• Izzie

Välkomna till Tivoli Empatia!

Klockarbol - Fy f-n vad jobbigt! Har själv blivit bedragen i en tidigare relation och det är svårt att förklara hur man känner. Det är verkligen ett virrvarr av känslor, allt ifrån ilska o vanmakt till dessa skuldkänslor. Som förstås är helt ologiska egentligen, men känslor är ju inte alltid logiska. Att känna sig så grundlurad och på nåt sätt tappa tron på människor är fruktansvärt. Det var ju liksom den person man litade mest på... 

Skickar de allra varmaste kramar, även om det inte räcker långt. Efter att skiten sjunkit in så tar det ju den tid det tar att komma vidare och jag hoppas så att du har andra människor i din närhet som kan stötta dig längs vägen. Vi finns också här förstås! *kramar om länge* 

• Izzie

EA - Jag skulle åka till närmaste Ballingslöv-butik med tumstocken i högsta hugg. Det är ju bara att säga att ni har stommar i ert nuvarande kök men att du är osäker på leverantören, och nu är ni intresserade av att köpa endast luckor och du behöver måtten för att se att de passar?

• Izzie

Usch ja, hosta är överjävligt. Maken har hostat på nätterna i en månad nu. Så himla tröttsamt, både för honom och mig. Han har cocillanan men den hjälper ju inte fullt ut. Men har du inte den Lappis, borde du få den utskriven. Den hjälper en bit på vägen!

• Izzie

Nähä, bäst att göra sig i ordning för att åka till jobbet... Ska testa vinterdäcken för första gången i år. Shit vad mycket snö det är!

• Izzie

EA - Du behöver väl inte skämmas även ifall de känner igen er? Jag menar, ni kan ju ha ändrat er och bara vilja köpa luckorna nu och behålla stommarna. Så är det ju många som gör för att hålla nere kostnaderna. Stommar har generellt lång livslängd. Luckor slits på ett annat sätt då de ständigt dras i/kladdas på/torkas. Likaså mer utsatta för solljus osv. Jobbar ju själv på möbelföretag och det är som sagt inget ovanligt alls. Gå dit ni! 

• Izzie

Cheerios funkade toppen för Matilda i den åldern som plockmat.

• Izzie

Det är väl att njurarna inte är färdigutvecklade som gör att små barn inte ska äta så saltad mat? Det har jag för mig iaf. Däremot utvecklas ju organen hela tiden så när det väl är dags för barn att börja äta lite vanlig mat har de ju hunnit växa lite och därmed borde njurarna vara mer utvecklade oxå. 

• Izzie

Ang trådträffen i södra Sverige - Är det lördagen som gäller?

Pratade med mamma igår och tydligen har vi en stor släktträff på lördagen (som hon påstår att jag lovat bort mig på redan i somras). Hade jag helt missat. Är söndagen aktuell är den utesluten?

• Izzie

Nä, nu måste jag till jobbet! Hörs ikväll!

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!