20 augusti 2011
Någon mer som gifter sig 20 augusti 2011?
Någon mer som gifter sig 20 augusti 2011?
Vi gifter oss den 20 augusti i Kalmar. Vart i vårt avlånga land ska ni gifta er?
Håller på att planera för fullt! Hur går det för er?
Vi gifter oss i Rimbo, Norrtälje kommun i Roslagen.
Ja oj vad här planeras. (mest jag)
När vi väl bestämt ett datum, så rullade resten på.
Men JÄTTEkul tycker jag det är!!! Tack och lov att det finns sådana här sidor också, där man kan få ALLA råd i världen!!! Mycket bra!
Själv har jag skrivit ner en jättelista, med olika rubriker:
*Allt som skall inhandlas
*När gör vi vad. Månader, exakta dagar
*Vad ska serveringspersonalen göra.
*Vilka varor måste vi hålla kalla?
*Ungefär uträknad budget
osv
Jag var alldeles tokstressad i början när jag höll på med detta. Det är ju så mycket som skall kommas ihåg!!! Men det är ju LÅNGT kvar!!!
Jag har precis lärt känna en i den för oss nya kommunen där vi bor, som jobbar extra som servetris, och brukar ordna massor av bröllop. Hon älskar det, och har delat med sig av alla tips hon kan komma på!
Det känns jättetryggt att ha lärt känna henne. Hon vill hemskt gärna kolla över mina listor så småningom, så skall hon tala om vad som funkar och inte.
Hej!
Jag gifter oxå mig den 20/8,det e så kul att planera!!!
Och nu kommer jag å förstör!
Här har man planerat som en tok sen juni förra året, och så råkar vi bli med barn!
Efter otaliga försök under två år. Vi är väldigt lyckliga förstås men också väldigt överraskade!
Om allt går som det ska beräknas den lille komma just i augusti!
Så nu är det snabba puckar som gäller! Nytt datum blir den 5 juni istället! Och med en stor gravidmage!
Visst hade vi väl kunnat vänta med bröllop, men vi känner så många som bara skjuter upp det i massa år efter att de fått barn.
Vi VILL verkligen gifta oss i år!
Och mycket skönt är det att jag verkligen har planerat det mesta, liksom köpt in massor av attiraljer!
Vi har precis flyttat vår planerade vigsel från 30 juli till 20 augusti (idag), så nu börjar vi om med vissa saker i vår planering.
Måste bara boka frisör och fotograf så snart som möjligt. Lokal är redan klar. Men vet inte var vi ska gifta oss. Det blir bargerligt, så vi kanske tar även vigsel i lokalen men har inte bestämt oss ännu.
Någon som har ett frisörtips i Stockholm? Eller hur gick ni tillväga för att fixa det? Förstår att det är lite svårt att tipsa eftersom ni gifter er på samma dag.
Vi gifter oss också 20 augusti. Men det är helt bestämt :) Inga barn på g så jag tror vi sitter säkert i båten än så länge.
Hela huset vi bor i med 25 lägenheter har dock fått jättevattenläckanALLAN, när smältvatten börjat sippra in från ytterväggarna. Men än så länge peppar-peppar har vi klarat oss. Så, så länge inte livet kommer i mellan gifter vi oss i Kungsbacka 2 mil söder om Göteborg om 222 dagar:D
Men jättegrattis till dig Moster Stina. Då kan du byta namn till Mamma Stina snart med andra ord <3
Och stort grattis till ClaraH för att ni var tvunga att byta till en mycket bättre bröllopsdag ;)
Vi gifter oss också 20 augusti i Haninge. Planeringen är i full gång. Vi har många som hjälper oss min ena tärna är frisör, ena toastmadame är make up artist. Min kusin är fotograf. Grannen ska göra tårtan. Det känns super skönt att ha lite hjälp.
Glömde ju skriva att det är dagen innan min 30 årsdag så det blir nog lite födelsefirande också.