till 100 gäster) men vi gör nog som så att vi skickar ut vanlig inbjudan m. en tid till de långväga 6 mån innan (ev får vi ändra den tiden sen bara då vet de dag iaf tänker jag! Sen skickar vi ut inbjudningarna i Sverige 3 månader innan när vi fått bekräftat. Har jag fattat rätt då? man får bekräftat 3 mån innan en tid samt vigselförättare lr bara tiden?
    Man får veta vilken vigselförättare det blir åxå, dom har ett schema med olika veckor, så det kan du fråga om, om de inte säger nåt om vem det blir.
  • Tinzi
    Loche skrev 2011-04-21 07:28:18 följande:
    Man får veta vilken vigselförättare det blir åxå, dom har ett schema med olika veckor, så det kan du fråga om, om de inte säger nåt om vem det blir.
    Oki, toppen! tack :)
  • Fossing77

Provat min klänning och lyckades på egen hand dra ihop snörningen i ryggen för att se om jag behöver sy in den eller inte... Kan nu snöra ihop den helt och hållet, så ta in några cm på varje sida får det bli. Inte så snyggt med en helt ihopsnörd rygg kanske... ;)

Svar på tråden Boråsbrudar 2011