• Runi

Jag söker nya vänner i Gbg!

operfekt skrev 2010-09-21 14:27:00 följande:
      HAHA! Tänkte faktiskt fråga om du läst den?! Så hemskt hur folk sticker huvudet i sanden & även skuldbelägger barnen, riktigt sjukt!Jo, det är ju så man får tänka, tror att de vi bjuder härifrån förmodligen hellre kommer resa än de som är från min hemstad, men vi får se!
    Haha, ja men då rekommenderar väl vi den för resten då ;)

Ja det är helt sjukt hur folk tänker. Och inte nog med styvpappan utan mamman också! Usch för såna människor! Började läsa den i söndags och läste redan första dagen 100 sidor ur den. Tänkte lägga mig och läsa lite till nu snart. Har bara fastnat i världen av bling :O Sitter och kollar igenom budgeten nu för att lista ut vad som är absolut max att lägga på ringarna :D 

Ska beställa hem min nya förlovningsring nu på fredagen (hittade inte det jag ville ha i Sverige) :D Sååå vacker!

Okej, lycka till med att bestämma det iaf ;)

• Runi
    Snöbjörk skrev 2010-09-22 08:37:28 följande:
    Hej! Jag hakar också gärna på. Jag flyttade till Göteborg för att plugga för fyra år sedan och hittade då också kärleken. Nu har jag precis börjat på mitt sista år på utbildningen, är förlovad sen augusti och börjar så smått att planera bröllop. Skulle vara roligt att träffa nya vänner. De vänner jag har i Göteborg är bara från skolan, så det skulle vara roligt att träffa andra med annan bakgrund. Känner att precis som andra har skrivit att det är svårt att skriva en kontaktannons så här, men här är några av mina intressen även om det är skolan som tar mest tid just nu. Jag tycker mycket om att vara i naturen och drömmer om en egen trädgård eller åtminstone en balkong. Jag tycker också om att läsa böcker (dock är det mest är kurslitteratur jag läser nu), baka och pyssla av olika slag.
    Valkommen :D

Vad pluggar du? Har du kommit fram till något i planerandet? ;)

• Runi
    Snöbjörk skrev 2010-09-22 15:35:28 följande:
    Jag läser till civilingenjör på Chalmers. I bröllopsplaneringen har vi mest pratat om vad för typ av bröllop vi vill ha och tittat på vilka vi vill bjuda. Vi har inte bestämt eller bokat något än, utan mest letat efter lämpliga festlokal, tittat på budget, osv. Vi har inte heller bestämt datum än, men är just nu inne på bröllop nästa höst eller vinter.  
    Okej :)

Ja som jag har uppfattat det är det ju viktigast att boka lokal tidigt. Tog ett bra tag innan vi hittade en som var ledig och passade det vi behövde.

• Runi
    Amor in aeternum skrev 2010-09-22 19:17:45 följande:
    Ja, pojken som kallades Det är en riktig hemsk biografi. Efter jag hade läst böckerna så mådde jag nästan illa av medlidande för den lille pojken (även fast han är vuxen nu :) Usch att det finns människor som skulle kunna göra något sånt. Annars så försöker jag att inte köpa för mycket, tradera är väldigt farlig i bröllopstider. Jag har nog redan lagt en tusenlapp på ett bröllop som är om två år..hehe Jag har lite problem med om jag ska ha en kort klänning eller om jag ska ha en lång gala. Jag har sån beslutsångest så jag blir alldeles matt ibland. Och jag hoppas verkligen att jag och m2b kan åka till trollhättan och deras bröllopsevent där. Behöver en massa inspiration. :) Ska någon dit?
    Ja det är en hemsk biografi, finns tyvärr allt för mkt sånt :/

Haha, ja det där tradera.. Har fastnat på ebay också! Usch vad mycket som finns! Men har iaf hittat engångskameror väldigt billigt på ebay :D Och en väldigt bra 7-våning hög tårtställning till mina cupcakes ^^

Ja valet av klänning är inte lätt. Haha, jag kollade på 5000 stk på nätet innan jag hittade KLÄNNINGEN och hade sån tur att jag kunde prova orginalet inne i gbg :D

