Välkomna till Tivoli Empatia!
AM, det går att odla ät-kastanj i Sverige.
http://www.aftonbladet.se/bostadinredning/tradgard/article11472223.ab
AM, det går att odla ät-kastanj i Sverige.
http://www.aftonbladet.se/bostadinredning/tradgard/article11472223.ab
Nenne, två??? Är det för kallt för paddor på den breddgraden? Där vi bodde förut var det FULLT av både grodor och paddor. Det blev hemskt på hösten när de gav sig utocgh skulle över vägarna- Jätteslafsigt. Och eftersom många av dem är hotade arter, så var det ju sorgligt också.
Liten, på sonens förra skola hade de valnötsträd som jag tog nötter ifrån, men jag vet inte riktigt vart det kan få växa ett här, så jag har inte sttt någon nöt alls ännu.
AM, jag tycker din makes förslag är lysande! Helhet och på alla ledder är bra.
Jag kommer gärna med tips och idéer på min helt intressebaserade nivå.
Snigel, tur att du inte så värst ofta behöver behandla och bota just grodor och paddor då.
Snigel, en gång var det ett avsnitt av något sådant där djursjukhusprogram, där de stod och dividerade med ägaren om huruvida de skulle operera en Geckoödla som hade en skada på svansen.
Operera en ödla!!!
Hade du gjort det Snigel?
Jag minns att jag förvånade min sambo (vi var nya för varandra då) med att gasta "men vad FAN är det för galenskaper! Slå ihjäl och spola ner den där ödlan i toaletten och köp en NY ödla för tusan!"
Tycker ni att jag plötsligt inte verkar så värst djurvänlig längre?
Svartvinbärsbuskar finns att köpa uppstammade-det vore snyggt på en innergård! Med andra växter under. Kanske tre "vinbärsträd i en rad", med smultron och sallad och kryddor under. Lökväxter såklart för vårblomning, och så kan man slänga dit Ringblomsfrön och Krasse som sätter färg på hösten.
Nenne
Västerbottenspaj med broccoli och tomater
Fläskpannkaka med riktigt sidfläsk och gärna lite äpple också i. Rårörda lingon blandade med finstrimlad vitkål
Rödspättafiléer rullade med en klick pepparrotsost, potatis och palsternacksmos till
Pesto-och fetaostfyllda kycklingfiléer lindade med bacon eller lufttorkad skinka, pestopasta med soltorkade tomater till
Kalops (bra pris på högrev opå ica denna veckan)