Välkomna till Tivoli Empatia!
Parnassia: Usch vad jobbigt med nattsömnen - eller bristen på nattsömn - är väl kanske bättre formulerat. Sömn är så grundläggande så blir man utan slutar man till viss del att funka. Nu sover ju Matilda bra, men jag minns ändå hur jävligt det kunde vara ibland när hon var yngre och man aldrig fick sova mer än nån/några timmar i sträck. Ibland blev jag rädd för mina egna tankar... Skickar stor kram! Vet inte riktigt vad jag ska råda till heller. Olika saker funkar väl för olika föräldrar och barn. För oss funkade det inte alls att samsova, det var nästan värre än tortyr. Napp har M aldrig tagit, så det problemet har vi heller inte haft. Ibland var det enda som funkade att ge henne välling, och det var flera gånger vi fick backa på nattmålet trots att vi vant henne av med det. Men ibland har nöden ingen lag. och som du själv skriver - nån dag vänder det! Hur gammal är Lilla nu?
Muggles - Grattis till v 22! Någon skrev att att andras graviditeter går så fort, och så känns det i ditt fall tycker jag. Fatta att du gått mer än hälften! Så skönt! Nu får vi bara hoppas att de stannar kvar så länge som möjligt och att allt flyter - du är verkligen värd en "räkmacketid" nu framöver! Var iväg med jobbet i veckan så jag kom aldrig åt att gratulera på födelsedan, så här kommer ett JÄTTEGRATTIS i efterhand! Fick du nåt kul?
Oupsie - Stor kram vännen! Hoppas att det går fort nu på slutet, jag har förstått att du har det jävligt! Nä, graviditet är sällan nån dans på rosor, men vissa verkar tyvärr drabbas hårdare än andra. Men nu är det verkligen inte långt kvar! Du kommer iaf få nåt fantastiskt som tack för besväret!
HAttis - Shit vad obehagligt med bruna spår! Men det är som alla andra sagt, det behöver ju inte betyda något alls! Brunt betyder iaf att det inte är ngn färsk blödning. Har du testat det digitala Clearblue-testet som talar om hur många veckor in i grav man är? Det borde kunna ge en fingervisning om ifall hormonvärdet ligger hyfsat rätt i tid, tänker jag? Om inte, när får du VUL tror du? Håller tummarna för dig!
Själv kastas jag lite mellan hopp och förtvivlan. Kände mig väldigt lugn och säker innan jag testat, för jag kände att det inte var som vanligt och jag hade den där speciella gravidkänslan i kroppen (som jag hade med Matilda, men inte förra gången som sen oxå slutade med MF). Men efter testandet kom osäkerheten tillbaka. Ett jäkla nojande och jag letar ständigt efter symptom. Glad de dagar då jag känner av illamående och ledsen de dagar då jag " känner mig som vanligt". Inga som helst spår av brunt el rött, så det finns inget påtagligt som skulle indikera på att det inte är som det ska, men efter alla motgångar, inte minst här i tråden och sen mitt egna MF förra gången, gör att jag lite tappat tron... Nu har brösten börjat ömma en del i helgen, så just nu känns det lovande, men som sagt, det svänger fort. Tänker ringa BM runt v 9 tänkte jag. Finns ingen anledning att göra det tidigare tycker jag. Jag blir ju inte mindre gravid för att jag väntar. Nåt VUL lär jag ändå inte få. Tiden får utvisa läget... Men jag vill, jag vill, jag vill!!!
Förresten har jag letat efter våra gamla trådar (tänkte se om jag hittade hur det kändes när jag var gravid med M, symtom och så, men jag hittar dom inte. Nån som vet om de går att få tag på? Den möjligheten kanske försvann efter att de bytte utseende på sidan???
Nähä, nu vaknade en liten tjej... Klagade över att hon hade ont i örat innan, hoppas det inte det som stör nattsömnen. Återkommer!