Augusti 2011 - del 2
För oss som gifter oss i augusti 2011.
Gamla tråden; www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3790478.html
För oss som gifter oss i augusti 2011.
Gamla tråden; www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3790478.html
Japp! Den är ju så fin! Vid vattnet och allt!
En klasskompis till mig (som jag inte träffat på typ 15 år), men jag känner att jag blir helt stressad av att hon bara svarar sporadiskt.
Vore toppen med sånt tips, då kan jag ringa henne och höra.. Bor i Sthlm och är inte så ofta i Norrtälje..
Glömde ju fru2011: Tycker ni gjort ett bra val av kyrka! Min son är döpt där!
SnartFruSir: Vad köpte ni för vin??? Det tycker jag är det största problemet... Man måste ju vara säker på att man köper nåt gott vin och det är ju inte riktigt så att man kan provsmaka hemma o sen åka o handla lite mer... Vi (jag) vill ha en ganska fyllig Chardonnay till huvudrätten men hur sjutton ska man veta vilken man ska köpa?? Vilken affär handlade ni i???
Sambon har nu beställt en brudbukett, en tärnbukett och sex corsage (till honom och alla sönerna). Det är Vendelarosor och några kallor. Blev fantastiskt billigt (1600), men det kanske inte är så speciella blommor? Sen är vi relativt nyinflyttade i kommunen så vi har fått en massa rabattreklam så då får vi halva priset på jobbet. Otroligt bra!
Vi ska till konditorn på lördag för att prata dekorationer. Det blir Älvsjö bageri, 40 kr biten. Ett pris som jag är nöjd med. Vi provade smaken för någon vecka sedan när sambon fyllde år. Vi hade beställt lite olika bakelser. Vi testade Hallonmousse, citronmousse och passion. Alla utom en ville ha passion (en ville ha hallon). Min dotter kommentrade hallonmoussen med att "det smakar pannkaka med sylt och grädde", och det var faktiskt huvudet på spiken. Så med övervägande majoritet blev det passionsmousse. Jag är ju annars väldigt förtjust i choklad, men vi ska ha en chokladefterrätt och jag tror att en passionsmousse känns mycket friskare och mer lättätet efter en middag.
Idag ska jag faktiskt till Matton och hämta material till tackkort också, vi beställde dem samtidigt som vi köpte inbjudningskorten.
Idag går vårt osa ut och vi väntar svar från tre par fortfarande. Tre par har hittills tackat nej. Hur ser det ut på er osafront?
Vårt OSA går ut idag och fortfarande har svärmorfar inte behagat svara. Jag vet att han kommer, det har andra meddelat. Men jag har sagt att jag vill att han meddelar själv!!! Han är matriarken i min m2bs släkt och tar allt för givet. Alla ska smöra och trilskas för att behaga honom. I hans värld anser han att vi bara ska ta för givet att han kommer. Skulle man själv inte meddela honom vid någon tillställning skulle det bli ett sjukelsikes liv. Därför kräver jag detsamma utav honom.
Ska jag ringa hononm? Ska jag ignorera och räkna bort honom och när han kommer bara ställa fram en extra stol på ett hörn på ett bord vid bröllopsmiddagen som markering att ömsesidig respekt vore på sin plats? Eller ska jag ta hans meddelande via andra (han har inte bett någon meddela oss, jag frågade och de sa-"Men självklart kommer han") och acceptera det som ett "Ja tack"???
Kan tilägga att vi varit ett par i över 13 år och hans morfar har aldrig visat mig respekt utan brukar fnysa åt mig trots att jag aldrig gjort honom ett piss. Alla säger att "Han är bara sådan, det är han mot alla, det är bara att acceptera". Är det verkligen det eller ska man sätta hårt mot hårt? Jag vägrar bli den brun-nos resten av släkt och ingifta tvingats bli!
Vi kommer inte heller att ha sprit i baren utan nöjer oss men vin, öl, cider, läsk och alkoläsk (vilket inte blir så starkt som en drink kan bli. Vi bjuder på alt, men vi får också ta med allt. Vi har tänkt på att ha öl, cider och alkoläsk i 33 cl burkar, så att det inte ska bli för mycket stående.