Jag ska dit med framtida svärmor och en väninna. Min m2b jobbar den dagen så han kan inte följa med men jag kan ta massor med kort på allting och alla broschyrer jag hittar ;)

• Runi
    Oktoberbrud2010 skrev 2010-09-23 00:33:14 följande:
    Jag kommer inte åka till Trollhättan, men ni får gärna tänka på mig för det är min och BMs bröllopsdag.... Kommer nog inte vara så aktiv de närmaste dagarna för imorgon drar bokmässan igång. Har finslipat mitt schema så att jag inte missar något av de seminarier jag vill se. Och på lördag så ska vi hjälpa min kompis att flytta, känns bara så typiskt att de var tvungna att välja att flytta på lördagen när alla de bästa seminarierna är. Men men det kommer ju fler år. Jag har ju fått en 4-dagars seminariekort 5 år i rad nu, så varför inte ett sjätte...
    Åh va härligt! klart man ska tänka på dig då :D
  • Runi
    Motorbruttan skrev 2010-09-23 00:53:59 följande:
    Hej hej på er!   Jag hakar gärna på här. Jag är ifrån GBG men saknar många tjejkompisar. Är 23 år och bor tillsammans med min bm. Träffas gärna över en ficka och har tjejsnack :) Finns många bra fik och fina parker i och runt GBG. 
    Hej och välkommen! Låter himla bra med lite fika :D
  • Runi
    wiii skrev 2010-09-23 08:27:59 följande:
    Hejhej Motorbruttan! Haha, vi kommer snart att behöva ett långbord på en eventuell fika ;)
    Haha, ja men det är väl härligt?
    wiii skrev 2010-09-23 08:29:33 följande:
    Operfekt: Kollade lite snabbt på din blogg, wow, vilka bra fotografier du tar! :)
    Och jag kan inte annat än att hålla med!
  • Runi
    operfekt skrev 2010-09-23 10:02:39 följande:
    Ja, så kul att vi blir fler & fler! :DÅh, tack så mycket! :D Funderar dock på om jag borde ta bort länken, riktar ju inte in mig på bröllop, eller "gör reklam" för min blogg, mer än att jag har den på presentationen.Men de kanske uppfattar det som reklam iaf :SNu är det torsdag, snart helg, vad har ni för planer? Mer än oktoberbrud som ska på bokmässan & vara flytthjälp? =)Själv ska jag faktiskt på bröllop :D
    Dom borde väl inte se det som reklam? 

Hmm, i helgen har jag praktik.. Heeela helgen! Började praktiken den här veckan och var övertygad över att jag skulle få just den här helgen då jag faktiskt fyller år i dag. Så det blir väl mest bara praktik, sova och sen på söndagen kommer mina framtida svärföräldrar på tårta :)

• Runi
    operfekt skrev 2010-09-23 10:38:28 följande:
      Nej, jag tycker inte det heller, men man vet aldrig. Kommenterar ju inte på fotograftrådar osv, så försöker ju inte lyfta fram mig.. Men äsch, de får väl säga till isåfall =)Åh, men det är väl lite typiskt! & det är ju inte som att man vill krångla med att byta helg eller så när man nyss har börjat. Hur trivs du då?& grattis i förskott! =)
    Nej hade det varit på slutet av praktiken hade man ju kanske bytt men vill inte krångla första veckan :/

Trivs ganska bra faktiskt :) Men har jobbat med det i ett halvår innan så jag kan grunderna. Känns bara drygt när man har jobbat inom vården i 2 år och sen går på praktik och de visar mig dosetter och apodoser som om jag aldrig har sett det förut ;) 

Haha, tack men det är i dag jag fyller, kommer bara fira det på söndagen eftersom min m2b kommer hem så sent i dag ;)

• Runi
    Amor in aeternum skrev 2010-09-23 11:13:32 följande:
    Grattis Runi! :) Jag ska faktiskt ut i skogen till helgen och skogsmulla mig med bm och bror... hundarna ska ju självklart med dom också. Tänkte kanske kolla lite smått om det finns någon svamp eller helt enkelt bara njuta av lugnet. :)
    Tack! 

Ååh va mysigt! hade jag nog också gjort om vi både hade varit lediga. Inte så många ställen man kan släppa hunden här utan att folk reagerar :/

Svar på tråden Jag söker nya vänner i Gbg!