Välkomna till Tivoli Empatia!
Oupsie - Inte ska du ha dåligt samvete för att du inte samsover eller lagar egen barnmat! Du är i gott sällskap kan jag lova! Samsovning funkade inte alls för oss. Matilda rör sig jättemycket i sömnen och jag gillade inte känslan av att jag kunde rulla på henne eller att det skulle bli för varmt. Matilda flyttade tom in på eget rum när hon var 3 mån, för då fixade jag inte hennes ljud mer. Sov ändå med öronproppar för jag vaknade av allt hon gjorde, och jag höll på att bli helt sömnskadad. Funkade kanon för oss. Känner mig inte som ngn sämre mamma för det. Egen barnmat testade jag, men det ratade M direkt, så det la jag ner. Hon levde helt på burkmat och hon är en fullt frisk 3,5-åring idag. Nä, gå på egen känsla! Var och en gör som det passar dem och deras barn bäst. Precis som Ore skrev, testar man ju runt och rätt snart hittar man det som funkar. Om inte får man testa vidare. Vissa saker tar tid, men det är ju så det är. Synd att man inte får med sig en färdigpackad portion med tålamod från BB... Kram på dig!
Tinga - Ha en fantastisk semester!
EA - Vilket mögel med hunden! Kram!
Kängu - Heej! Grattis till nya jobbet!
För egen del har helgen varit lugn, betydligt lugnare än vad den var planerad till att vara. Hade återkommande sammandragningar under torsdagen som ökade på under fredagen. På kvällen var vi på väg till min bror på födelsedagskalas och då sa jag till maken att om sammandragningarna fortsätter så här, ringer jag nog till förlossningen från jobbet imorgon och rådfrågar (jobbar ganska nära sjukhuset). Maken tittade bara oförstående på mig och menade att jag borde ringa med en gång. Det gjorde jag sen och givetvis ville de att jag skulle komma in med en gång. Fick göra CTG, UL och VUL för att kolla upp hur läget var. Bebisen visade sig må bra och den växte även som den skulle. Däremot var blodtrycket högt och det fanns även lite protein i urinen. Ordinerades vila under helgen och uppföljning hos BM imorgon, då jag ändå har ett ordinarie besök... Sammandragningarna har iaf minskat under helgen. Från att ha haft var 3-5 minut i fredags em/kväll har jag nu haft ett par st om dagen. Skönt att det avtagit. Hur har ni det - Snartis, September och Hattis som ska ha i slutet av sommaren/på höstkanten. Känner ni av sammandragningar?