• Runi

Jag söker nya vänner i Gbg!

Skit :/ Jag trodde jag skulle hinna klart med en inlämning tills i dag så att jag skulle kunna följa med men jag måste tyvärr stanna hemma och bli klar med den :/
    Börjar min praktik nästa vecka så den här veckan är lite väl stressig..
    Hoppas ni har trevligt i det underbara vädret iaf :) 

• Runi
    operfekt skrev 2011-05-01 22:33:01 följande:
    ..nu är jag också förlovad :D Så nu ska här planeras! Vi kommer gifta oss någon gång nästa sommar, men inget bestämt än :)
    Grattis!! :D Hur, vart när? ^^
  • Runi

Ååååh va mysigt!! 
    Blir ju nästan lite tårögd när man läser det också XD

Va glad jag blir för din skull :D Nu kan du äntligen börja planera "på riktigt" ^^
    Har ni diskuterat mycket än eller har ni bara hunnit med att bestämma att det blir nästa sommar nån gång?

Har också min "tillfälliga" förlovningsring i silver. Tog dock 5 månader för mig att hitta den riktiga ringen, få den specialgjord och få hem den :P Nu är den inlämnad för att vigselringen ska matcha 100% eftersom den också är specialgjord. 

Nu får du uppdatera ofta ^^

Grattis igen!! 

• Runi
    operfekt skrev 2011-05-02 11:58:54 följande:
    Haha, såg nu att min text såg alldeles konstig ut, dumma bt´s radbyten :P

Jaa, det var jättemysigt, är så glad, bara tittar på boken eller ringen & ler!
    (han hade letat reda på omslaget till nästa bok, som släpps i november,
    skrivit ut det & plastat in det, sen slagit in boken med pappret så att det
    såg ut som ett omslag, allt i hemlighet, han klippte ut fyrkanter från nästan
    100 sidor i boken, så att det blev ett fack, haha) 

Jaa, nu kan jag planera, sitter & kikar för fullt!
    Vi har pratat en del, en preliminär gästlista, vad han gillar för frisyr,
    att han gärna är i landvetter kyrka. Hur mkt pengar vi kan tänkas lägga, osv osv..
    Datum har vi inte sagt, han tyckte vintern var bra, men jag kände att jag helst slipper
    att frysa, vill ju ta bilder utomhus! =)

Åh, vill se dina ringar, & ha lite tips av dig, du har ju koll på det där med ringar ;D
    Vi kommer kanske åka till miami i juli, så om vi beställer från usa kan vi nog slippa så mkt frakt & tull,
    om vi beställer till hotellet.. Emils papper har blivit antaget till konferensen, så nu ska bara de som betalar godkänna det, haha.. Han tyckte att det var ett bra tillfälle att byta till de riktiga ringarna..
    Vilken underbart romantisk karl du har ^^ 

Haha, ja det är mycket att planera men va kul att det låter som om han är intresserad av att vara med på allt planerande :D

Hoppas bilden kom med nu annars finns den på http://bridezilla-runi.blogspot.com/ (den med safirer är förlovningsringen)
    Blev mkt enklare än det var tänkt från början men jag kom fram till att så som jag lever med djur m.m. så kommer den bara fastna över allt och så om den står ut. 
    Men det är bara att säga till om du behöver hjälp :D Älskar att kolla på ringar ^^
    En sak du får tänka på om du beställer i USA är att nästan alla använder nickel i guldet :/ Annars går det ju alltid att beställa i Sverige med prisgaranti som jag gjorde ;) 
  • Runi

Ja men att skaffa två såna ringar ska nog absolut inte va omöjligt. Min ring är så som jag uppfattade det två ringar som de lödar ihop :)

Star of diamonds har gjort båda ringarna och förlovningsringen fick jag för 4300 (andra ville ha 12-15.000) och vigselringen får jag för 6900 ungefär (andra ville ha 13-16.000)
    Nu fick jag ringarna billigt för att jag hittade liknande ringar  till lägre pris (ex. usa) sen så ändrade vi lite så att den skulle passa bättre till min :) Är väldigt nöjd med dom! Så hittar du två ringar till ett rimligt pris så kan de garanterat anpassa dom till varandra så som du vill ha dom :) Orginalet på vigselringen var två helt olika. "solitärdelen" var rundad och "alliansdelen" var kantig. Förlovningsringen är kantig så då lyckades vi göra så att hela blev det istället :)

Klänningen jag ska ha ser ut så här

Nu var klänningen jag provade liiite liten så det får ni ha överseende med ;)

(orginalbilder)Klänningen är mkt snyggare i verkligheten än på mina kassa mobilbilder ;)

Har du börjat kolla på klänningar än? Hittat något du tycker om?
    Klart du är bubblig ^^ Alla blev tokiga på mig första veckorna som vi började planera XD hahaha
  • Runi

Wiii: Den ser jättefin ut :D Passar verkligen jättebra :)

Och tack för kommentarerna om min klänning ^^ 

• Runi

Har praktik nu så jag kan:
    10/5 efter 15.30
    11/5 efter 16.30
    12/5 efter 15.30
    13/5 efter 15.30
    17/5 efter 16.30
    18/5 efter 15.30 

• Runi

Beror lite på vilken tid det blir den 17:e. Slutar praktiken 15.30 och jag orkar inte åka hem (praktiken är på östra) först och sen åka in till gbg igen :/

• Runi

Haha nej nu kollade jag på fel dag XD 16.30 den 17:e :P Förvirrad? liiite ;)

• Runi

Skit! Min blivande man påminde mig precis om att vi ska åka till hans föräldrar efter praktiken på tisdagen.. 
    Så jag kan tyvärr inte vara med på fikat :/ 

• Runi

Då kan jag efter 15.30. Den här veckan är nog i allmänhet lite körigt. Har många kvällar på praktiken :/
    Nästa vecka lugnar det ner sig igen dock :) 

• Runi

Jag tar nog gärna nästa vecka då annars får jag vänta inne i gbg en timme på onsdagen :/
    Nästa vecka verkar det som om jag kan alla dagar utom onsdagen.  

• Runi

Ursäkta att jag har missat att skriva :/
    Har haft migrän halva natten så jag känner mig inte så pigg i dag. Hade det varit senare i veckan hade jag kunnat vara med. Men jag känner mig helt slut i dag.
    Hade jättegärna varit med annars! 

• Runi

Torsdag borde inte vara något problem. Då kan jag nog när som helst efter kl 14. Slutar på praktiken då men jag skulle säkert kunna stanna där någon timme till om det blir senare så att jag inte behöver åka  hem och tillbaka till gbg igen. 

• Runi

Jag fick veta nu att jag slutar ca halv ett imorn så jag kan nog träffas redan kl 13 :)

• Runi

Synd att du inte kan följa med!
    v. 29 är jag ganska så upptagen med bröllop och bröllopsresa ;) Veckan innan får jag kolla om jag kan hinna. Beror lite på jobb och så. 

Svar på tråden Jag söker nya vänner i Gbg!