• Emblas Mamma

Någon som gifter sig 18/6 2011? :)

Alltså helgen innan midsommar:)
    Någon annan som tänkte gifta sig då? :)

• Svar på tråden Någon som gifter sig 18/6 2011? :)
  • GnuGS

Sunsey, du som är frisör: har du erfarenhet av att göra frisyrer med brudkrona? Brukar det ta (betydligt) längre tid med en sådan?
    Jag undrar för att den frisör jag talat med aldrig tidigare gjort något med brudkrona, och jag har egentligen inte lust att låta henne experimentera på tid som jag får betala... Borde jag välja någon med mer vana, eller är det relativt enkelt. (Hon är van vid att göra håruppsättningar.)

• josse80

Roligt att läsa allas planeringar.  Jag gifter mig också den 18 juni. Längtar men det känns så overkligt att dagen snart är här. Till er som tycker att februari var tidigt för att skicka ut inbjudningskorten så kan jag säga att vi skickade ut dem i november... Några av våra kompisar hade redan då fått inbjudan till ett annat bröllop (som tur var helgen innan). Nu skickade vi förvisso inte ut save the date!

• wiii

18/6 är vår stora dag också :) Tiden verkligen flyger iväg nu!
    Klänning är inköpt, lokalen bokad, solist tillfrågad, florist fixad och konditor till tårtan bestämd. Smink och hår fixar jag själv och har börjat att köpa lite produkter som jag behöver.
    Inbjudningarna är inte på gång än, då vi vill få bekräftat vigselförättare först så att det blir rätt tid i inbjudan. Vi ska gifta oss borgerligt och att få en vigselförättare till den plats vi valt var inte riktigt så enkelt som att vi hade hoppats. Har kontakt med en nu som gärna viger oss, men hon behövde dubbelkolla datumet så att hon inte var upptagen. 
    Inbjudningarna känns dock inte så brådskande då vi inte precis har varit hemliga med bröllopet, så de flesta vi vill bjuda vet redan om det.

• misscat81

Vi har också alla stora bitar klara eller på god väg! Klänningen fick jag hem för länge sedan, måste bara ringa sömmerskan och få den upplagt för den är lite för lång. Smycken är klara (tror jag, är inte helt 100%), frisör och sminktjej bokade. Har även bestämt datum för hår- och sminkkonsultation i påsk, och då ska vi även passa på att träffa fotografen och gå igenom lite! De tre bor i samma stad och känner varandra, så det kändes bäst att ta allt det på samma gång.

Catering är preliminärbokad, väntar bara på offert på den meny som vi önskat. Vi har även bestämt hur själva vigselceremonien ska gå till, något som jag har grubblat en del över.

Inbjudningarna är skickade och osa satt till 30 mars. Har dock inte fått så jättemånga svar ännu, men många av mina vänner har jag ju redan pratat med innan inbjudningarna skickades, så de kanske räknar med att de redan har "osat"...?

Tärnklänningarna är beställda också, så de borde komma om ett par veckor ungefär! Så spännande!

Det som är kvar är kläder till min blivande och till marskalken. Måste till ikea och inhandla dekorationsmaterial också, och så ska vi till tyskland och inhandla alkohol.

• snartherrochfru

Det är tre månader kvar idag!! Skrattande

• Emblas Mamma

Ja det är helt otroligt!
    Jag är jättestressad nu :P haha..

Visst kändes det aldrig som om det skulle kunna bli så här nära!?!?!?

På något sätt känns allt som en dröm :P

• fikonöra

Det är helt galet nära nu! :p

Kom nyss hem, sambon och jag har varit hos guldsmeden och beställt vigselringarna!
    Det verkligen känns att det närmar sig..

Är det bara jag, eller känner ni er också stressade?

Vi har det mesta färdigt, men jag känner mig stressad ändå.. Det hör väl till! :p

• Emblas Mamma
    fikonöra skrev 2011-03-18 14:24:54 följande:
    Det är helt galet nära nu! :p

Kom nyss hem, sambon och jag har varit hos guldsmeden och beställt vigselringarna!
    Det verkligen känns att det närmar sig..

Är det bara jag, eller känner ni er också stressade?

Vi har det mesta färdigt, men jag känner mig stressad ändå.. Det hör väl till! :p
    jag känner mig döstressad!
    Jag har sjukt ont i magen nu när jag tänker på det :P

Igår ringde mormor och sa att hon hade ju nästan glömt mäta borden så jag kunde beställa snyggt satintyg till honnörsbordet.
    jag blev alldeles kall inombords - jag hade HELT totalt glömt bort detta! Och det var längesen jag bestämde det nu. Så det känns som om det finns mer saker som ligger och trycker som jag har glömt bort!
    hu!

På Onsdag så ska jag åka och prata om bröllopstårtor med bageriet :)
    Antar att jag ska inom en florist med och prata lite`..

Hur har ni gjort med det? Är allt redan klart för er? :P
  • snartherrochfru

Jag är faktiskt inte så stressad. Det kommer såklart i vågor men...
    Lokal och mat är bokad.
    Klänningen är beställd men inte inprovad.
    Ringen är vald men inte beställd.
    Blommor har jag inte ens bestämt.

Nåja. Det löser sig.
    Vi vet ju ändå vad vi vill och det kommer bli bra!

Det känns jättekul att det närmar sig! 

• Binis11

Beställde ringen idag =D
    Denna blir det Shalins himla men lite modifierad, vill ha den 2,5 mm bred så den matchar min förlovningsring som är 5 mm bred bättre så guldsmedjen ska göra den själv =)
Svar på tråden Någon som gifter sig 18/6 2011? :)