nennesjuttioåtta skrev 2011-09-06 11:37:42 följande:
Vad din man anbelangar så gör det ju inte så ont att få pungen avriven heller. Med ett enkelt handgrepp är den ju borta på bara några sekunder. Seså, sträck på ryggen!
Hahaha! *sätter kaffet i halsen*
Snigel, Truls är 8,5 månad nu snart, så han är ju ganska stor. Jag har resonerat som du ungefär, inte minst för att när han springer i linan, så kan han ju styra sitt eget tempo rätt mycket själv. Det innebär ofta
"stannar och kollar in anslagstavlan (doftmarkeringar alltså) med noggranhet, dricker lite i bäcken eller plockar kottar, TOK-rusar i full kareta fram till mig och förbi, rusar flera varv runt runt, kastar sig platt till marken och vilar liten sekund innan trippar vidare med stolt hållning och huvudet mycket högt"
Jag tycker ju att han rimligen borde bygga upp en bra fysik och kondition av att hänga med mycket. Men som sagt, man vill ju inte råka förstöra honom.
Ore-ja, du har nog helt rätt i springteorin. Min sambos familj har ju levt med samma sport som du, och de har då aaaldrig hittat några svampar. Men nu, när sambon tvingas GÅ med mig, så hittar han till sin stora förvåning, även om det brukar vara jag som får syn på dem först. Han fick dessutom en riktig aha-upplevelse när han var med oss på svamptur första gången. Då insåg han plötsligt hur man kan villa bort sig medan man ligger med näsan i marken och plockar. För han har hånfullt garvat åt dem som går vilse förr. Men nu vet han-man kan liksom bli svamp-förtrollad och bara plocka och plocka sig alldles snurrig.