nennesjuttioåtta skrev 2011-09-28 15:47:07 följande:
Men kom med nu över till den andra sidan, det ÄR INGET VI OCH DOM!
Det är klart det kommer att bli!
Vi som hänger i den nya. Vi som inte hängde med dit.
Plattformen här och den nya har också olika förutsättningar och former, trots de likheter som finns. jag vet inte alls hur det här kommer att bli, men folk har under åren försvunnit från tråden av olika-antagligen oftast okända skäl. Det har man möjligen noterat, men inte mer än så. Sånt är livet. Nu har ett medvetet beslut fattats att några vill bryta sig ur den befintliga formen och fortsätta till en annan. Det är en helt annan slags förädring och helt andra-mycket mer påtagliga skäl att man mer medvetet väljer att gå med eller stanna kvar. Hur som helst, kommer man inte ifrån att det blir två grupper. Det är lätt att det blir så, att de av oss som inte hakar på, blir de som framstår som bakåtsträvande och tjuriga nej-sägare, med bakhasorna i backen. Även om det kanske inte alls är så det ligger till.
Det är också lätt att rykten och antaganden sprids om varför någon antas ha velat si eller så.
En av komponenterna i hur vi haft det hittills, är också antalet. Just att vi varit många, är ju också något som man sett både för och nackdelar med. En fördel är ju, att vi varit många nog för att det inte ska stå still. För få i en tråd blir lätt tråkigt, är min erfarenhet.
Å andra sidan, kan ett slutet och tajt sällskap snacka väl så mycket...
Jag tror helt enklet inte att gruppdynamik är så okomplicerad som andra här vill tro. Jag tror det finns delar och fenomen med vår hittillsvarande gemenskap som är svåra att se och definiera, och sådana vi kanse inte upptäcker förrän efteråt. och jag är inte alls så säker på att det "bara är att ändra tillbaka om man inte är nöjda"
Det är att lura sig själv om man inte ser att igår tog något slut och det var ett medvetet val som påverkar alla, oavsett om alla ville eller ej. De som inte ville vara här just för att forumet är öppet, har helt klart avgjort och styrt åt sitt håll, och jag uppfattar att flera som egentligen lika gärna hängt kvar här, kommer att följa med, för att man inte vlll förlora sällskapet. Hur man än vrider och vänder på det, så förändras gruppen och därmed även plattformen. Själv har jag ingen lust alls idag att bryta upp och börja om. Jag håller på med tillräckligt på det privata planet, det här är min fristad och jag hänger kvar med min andra tråd och så får jag se. Det återstår att se vad som blir fortsättningen.
Jag vill understryka att jag är helt lugn, inte upprörd och här flyter inget ont blod. Jag bara stilla noterar vad jag ser hända och funderar mina egna funderingar. Vad ja kommer fram till, får jag väl i värsta fall dryfta med mig själv...