Wedding2012 skrev 2010-10-09 09:48:37 följande:
exakt vad menas med "save de date" kort?
Kort där man skriver liknande såhär:
"Spara datumet (save the date)
Den xx/xx xxxx gifter vi oss
xxxxxx Kyrka
Formell inbjudan kommer senare"
Eller vad man nu vill skriva.
Tycker det är himla bra faktiskt, fast man gör ju som man vill,
men vill poängtera att det är för att folk ska komma ihåg att man gifter sig då, särskilt bra är det att göra om man nu ska gifta sig i semestertider för då måste korten ut ganska tidigt..
annars får mna räkna med att många kanske inte kan komma.
Inbjudan kommer vi skicka 3 månader innan med osa kanske 5 veckor innan bröllopet ..
Wedding2012 skrev 2010-10-09 09:48:37 följande:
exakt vad menas med "save de date" kort?
Kort där man skriver liknande såhär:
"Spara datumet (save the date)
Den xx/xx xxxx gifter vi oss
xxxxxx Kyrka
Formell inbjudan kommer senare"
Eller vad man nu vill skriva.
Tycker det är himla bra faktiskt, fast man gör ju som man vill,
men vill poängtera att det är för att folk ska komma ihåg att man gifter sig då, särskilt bra är det att göra om man nu ska gifta sig i semestertider för då måste korten ut ganska tidigt..
annars får mna räkna med att många kanske inte kan komma.
Inbjudan kommer vi skicka 3 månader innan med osa kanske 5 veckor innan bröllopet ..
mjlove skrev 2010-10-09 09:26:10 följande:
Jag håller verkligen med! Så otroligt många löjliga "regler" som finns om hur och när man ska göra vissa saker. Gör bara det som känns rätt för er, det finns absolut inget MÅSTE om att man ska skicka ut korten 2 mån innan. Har ni gäster som ska resa långt så skicka långt innan, vill ni inte de så skicka 2 veckor innan. Man kommer ju att få en hjärtinfarkt innan det är dags om man ska haka upp sig och stressa upp för småsaker som dessa. Känn efter och skicka så långt innan som känns bäst för!
Självklart måste man inte göra någonting.
Man gör som man själv vill och passar en själv bäst.
Men jag tycker inte det är några "löjliga regler" eftersom det just inte är regler.
Inte så roligt att folk glömmer att osa.. t.ex som det gjorde på min systers brölop, av dom 90 bjudna gästerna svarade kanske 21 st på osa bara för att dom hade skickat så himla tidigt..
inte så smart med andra ord.