Tack Koko! Den sidan sparar jag i favoriter, mappen "hälsa". Jäklar vad det kostar me sådana där saker förresten! På sjukgymnastiken i våras, hade vi sådana där sittkilar som dynor på stolarna och det var en klar skillnad för mig, som är kort i rocken att sitta på en sådan. men jag hade ju inte trott att den kostar en tusenlapp. Eller, det hade jag kanske trott, när jag tänker efter. Jag vill ha massor av saker! Svankstöd, fotstöd, allt möjligt stöd!
Springa, kommer det aldrig att bli tal om, vare sig för knänas skull, eller för nöjes. Jag gillar att gå. Fast idag känns det i benhinnorna att jag gick långt och länge i gummistövlar istället för mina MBT. Jag har så USLA benhinnor och får ont omedelgenast om skorna inte är bra.
Vad svampen beträffar, så gillar jag själva plockandet. Jag satt där i mossan igår och verkligen hörde tystnaden och alla de små ljuden man kan ta del av när inget annat brus stör. Och så får man ofta se djur på mycket närmre håll än man tror.
Just igår började jag iofs nojja lite, eftersom vi häromdagen träffade jaktlaget som på allvar undrade ifall jag inte sprungit på något vildsvin än om jag var så dum att jag gick i den där skogen vareviga dag, eftersom där tydligen huserar ett trettiotal bamsegrisar som nu ska skjutas av.
Så, just igår lyssnade jag lite extra och får erkänna att jag några gånger tänkte "vänta nu! Var inte det DÄR en grymtning jag hörde"
Inte så långt ifrån där vi bor, var det förra hösten en man som fick hela sitt lår uppslitet av en 250 kg tung galt. De har ena förfärliga betar, och jag vet inte, men jag tvivlar på att de skulle vara så värst rädda för mig, även om jag kan skrika jättehögt och veva med mina gåstavar. Och den lilla svampkniven jag har i bältet är ju lite kort och ämlig i sammanhanget.
Jag får nog googla Rambokniv och öva karatesparkar. Tror ni pepparspray kan hjälpa mot en ursinnig gris?