• Runi

Jag söker nya vänner i Gbg!

Btw, någon som ska på bröllopsmässan i Trollhättan nästa helg?

• Runi
    Oktoberbrud2010 skrev 2010-10-15 23:46:05 följande:
    Då får vi hoppas att ditt inlägg drar igång den igen wiii.  Själv har jag varit lite upptagen det sista. Fick min möhippa för 14 dagar sen och nu är det bara en vecka kvar till bröllopet. Så det är lite fullt upp och det har gjort att jag inte varit så aktiv härinne det sista...
    lyckades missa det här inlägget förut :O

Hur känns det? :D

• Runi
    wiii skrev 2010-10-16 15:28:05 följande:
    Krockar med mitt födelsedagsfirande, och har dessutom varit på en bröllopsmässa redan (tror inte att jag lyckas dra med sambon på ännu en ;) ), så det blir inte för mig iaf. Ska ni andra dit?
    Aaah, grattis i förskott då :D 

Jag har lyckats övertala min m2b att ta ledigt för att åka med. Trodde jag aldrig :P haha. 

• Runi
    operfekt skrev 2010-10-21 18:47:42 följande:
    Hej alla, nu är det sådär tyst igen, gissar att de flesta har en del att göra?Jag vill bara skriva lite, är glaaad! Har bokat en resa till mig & älsk, vi ska till egypten, sharm el sheik på vår 4 årsdag, ska bli så mys!Är extra glad för att jag älskar att resa, men trodde inte jag skullefå med min sambo, då han för det första inte är så förtjust i sol(han har fräknar & bränner sig lätt, vilket inte är så bra) samt att han harså mycket att göra nu när han doktorerar.Men han ville resa, så nu är det bokat :D(det är ju inte jättevarmt i egypten i februari, så det går nog bra bara vi tänker på solskyddet)Sen är jag glad för att jag lyckades med att beställa hem 12 st böcker idag, haha!Sen fick jag hejda mig, blir så tungt att bära hem paketet annars :DHur är det med er?
    Va härligt! Vill också åka till värmen :P För mig blir det istället massa jobb och plugg framöver :/ 

Oooh, vad är det för böcker du har beställt? :D

Och det är bra med mig, lite mkt att göra bara och lite trött av allt mörker och kyla ;)

Misstänker att allt är bra med dig med tanke på ditt glada inlägg?

• Runi

Måste bara skriva lite ^^

Var på bröllopsmässan i Trollhättan i dag och ojoj vad mycket det fanns att se! Så hittade jag några som sålde ringar som jag tyckte var himla fina ^^ Pratade lite med dom och efter mkt om och men kom vi fram till att de skulle göra min förlovningsring som jag tänkte beställa från usa :D Så nu har jag beställt min ring! klar om ca 4 veckor ^^ Fick den till ett otroligt bra pris! Först sa de 6500 men efter lite "ja men jag får den MKT billigare i USA" så fick jag den för 4300 :D 

www.brilliantearth.com/media/product_images/BE2CD5S5R30_white_top_t_w300_h300.jpg

Såååå nöjd! Underbar dag!

• Runi

Oj, bilden jag länkade till är inte helt samma, min har en diamant mindre för att göra den symmetrisk med att den börjar med en safir och slutar med en safir :)

• Runi
    wiii skrev 2010-10-23 19:22:04 följande:
    Superfin ring Runi! Och vad härligt det låter med både resa och massa nya böcker Operfekt :D Är också lite nyfiken på vad det är för böcker :) Själv har jag mest jobbat och varit förkyld.. Och kelat och busat med våra kattungar förstås :)
    Tack!

Ja usch den där förkylningen. Har legat i bakgrunden i 4-5 veckor nu men vill inte bryta ut helt :/

Men va mysigt med kattungar! Vad är det för katter? Har själv två bondkatter men drömmen är att ha en röd norsk skogis hane någon gång framöver. Min första katt i Norge var det men han blev tyvärr inte så gammal pga en bil :/

• Runi

Vill också ha små kattungar ^^

Ja jag misstänker att en av mina killar kanske har lite maine coon i sig och den andra har nog lite siames. 

Ja det är ju det.. De jag har nu är dock 100% innekatter. Har försökt ha dom ute men dom vägrar :P 

• Runi

Ja han väger väl runt 6 kg när han har normal vikt. Nu har han lite extra som jag försöker jobba bort men det går segt ;)

Han har också dom tjocka kinderna och ganska fluffig svans och päls för att vara korthårig. 

• Runi
    operfekt skrev 2010-10-23 21:46:05 följande:
      Jaa, jag längtar massor! Jobbigt när det blir så, men ni kanske kan ta ngn weekend eller ngt, i vår iaf =)Haha, minns knappt allt vad det blev, men mkt thriller/skräck, flera av dean koontz, ngn av stephen king, sen ngn verklighetsbaserad tror jag.. =)Går alltid i perioder när jag läser & nu är jag sugen på skräck & thrillers =)Åh, förstår det.. Tycker vädret har varit så skumt i år, först evighetslång  (men vit) vinter, sen sommar, som var ovanligt varm & fin (sen lite regnigt, men äsch) Hösten kom fort, men sen känns det nästan som att det blev vinter på en gång.. Men men :PJaa, det är bra, känns som att jag har massa nedräkningar till roliga saker,den närmsta är på fredag, då jag åker "hem" till eskilstuna, ska på klass/skolåterträff, 10 år sen nian :O Så det ska bli kul!
    Låter ju som om du har massa roligt för dig :D Själv har jag väl mer inlämningar och prov framöver :P

Ska dock på bröllopsfest i mitten på november :D En väninna gifte sig i NY nu för några veckor sen och ska ha festen då :) 

operfekt skrev 2010-10-23 21:50:13 följande:
      Ååh, så roligt! :D Vad skulle du ha betalat om du tagit den från usa?Men ganska skönt att ta den härifrån ändå kan jag tänka mig, lättare om ngt skulle bli fel eller så.. Det priset känns väldigt billigt med så många diamanter/safirer, men jag är inte så insatt i ringar än, haha! :D
    Från usa skulle det bli ca 4500 med frakt och tull. Och för att vara Sverige är det otroligt billigt! Som han sa först, 6500 kr för ringen. Men jag lyckades ju ändra det så att jag fick den billigare än usa ^^ 

LÄNGTAR!

operfekt skrev 2010-10-23 21:55:20 följande:
      Visst är det svårt att "banta" katter, de är ju inte direkt som hundar som man kan ta ut & motionera, haha! :D
    Haha, ja det är då verkligen inte lätt. Och inte blir det lättare av att jag faktiskt har en katt med någon ätstörning, han är fixerad vid mat. Jag kan inte ha mat framme så som man brukar med katter utan jag måste ställa fram det lite då och då annars går han och äter hela tiden :/
Svar på tråden Jag söker nya vänner i Gbg!