fler som väntar och väntar?
Nu har jag spenderat många dagar med att tjuvkika in på andras trådar och känner bara att jag måste skriva av mig lite.
Det är så att jag sedan länge försökt prata med min sambo om förlovning. Mestadels har det inte ens lett till en diskussion utan snarare ett avfärdande- på ett vänligt och lite hemligt sätt- där han förklarar att han vill, men ser inte brådskan, och sedan byter han ämne.
Jag känner att det är ett viktigt steg i vår relation och något som jag så länge haft i tankarna. Det har nu blivit en pålgsam längtan som jag knappt orkar med. Jag kan inte sluta att tjuvkika på ringar på nätet när han inte är hemma osv.
I och med att han varit så hemlig har jag byggt upp förhoppningar om att det kanske skulle hända snart- på vår utlandsresa, vår årsdag, mini getaway, långweekend etc. Dock har varje tillfälle passerat utan något frieri och jag har tvingats svälja min besvikelse i ensamhet och hemlighet.
Gjorde dock klart för honom för ca en vecka sedan att jag på allvar vill att vi snart ska förlova oss. Detta för att jag inte vill vara den som tjatar, utan diskutera det ordentligt en gång för alla och få veta hur han verkligen tänker och känner.
Tilläggas bör är att han absolut vill vara den som friar och skulle bli besviken om jag tog detta ifrån honom. Då klargjorde jag att jag faktiskt inte tänker vänta hur länge som helst. Tillslut fick jag ur honom att han hade planer på att fria nästa sommar. NÄSTA SOMMAR! Det känns som en evighet för mig, speciellt när i princip alla i vår omgivning, som dessutom varit tillsammans kortare tid än oss, förlovar sig, skaffar barn eller bygger hus.
Jag vet inte hur jag ska kunna tackla den här enormt jobbiga längtan. Har bestämt mig för att inte tjata då jag inte vill att frieriet ska komma som ett krav från mig utan något som kommer utifrån hjärtat på även honom. Men det är sjukligt svårt att låta bli!
Vill ju så gärna bara komma till den dagen då vi äntligen kan gå och se ut ringar tillsammans, ta detta steg frammåt i vårt förhållande och börja se fram emot ett bröllop inom de nämsta åren.
Det här blev visst ett väldigt långt inlägg men-
Är ni fler där ute som känner som jag gör? Berätta hur ni tacklar längtan och väntan!